25 Okt 2011

Remaja Mengandung Dibaham Abang Kandung Sendiri

Padang Besar: Seorang lelaki bertindak rakus apabila sanggup merogol adik perempuannya sendiri beberapa kali sejak Julai lalu menyebabkannya mengandung. Gambar fail.

Malah, remaja perempuan berusia 15 tahun itu turut diugut supaya menutup mulut berhubung kegiatan sumbang mahram yang berpunca akibat nafsu buas abangnya berusia 21 tahun.

Namun, tindakan kejam abangnya itu terbongkar apabila ibu saudara gadis berkenaan menyedari perubahan ke atas anak saudaranya yang kelihatan seperti orang mengandung pada Sabtu lalu.

Difahamkan, mangsa yang tinggal bersama bapa dan suspek yang bekerja sendiri di rumah mereka di Batu 18, Kaki Bukit, di sini, mendakwa dirogol berulang kali sehingga mengandung tiga bulan.

Ketua Polis Daerah Padang Besar, Superintendan Che Man Md Dros berkata, mangsa dipercayai dirogol buat kali pertama oleh abang kandungnya sejak Julai lalu dan perbuatan itu dilakukan berulang kali selepas itu. -hm

Ulasan GB

Sampai ke tahap itu.

Itu sebab Rasulullah saw menyuruh dipisahkan tempat tidur antara anak lelaki dan perempuan ialah sepertimana di bawah :

مروا أولادكم بالصلاة لسبع، واضربوهم عليها لعشر وفرقوا بينهم في المضاجع

“Perintahkanlah anak-anakmu dengan (menunaikan)solat pada umur 7 tahun. Dan pukullah mereka kerana (meninggalkan) solat pada umur 10 tahun , dan pisahkanlah antara mereka pada tempat tidurnya.”

(HR Imam Ahmad , Abu Daud dan al-Hakim)


Hadis ini jelas menyuruh kita agar memisahkan tempat tidur antara lelaki dan perempuan apabila mereka berusia 10 tahun.

Ini kerana, pada masa itu kebanyakkan daripada anak perempuan telah pun mencapai usia baligh. Apabila ini berlaku, dibimbangi perbuatan atau perkara-perkara keji yang diilhamkan oleh syaitan akan berlaku antara mereka.

Mungkin kejadian yang berlaku di atas bukan semasa waktu tidur, tetapi paksaan si abang yang sudah kemaruk nafsu buas tak mengira masa dan tempat hasil daripada dunia yang semakin liar.

Justeru ibu/bapa perlu mengawasi perwatakan anak-anak terutama si lelaki agar jangan sampai ada ada anak yang menjadi sarang syaitan dibela di dalam rumah.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ada pemimpin negara yang masih hidup tapi lebih busuk hati dari mayat yang mereput, kerjanya menindas rakyat