12 Feb 2010

Pecah Tembelang: Zahrain Akhirnya Keluar PKR

Ahli parlimen Bayan Baru, Datuk Zahrain Mohd Hashim hari ini mengumumkan keluar dari PKR dan menjadi wakil rakyat bebas.

Beliau mengumumkan demikian dalam satu sidang akhbar di ibunegara pagi ini.

Katanya beliau bertindak keluar dari PKR kerana ragu dengan kepimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Menurutnya lagi, beliau akan menjadi ahli parlimen yang berprinsip dan tidak menyokong BN.

13 ulasan:

Awanama berkata...

Prinsip taik kucin hang!!! Dulu ezam pun macam ni kata pasai prinsip.

telukkumbaq berkata...

prinsip pungkoq hang !!!

Awanama berkata...

Datuk Zahrain Mohd Hashim keluar dari PKR dan menjadi wakil rakyat bebas kerana ragu dengan kepimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Benarkah begitu...?

Adat berpolitik, mana ada yang elok semuanya. Kalau nak kepastian sila rujuk pada Tun Mahathir yang berpengalaman selama 22 tahun sebagai PM Malaysia. Apa yang akan dia buat pada orang yang ragu dengan kepimpinannya...? Jawapannya boleh ditanya pada Anuar Ibrahim.

Lain orang lain pula pandangannya walaupun kita boleh meneka bahawa pada kebiasaannya orang yang keluar parti adalah kerana mereka tidak dapat menangkap apa yang mereka kejarkan.

Ada orang keluar parti kerana suaranya tidak dipedulikan oleh ahli parti kerana segala ideanya lebih kepada pembaziran dan hipokrit.

Ada juga kerana mereka tidak tahan dibuli oleh orang yang benci pada kewibawaannya yang dilihat bakal jadi pemimpin tertinggi parti.

Apakah ketiadaan Datuk Zahrain Mohd Hashim berserta beberapa orang yang yang lain dalam PKR akan jadi penyebab parti itu akan berpecah dan akhirnya musnah..?

Kalau sudah tidak ada persefahaman apa guna tunggu lagi, keluar sajalah... memekak, melolong macam anjing nampak hanturaya bikin apa..? akibatnya menambah kebencian orang pada diri sendiri.

Datuk Zahrain Mohd Hashim tidak perlu gembira melihat keadaan PKR. Anak muda yang bersemangat patriotik dalam PKR telah besedia menggantikan tempat yang kosong.

"Yang patah akan tumbuh..., yang hilang akan berganti..." Parti UMNO mesti ditentang sehingga mati.

ShyTone berkata...

ini org cakap tak serupa bikin hal rumah tangga pun nak cerita satu malaysia..
cuba duduk bincang tak boleh ker..
gua tengok macam ada udang di sebalik mee jerr..

Awanama berkata...

aku tambah ckit lg....prinsip peliaq hang

budak johor berkata...

apsal tak keluar minggu lepas je..

memekak tak sudah..

dino.yp@gmail.com berkata...

pencacai PR: kapal dah nak karam. lompat sekarang!

Jebon berkata...

Setan-setan dalam PKR dah mula keluar. Dalam PAS bila lagi? Yang berangan nak jadi MB tu patut dinyahkan dulu.

Prof. Era Pasca berkata...

kahkahkah kalau pemimpin Umno lagi teruk... kalau ragu-ragu dengan Najib pun sumpah tak berani keluar parti... hahah

tapi kalau kene liwat sumpah pergi masjid

Awanama berkata...

Z ni seorang datuk..tapi datuk2 dlm pkr mana ada duit tak glamour,nak hambur sana sini susah ,bini pula nak asyik tukar beg tangan dan kasut mesti sedondong,datuk mana tahan duit tak masuk,buat2 amuk pd LGE,LGE sampai masuk penjara mempertahankan gadis melayu d rogol di melaka dulu.Mana ada melayu yg muncul mempertahankan gadis bawah umur tu?Duit ni bersepah dlm amno,datuk sememangnya berselera dgn amno,mula tak tahan susah bersama2 rakyat ,alasannya aku nak muntah,boleh belah la datuk.

Awanama berkata...

Prinsip... ya betul prinsip, dalam keadaan berprinrisip cahuvenis.. Sudah la... dah tak dapat projek 2 juta tu baru nak berprinsip.. tok sah terikut dengan UM....No tu. Selamat membebaskan diri. Ish kalau join UM no buleh sejuta dua... syer sikit dengan aku, jangan makan sorang.... jadi bebas tak join UM no..tak dak fulus la bang... Pi pi terjun labu terjun.. Anak cucu anda akan kenang dalam kenangan... lagu ni perjuangan tok wan depa... F U L U S..... dan prinsip

Awanama berkata...

Orang Melayu yang berugama Islam dah jadi seba salah sebab banyak sangat pengamal sifat munafik! Ciss!!

Samdol berkata...

Selamat belah lah Zahrin oii...awat hang tak buat sekali dengan Zuk Nordin hang. Takut fulus yang dapat kena bedak2 ke...cekap hampa... Tapi tunggu tak kemana hampa. Tunggulah seranah dari rakyat nanti!!!!