25 Okt 2011

[Waspada] Kerana Tergilakan IPAD, Bil Telefonnya Melambung

Kerana terlalu inginkan sebuah iPad sempena Deepavali, seorang lelaki kini terpaksa menanggung bil telefon bimbit hampir RM2,000 selepas mengambil bahagian dalam peraduan menerusi talian telefon bimbit.

Mangsa, M. Tirunovakarsan, 62, berkata, dia mengambil bahagian dalam pertandingan berkenaan selepas menerima satu emel yang dihantar syarikat telekomunikasi terbabit ke alamat emelnya pada 19 Oktober lalu.

Menurutnya yang juga merupakan Pengerusi MIC Cawangan Bukit Beruang, emel berkenaan memaklumkan mengenai hadiah menarik yang boleh dimenanginya dengan hanya menjawab beberapa soalan mengenai sejarah Malaysia.

“Bagaimanapun, sebelum saya boleh menjawab soalan berkenaan melalui komputer, saya perlu menghantar satu pesanan ringkas (SMS) kepada penganjur. Penganjur kemudiannya menghantar satu kata laluan bagi membolehkan saya mengambil bahagian.

“Setiap kali saya merasakan saya gagal menjawab, saya akan mendapatkan kata laluan baru untuk bermula sekali lagi,” katanya kepada media, di sini semalam.

Menurut Thirunavokarsan, beliau mengambil kira-kira sejam untuk menjawab kesemua soalan yang dikemukakan sebelum perkataan ‘tahniah’ terpampang pada skrin komputernya selepas itu.

Menurutnya, walaupun daripada pesanan diterimanya, dia sepatutnya dihubungi penganjur bagi memaklumkan bila serta di mana boleh mengambil hadiahnya, namun sehingga kini, dia masih belum menerima sebarang maklumat.

“Saya ingin sekali mendapatkan iPad berkenaan untuk diberikan sebagai hadiah Deepavali kepada anak saya yang berjaya mendapat keputusan cemerlang dalam ujian percubaan Sijil Persekolahan Malaysia (SPM) baru-baru ini,” katanya.

Menurutnya, harapannya itu akhirnya berkecai apabila dia menerima bil telefon berjumlah RM1,989,20.

Bagaimanapun, menurut Tirunavokarsan, dia kecewa dengan kegagalan syarikat telekomunikasi menghadkan penggunaannya, sedangkan kredit maksima untuk taliannya adalah RM300. -SH

Ulasan GB

Usah percaya apa-apa tawaran yang datang melalui email.


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tahniah,
Kegiatan yang patriotik.
Anda telah menambah lagi hasil negara.
Contoh pemimpin BN yang boleh digula-gulakan. Al-Hasil makan diri.
Pemimpin Pakatan Rakyat tak buat kerja gile macam tuh...