24 Ogo 2009

Era Najib Altantuya : Rohaizat Ikon Watak UMNO Sebenar

Rohaizat Othman, calon UMNO BN N11 Permatang Pasir menggambarkan secara umum watak sebenar pemimpin-pemimpin UMNO dari peringkat paling tinggi hinggalah peringkat paling rendah.

Kerendahan akhlaknya dengan perlakuan pecah amanah dan juga karakter kotor sehingga sanggup memperdaya dan mempermainkan kaum wanita dengan menafikan beliau pernah beristeri dua sebenarnya adalah contoh tipikal yang terdapat di dalam diri kebanyakan pemimpin UMNO semua peringkat.

Malah Presiden UMNO serta beberapa orang pemimpin yang berada di dalam barisan kabinetnya selaku Perdana Menteri mempunyai kehebatan ciri-ciri tersebut, mungkin lebih hebat lagi.

Pemimpin seperti Hishamuddin Tun Hussein, Ahmad Zahid Hamidi, Jamaluddin Jarjis adalah nama-nama yang diketahii umum mempunyai masalah akhlak dan disiplin.

Justeru itu tidak hairan mengapa pemimpin-pemimpin UMNO mengangkat Rohaizat sebagai calon dan kemudian mengisytiharkan itulah calon terbaik UMNO BN yang ada.

Jika demikianlah calon terbaik UMNO BN, ini bererti UMNO BN memang telah benar-benar telah bangkrap untuk menawarkan calon-calon yang bersih dan tidak bermasalah.

Jika diperhatikan di dalam setiap kali pilihanraya kecil diadakan kita akan dapat mengesani UMNO BN memang menghadapi masalah calon yang sesuai untuk ditonjolkan.

Bermula dari PRK Kuala Terengganu, UMNO telah mengakui pemilihan yang salah apabila Ahmad Farid dikalahkan kerana dikatakan seornag calon yang elitis dan bongkak. Di Bukit Gantang, UMNO menghadapi masalah dengan calonnya Ismail Safian yang hebat pula dengan isu Manok, di Bukit Selambau, S. Ganesan, seornag peguam yang bermasalah dan dilaporkan pecah amanah, di Manek Urai, Tuan Aziz Tuan Mat yang dilebih-lebihkan propaganda mengenai dirinya walhal belaiu hanyalah seorang pengurus pemantauan projek Kesedar.

Justeru itu, dari senario pilihanraya kecil yang disertai oleh UMNO BN setakat ini, jelas menunjukkan UMNO BN persis sudah muflis dengan soal calon. UMNO ketandusan claon yang bersih dan berwibawa dan apa yang berlaku di Permatang Pasir UMNO selah-olah membentuk "ikon" pemimpin dan kepemimpinannya.

Tiada ulasan: