26 Jun 2012

Haramjadah Timpa Najib Lagi: Digelar "Pengamal Demokrasi Palsu"

Artikel dengan tajuk ‘A 21st-century checklist of the new autocrats’ telah disiarkan pada 8 June lalu oleh akhbar The Globe and Mail.

Ianya telah ditulis oleh Ketua Biro Beijing Mark Mackinnon, pengamal media yang telah memenangi anugerah, yang pernah menemuramah beberapa orang pemimpin politik dunia yang kontroversi.

Antara mereka yang telah ditemuramahnya ialah Ketua Pembangkang Burma Aung San Suu Kyi, Mikhail Gorbachev, bekas Perdana Menteri Thailand Thaksin Shinawatra, Presiden Israel Shimon Peres dan Raja Abdullah II dari Jordan.

Dalam artikel itu Mackinnon membahagikan pemimpin politik kepada empat kategori iaitu false democrats, mad egotists, violent populists dan callous capitalists.

Najib telah diletakkan dalam kategori yang pertama iaitu “false democrat.”

Dalam Bahasa Malaysia ialah ‘Pengamal Demokrasi Palsu’ dan dalam bahasa yang lebih sopan pula 'Penipu Demokrasi' kalau tak silap aku lah..

Antara yang tersenarai bersama Najib ialah Presiden Russia Vladimir Putin, Presiden Palestine Mahmoud Abbas, Perdana Menteri Ethiopia Meles Zenawi dan juga Perdana Menteri Kemboja Hun Sen.

Pemimpin yang telah terkeluar dari senarai ahli kelab penipu itu pula ialah Slobodan Milosevic dan Hosni Mubarak

Antara ciri-ciri utama yang membolehkan Najib mendapat gerlaran tersebut ialah beliau mengadakan demokrasi tapi tidak ada niat untuk melepaskan kuasa..

Baca nih...

-Key characteristics: They hold elections but have no intention of giving up power. Serious political rivals are jailed and their parties are outlawed on legal technicalities. Mr. Putin’s spin doctors call it “managed democracy” – giving voters the appearance of choice while ensuring they have very little to choose from on election day.

-Reason for hope: Because they allow the trappings of democracy – opposition parties, some independent media, the very process of going through an election every few years – these false democracies create the possibility of change. Mr. Milosevic and Mr. Mubarak were ousted because citizens used the political space allowed them in a false democracy. Russia’s opposition has similarly been on the advance over the past seven months. The next election in Malaysia promises to be interesting.

-Reason for despair: False democracies give the impression of being freer than they really are, which means they rarely face the kind of international pressure that the really nasty regimes get.


Tak percaya?? tengok nih!!





Kalau tak puas hati jugak.. sila lihat di SINI

Apa lagi Pemuda UMNO dan PERKASA?? Buat demo depan kedutaan Kanada cepat... ASD


Ulasan GB

Sebelum ini GB sudah tulis:

"Bukankah GB dah kata sebelum ini, akan lebih banyak "haramjadah" menimpa Najib lagi selepas ini.... tunggu dan lihat. Apa yang GB kata sudah jadi kenyataan."


Kemudian ada pula komen yang memperli GB... mana GB tahu ilmu ramalan?

Ini bukan soal ramalan be dan GB juga bukan seorang tukang ramal!

Tetapi bagi orang berilmu dan yang belajar dari ayat-ayat manzurah (ayat yang dipelajari dari kejadian-kejadian alam), itulah namanya SUNNATULLAH, itulah namanya hukum Kebenaran dan Keadilan, itulah namanya Golden Rule, itulah namanya Hukum Karma, itulah namanya hukum tabie dan sebagainya.

Yang penipu, yang jahat, yang zalim, yang kejam akan TETAP menerima hukumannya. Dia tidak akan terlepas.

Apatah lagi beliau sendiri pernah "mengharamjadahkan" rakyatnya sendiri, dan itulah yang beliau akan perolehi kembali.

Terkini: "Kementerian Luar sedih dengan artikel dalam akhbar Kanada yang mengkategorikan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai "demokrat palsu", dengan meletakkannya sebaris dengan autokrat lain dunia."

Hukum Kebenaran Dan Keadilan tidak berpihak dan tidak pilih kasih walaupun Kementerian Luar dikatakan "sedih" dengan perlabelan itu. Ia juga pengajaran buat Anifah Aman, Menteri Luar yang begitu ketara mutakhir ini kelihatan begitu kuat "ampu bodeknya" mempertahankan Najib.

Kamu Anifah saya lihat cuba menentang arus kebenaran dan keadilan... tetapi kamulah nanti yang akan tertimpa bahana dan bencananya juga selain boss kamu yang kamu tatang, Najib.

Wait and see!. (Tok Guru kami pun sekali-sekala cakap guna bahasa Inggeris. Orang ugamawan tidak sebodoh yang kamu sangka, Hati mereka bersama Allah sepanjang masa!)

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Selera sikit nak makan nasi malam ni...

Tanpa Nama berkata...

Heeeeeeee hampeh

Tanpa Nama berkata...

Mat sembab tikam najib ikut pintu belakang. inilah permainan politik dalaman umno yang gila kuasa.

Tanpa Nama berkata...

Mana pintu keluar situ pintu masuk!

Tanpa Nama berkata...

Semenjak dua menjak umporno-bn nampak cerah nak jatuh ni, tiap2 hari aku selera makan, mandi pun basah dan tidur pun lena. Subuh berjemaah pun tak miss. ALHAMDULILLAHHHHHH.

ABU!!!

Tanpa Nama berkata...

tak boleh ke tuan gb terjemahkan dalam bahasa melayu? dah la saya tak paham bahasa orang putih.gunala bahasa kebangsaan.

Tanpa Nama berkata...

betul gb cakap tu, ini bukan soal nujum pak belalang, bomoh ramalan etc tetapi ini soal 'kamu tuai apa yg kamu tanam'. kamu tanam padi nanti kamu tuai padi lah, jika kamu tanam gandum kamu tuai gandum lah, jika kamu berbuat baik, balasan baiklah kamu dapat begitulah sebaliknya.
haramjadah juga akan menyusul berkaitan isu lrt ampang yg dibongkarkan oleh rafizi disini http://greenboc.blogspot.com/2012/06/video-panas-tembakan-pertama-rafizi.html
nampaknya si najib-tuya bini kpd rosmah mansor tak menang tangan utk melayani haramjadah yg menimpanya.

lainkali cermin diri dulu sebelum nak menghina orang lain.
jgn duk ikut idea bangsat di kutty keparat tu, cepat serahkan kembali royalti petrolium kpd kerajaan negeri kelantan yg sentiasa telus dan terbuka kpd sprm menyiasat 25jam sehari.
kamu tak yakin kepala bana apa lagi

Tanpa Nama berkata...

Memang palsu. Cakap lain buat lain. Cakap nak buat tapi tak buat.

din rela berkata...

PERKASA nak buat demo ? Kah kah kah jaguh kampungan tu mana berani. Pak Berahim ? Kah kah kah Pak Kasa ? Kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

kesihan