14 Sep 2010

Kembalikan Royalti, Bukan Guna Hasil Kamu Rompak Untuk Berjanji Air Bersih

Air Bersih Agenda Utama Umno Kelantan Pada Pilihan Raya Umum Akan Datang

Masalah air bersih yang dihadapi oleh sebahagian besar rakyat Kelantan akan dijadikan agenda utama dalam perjuangan Umno Kelantan membela nasib rakyat jika diberi peluang memerintah Kelantan pada pilihan raya umum ke-13 kelak.

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan, Datuk Dr Awang Adek Hussin berkata ini berpunca kegagalan PAS mengatasi masalah itu walaupun diberi peluang memerintah selama 20 tahun di negeri itu.

"Di mana-mana pun saya pergi sama ada di bandar dan di kampung ketika turun padang saya terpaksa menerima rintihan rakyat agar masalah itu (bekalan air bersih) diberi keutamaan," katanya kepada pemberita di sini, semalam.

Awang Adek, yang juga Timbalan Menteri Kewangan, berkata walaupun kerajaan pusat sudah meluluskan pinjaman mudah sebanyak RM600 juta kepada kerajaan negeri itu bagi menyelesaikan masalah berkenaan, ia masih gagal ditangani malah semakin membebankan mereka.

Awang Adek berkata sebahagian rakyat Kelantan yang menghadapi masalah itu terpaksa mencari alternatif lain seperti menggali telaga dan membina telaga tiub malangnya air yang diperoleh daripada bawah tanah itu berbau busuk.

Beliau berkata memburukkan lagi keadaan apabila ratusan ribu rakyat Kelantan pulang menyambut Hari Raya Aidilfitri bersama sanak saudara di kampung halaman masing-masing mengeluh kerana tiada air yang mencukupi.-- BERNAMA


SEKRETARIAT MISI MUNAJAT ROYALTI RAKYAT

Alamat : D/A Madrasah Diniah Bakriah, Pondok Pasir Tumboh, 16150 Kota Bharu, Kelantan
Telefon: Tuan Haji Zulaimi – 017-5353007 / Cikgu Nuri - 013-9952598
Email: munajatroyalti@yahoo.com Web: http://www.munajatroyalti.com

KHAS UNTUK ANDA , RAKYAT NEGERI KELANTAN
YANG PRIHATIN DAN DIRAHMATI ALLAH.
MARI SAMA-SAMA BERJUANGAN, BERI SOKONGAN DAN BANTUAN
DALAM
PERJUANGAN UNTUK MENUNTUT ROYALTI MINYAK NEGERI KELANTAN

MISI MUNAJAT RAKYAT INI MENDAPAT RESTU DAN SOKONGAN PADU
DARI Y.A.B MENTERI BESAR KELANTAN,
TUAN GURU DATO’ BENTARA SETIA HAJI NIK ABDUL AZIZ B. NIK MAT

RAYUAN DERMA – DERMA BOLEH DISALURKAN KE:

NAMA AKAUN: TABUNG MISI MUNAJAT RAKYAT
BANK: BANK ISLAM
NO. AKAUN: 03102010000093
CAWANGAN BANK : BANK ISLAM JALAN SULTAN IBRAHIM, KOTA BHARU

* CEK DAN WANG TUNAI DITERIMA *

Objektif Derma:

Kutipan Derma dari seluruh Rakyat Negeri Kelantan yang tercinta adalah untuk menampung kos misi munajat 40 ulamak serta tok guru pondok dari seluruh Kelantan untuk bermunajat secara khusus di Kelantan selama 40 hari dan 40 waktu di Baitullah ( Mekah) bertujuan untuk memberi sokongan spiritual yang padu rakyat seluruh Negeri Kelantan kepada Kerajaan Negeri Kelantan dan Rakyat Kelantan di dalam Kes Tuntutan Royalti Minyak Kelantan.

40 Ulamak & Tok Guru Pondok dari seluruh Kelantan akan bermunajat untuk memohon kerahmatan dan kesejahteraan khusus buat rakyat negeri Kelantan semuanya dan untuk seluruh rakyat Malaysia amnya.

Tujuan kami adalah untuk mempertahankan dan memartabatkan kepimpinan ulamak / alim ulama / ahli agama di dalam kehidupan hal ehwal seharian kita sebagai umat islam

Sumbangan derma Individu & Syarikat Swasta / Korporat adalah dialu-alukan.


Ulasan GB

Khabarkan kepada Awang Adek, khabarkan kepada Mustapa Mohd, khabarkan kepada Najib, khabarkan kepada UMNO BN, BAHAWA rakyat Kelantan tidak berahi dengan janji-janji manis kamu. Kamu pernah memerintah Kelantan sebelum PAS mengambil-alihnya, kamu yang "mengeruhkan" air Kelantan sebelum mewariskannya kepada kerajaan PAS.

Kamu rompak hak royalti kerajaan PAS Kelantan. Kamu gunakan hasil rompakan itu untuk menabur janji baru kepada rakyat Kelantan. Kamu gunakan hasil rompakan itu untuk mengukuhkan kedudukan kamu dan UMNO kamu di Kelantan. Kejahatan di atas kejahatan.

Rakyat tidak akan menghalalkan apa jua hasil rompakan yang telah kamu terima dan belanja dan rakyat Kelantan telah bertekad untuk hapuskan dan terus mengkuburkan UMNO BN di Kelantan di dalam pilihanraya yang akan datang ini.


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

nak jadi robinhood setelah rompak wang rakyat kelantan