22 Okt 2010

Histeria: Kini Pelajar Sekolah Di Mersing Pula

Mersing: Suasana kelam kabut menyelubungi Sekolah Menengah Kebangsaan Anjung Batu (SMKAB) di sini apabila 15 pelajar termasuk seorang tukang sapu mengalami serangan histeria, semalam.

Kejadian itu berlaku pada jam 9.30 pagi apabila beberapa pelajar tingkatan tiga sekolah berkenaan tiba-tiba menjerit dan menangis ketakutan.

Salah seorang guru sekolah berkenaan yang enggan dikenali berkata, pihak sekolah terpaksa memanggil beberapa pengamal perubatan tradisional untuk memulihkan pelajar terbabit daripada gangguan yang menimpa mereka.

Menurutnya, pada mulanya hanya seorang pelajar yang mengalami histeria tetapi kemudian ia berjangkit kepada sepuluh pelajar.

“Bagaimanapun saya bersyukur dengan bantuan tiga pengamal perubatan tradisional, semua pelajar terbabit dapat dipulihkan,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Katanya, pada masa yang sama kesemua ibu bapa dan keluarga pelajar terbabit dihubungi pihak sekolah untuk memaklumkan kejadian yang menimpa anak masing-masing.

Sementara itu salah seorang daripada tiga pengamal perubatan tradisional yang dipanggil, Wahid Junid berkata, salah seorang pelajar terbabit mengalami histeria sejak Jumaat lalu.

Menurutnya, dia terpaksa meminta bantuan dua lagi rakannya untuk memulihkan pelajar yang mengalami gangguan makhluk halus berkenaan.

“Selepas memulihkan beberapa pelajar yang mengalami gangguan berkenaan, saya tidak berdaya dan memanggil dua rakan lagi bagi membantu, kerana lebih ramai pelajar terbabit terkena gangguan berkenaan,” katanya.

Wahid berkata, dia dan rakan akan cuba berusaha untuk mengelakkan gangguan makhluk halus berkenaan supaya tidak lagi berada di situ bagi mengelak perkara yang sama berulang dan mengganggu pelajar lain di sekolah tersebut. -SH

Ulasan GB

GB dah ulas mengenai punca histeria dari sudut sains di SINI

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Minta SPRM siasat segera !