24 Ogo 2009

Era Najib Altantuya : Wanita Geli Tengok Rohaizat (updated)

Ramai kaum wanita di Permatang Pasir merasakan mereka geli melihat muka calon UMNO BN, Rohaizat Othman yang berdusta bahawa kononnya beliau tidak pernah menikahi Rafizah Mohamad Ali, 29 mengakibatkan ayah kepada perempuan misteri itu, Mohamad Ali Abdullah, 59 memberi kata dua sehingga malam ini; untuk turut berceramah di Permatang Pasir sekiranya Setiausaha Agong Umno Permatang Pauh itu masih berdegil.

Kes Rafizah mula menjadi percakapan umum, apabila Ketua Pemuda PAS Nasruddin Hassan at-Tantawi mendakwa mengenali dekat keluarga Mohamad Ali.

Nasruddin menyifatkan penafian Rohaizat - bahawa Rafizah itu adalah isteri keduanya itu; bertentangan dengan ajaran Islam dan tidak menghormati perasaan seorang wanita dan isteri.

"Kaum wanita merasa begitu terhina dengan perbuatan Rohaizat itu, sudahlah berkahwin dengan cara yang tidak betul kerana terlah terlanjur perbuatan, kemudian berbohong pula," ujar seorang muslimah yang berasa berang dengan perlakuan calon UMNO BN itu.

"Rasa geli setiap kali mukanya dipaparkan di kaca TV," tambahnya.

Rohaizat dikenali sebagai seorang pemuda yang rendah akhlaknya apabila kes pecah amanah dan membohongi isteri-isterinya terbongkar.

"Akak menyampah tengok mukanya, terus-terang jer ler hanya kaum wanita yang gatal-gatal jer yang akan undi dia jadi wakil rakyat kita," ujarnya lagi.

Beliau menyatakan mana mungkin seorang yang sedemikian hendak dipilih sebagai wakil rakyat. Kita akan ditanya oleh Allah mengapa memilih calon yang telah diketahui rendah akhlaknya sebagai pemimpin kita.

Beberapa hari lepas Nasrudin telah menyatakan, Rafizah pernah bertugas sebagai ketua kerani di firma Rohaizat. Mereka telah berkahwin selama lapan tahun, namun baru setahun lepas mendaftarkan perkahwinan mereka secara sah.

Bagi Nasrudin, beliau bukan menyerang peribadi Rohaizat tetapi membela orang yang hampir dengannya.

Dalam tempoh beberapa bulan kebelakangan ini, ibunya berkata, anaknya hanya dikunjungi suaminya sebanyak dua kali dan itupun sekadar beberapa jam. Kemudian terus bergegas pergi meninggalkan isterinya dalam kesepian mengharapkan kasih seorang suami, cerita Nasrudin.

“Saya dedahkan hal ini dengan izin isterinya yang telah puas menjerit tanpa didengar oleh sesiapa agar suaminya mengakui dirinya sebagai isteri yang sah dan berikan haknya untuk hidup sebagai isteri sebahagaimana isteri-isteri yang lain.

“Telah banyak usaha dilakukan oleh Puan Rafizah agar dirinya diisytiharkan sebagai seorang isteri yang sah agar ia boleh hidup bahagia dan damai seperti orang lain gagal,” kata Nasrudin.

Semalam, harakahdaily melaporkan ayah kepada Rafizah selain menimbang untuk berdiri atas pentas Pakatan Rakyat demi membersihkan nama baik keluarga dan anaknya itu, Mohamad Ali sedang mempertimbang untuk mengambil tindakan undang-undang kepada Rohaizat, yang didakwa suami kepada anaknya.

"Dia kena isytihar bahawa dia mempunyai dua isteri, pengundi pun tak ragu-ragu. Kalau tidak ia menjadi pembohongan kepada rakyat. Kalau isytihar sekarang risiko tidak besar," kata Mohamad Ali.

"Apa nak ditakutkan? Kita nak takut kepada siapa. Takut kepada manusia atau takut kepada Allah... Sekiranya beliau mengisytihar, maka saya ucapkan terima kasih," tambahnya.

Ayah kepada perempuan misteri dari Pekan, Pahang itu turut menegaskan bahawa beliau sendiri yang menikahi anaknya dengan Rohaizat empat tahun yang lalu.

Rohaizat yang pada mula tempoh bekempennya berdepan dengan pendedahan kes pecah amanah RM161,000 wang Koperasi Pekebun Kecil, berdepan dengan isu yang lebih peribadi 2 hari kemudian.

Tiada ulasan: