9 Nov 2010

Treler Terbakar Di Senawang, Rombongan PM Austria Ke Melaka Tergendala Seketika

Seremban: Laluan ke selatan di Km 253.6 Lebuh Raya Utara-Selatan berhampiran plaza tol Senawang mengalami kesesakan sepanjang tiga kilometer hampir dua jam tengah hari tadi apabila sebuah treler terbabas, terbakar dan melintang di lorong ke selatan lebuh raya itu.

Gambar: Rombongan kereta rasmi yang membawa Presiden Austria Dr Heinz Fischer (belakang kereta peronda polis) untuk melakukan lawatan ke Melaka hari ini tergendala seketika ekoran sebuah treler yang sarat membawa kayu terbakar dan melintang dalam kejadian yang berlaku pada pukul 12 tengah hari di Kilometer 253.6 Lebuh Raya Utara-Selatan berhampiran plaza tol Senawang dekat sini hari ini.

Jurucakap polis berkata, dalam kejadian tengah hari itu, treler membawa muatan kayu bergergaji sedang dalam perjalanan dari Pulau Pinang ke Muar.

"Pemandu lori itu Mohd Khatib Ahmad, 26, tidak mengalami kecederaan dan siasatan sedang dijalankan untuk mengenal pasti punca kejadian," katanya.

Kejadian itu juga menyebabkan rombongan kereta rasmi yang membawa Presiden Austria, Dr Heinz Fischer untuk melakukan lawatan ke Melaka hari ini tergendala seketika.

Rombongan itu terpaksa menunggu hampir 20 minit untuk pasukan bomba memadamkan api sebelum mereka dibenarkan melepasi laluan itu.

Jurucakap PLUS berkata, keadaan pulih pada 2 petang apabila laluan itu dibuka semula. - BERNAMA

Tiada ulasan: