29 Mei 2011

Kasihannya Anak Dan Ibu Ini..

Kami rindukan papa'

Gambar: MAZLINA sayu melihat dua anaknya, Nur Athirah dan Adib Irfan (kiri) yang kerap jatuh sakit kerana merindui bapa mereka yang diculik kumpulan bersenjata di selatan Filipina sejak 8 Mei lalu.

KUALA LUMPUR – Semalam genaplah 20 hari seorang ahli perniagaan, Nazaruddin Saidin, 38, tidak pulang ke rumah ekoran menjadi mangsa penculikan kumpulan militan Abu Sayyaf di selatan Filipina pada 8 Mei lalu.

Sepanjang tempoh tegang itu, enam anak mangsa dan isterinya, Mazlina Mohamad, 38, begitu terasa kehilangan mangsa hinggakan ada antara mereka kerap jatuh sakit lantaran teramat rindu kepada Nazaruddin.

Selain itu, mereka kerap bermimpi yang bapa mereka pulang ke rumah di Kampung Merbau Sempak, Sungai Buloh dekat sini.

Melalui khidmat pesanan ringkas (SMS) yang dihantar, Mazlina memberitahu, sepanjang tempoh itu juga, mereka sekeluarga tidak putus-putus berdoa agar suaminya selamat.

Mazlina tetap yakin suaminya masih selamat berikutan Polis Antarabangsa (Interpol) memaklumkan bahawa pihak berkuasa Filipina sedang berunding dengan kumpulan bersenjata tersebut untuk membebaskan suaminya.

“Hari ini (semalam) genaplah 20 hari abang (Nazaruddin) diculik. Sepanjang tempoh itu juga, saya tidak pernah mendengar suaranya. Saya dan enam anak amat merindui dia hinggakan ada antara mereka yang demam. -kosmo

Ulasan GB

Marilah sama-sama kita turut mendoakan keselamatan dan kepulangan Nazaruddin Saidin.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

rakyat makin melarat, pemimpin BN makin kaya

Tanpa Nama berkata...

Tahniah paparkan lebih banyak lagi maklumat dalam blog