26 Jun 2012

Jika Ini Bukan Rasuah Namanya, SPRM Yang Perlu Sangat Disiasat!!


Jika perkara seperti di atas pun tidak dianggap rasuah oleh SPRM, maka SPRM itu sendiri yang perlu disiasat.

Akan tiba masanya, SPRM bakal ditimpa bala dan musibah besar tak lama lagi kerana menipu rakyat. Itu hukum kebenaran dan keadilan.

Bukan sekadar satu barang yang harganya dibeli dengan harga mahal, malah hampir kesemuanya. Mahalnya pula bukan sekadar sekali ganda malah berkali-kali ganda.

Ada agenda SPRM menutup salahlaku kerajaan UMNO BN. Tetapi, Tuhan tidak akan membiarkan hal ini berlalu dan tertutup tanpa hukuman. Itu keyakinan orang beriman, itu keyakinan orang yang benar dan adil.

Kita sama-sama tunggu detik itu.

15 ulasan:

Iswara berkata...

Pasal tullah BN takut sangat kalah.
GB patut senaraikan kalau boleh buatkan satu ruangan dalam blog ini perihal kelakuan dan penyelewengan BN dari mula pegang teraju pemerintahannya baik diperingkat Negeri dan juga diperingkat Pusat.
Buatlah Hari Ini Dalam Sejarah.
TQ.

Amuraria berkata...

UMNO-APCO BUAT DUIT RAKYAT MACAM HARTA MAK BAPAK PUNYA,LAGI MAHAL LAGI BANYAK 'FULUS' MASYUK TAPI BARUA SPRM NI APA KERJA NI KALU BUKAN RASUAH ATAU SALAHGUNA HARTA NEGARA@RAKYAT ? JANGANLAH BUIAT KERJA HARAM JADAH ! ABU !

1 Malaysia berkata...

Ini kerja anak haram jadah yang tak kenal mana halal dan yang mana haram.
Sesiapa yang sokong anak haram jadah juga asalnya anak haram jadah. Sama seperti apa yang AKU faham iaitu Perempuan yang berzina hanya untuk lelaki yang berzina. Begitu juga yang ini. ANAK HARAM JADAH SAJA UNTUK ANAK HARAM JADAH. TOK GURU BERKAWAN DENGAN TOK GURU. YANG ALIM BERKAWAN DENGAN YANG ALIM. SETAN TU SUDAH PASTI .... KAWAN SETAN.
HARAM JADAH, HARAM JADAH, HARAM JADAH SUNGGUH.

Awanama berkata...

ini hasil didikan ibu bapa mereka..melahirkan keturunan bernasaalah..

Awanama berkata...

salam
mudah-mudahan kerajaan PR akan mendakwa SPRM yang jahat ke muka pengadilan

yeop berkata...

macam kat mesir walau pun menang undi masih lagi takut nak isytihar tapi rakyat jelata dok tunggu kat tahir square bayang kan rakyat mengugut baru kerajaan sekular hosni tumbang sama je kat malaysia kalau boleh menag menipu dia menipu kalau tak boleh paham paham bukan senang dia nak melepas tanya anwar ibrahim macam mana boros mereka berbelanja walau pun masa dia bertapak khabar kat dia jangan tipu berdosa besar

Awanama berkata...

Kalau PR menang maka ramailah yang akan berpolitik di dalam sel. Bukan dendam, tidak tapi menegak kebenaran.

Awanama berkata...

Setakat ini penjawat SPRM belum lagi dilatih untuk menangani kes rasuah pihak BN. Guru disiplin sekolah pun lebih advance.

Awanama berkata...

Itulah sebab utamanya Umno BERDENTUM DENTAM memisahkan agama dengan politik.Islam mengharamkan rasuah dan tipu daya.

Martoiriat berkata...

Salam GB..
Rasuah di Malaysia sukar dibendung lagi dan menjadi bertambah serius dari tahun ke tahun. Ianya bermula dari atas sehingga ke peringkat cawangan malah lebih parah lagi apabila Perdana Menteri sendiri dan menteri-menteri kebinet terlibat sama dalam skandal ini, sehingga sampai ketahap yang membimbangkan dengan beratus ratus juta ketirisan wang negara dan rakyat. Amat malang sekali apabila kegiatan rasuah masih gagal dibendung sehingga hari ini, malah budaya ini sudah menjadi serasi dengan UMNO seperti mana kentut dengan tahit. Semuanya jijik, kotor dan busuk. Jika tidak ada kehendak untuk melakukan perubahan, maka sampai bila pun rasuah ini akan terus terjadi.

Awanama berkata...

Beli barang yang murah dengan harga mahal itulah budaya UMNO. Sebabnya

Pertama: Boleh dapat komisen daripada pembekal.

Kedua: Barang dibeli daripada syarikat kroni dan anak beranak.

Ketiga: Wang untuk bayaran sebahagiannya adalah wang sumbangan "lembu-lembu" peliharaan UMNO, bukan wang UMNO atau bukan wang pemimpin UMNO.

Awanama berkata...

SAYA SANGAT PERCAYA YANG SPRM SENDIRI YANG PERLU DISIASAT.

Awanama berkata...

SPRM pun dibawah pemerintahan BN

Awanama berkata...

SPRM PERLU BANGUN.....PERLU BUAT KERJA....JGN DUDUK DIAM.....MEMBUTAAAAAAAAA AJER...

Awanama berkata...

PR memerintah nanti kita tangkap je mane-mane staff SPRM yg buta dan salah guna kuasa ni, terutama nye boss SPRM nie, hukum dia dlm cell gelap 3 tahun ke