9 Mei 2013

[VIDEO & GAMBAR] 120K Berhimpun: Najib, SPR & BN Tiada Pilihan Kecuali Akui Penipuan PRU13!


Akhabar online, Malaysiakini menganggarkan 120,000 orang hadir di dalam perhimpunan "Pidato Suara Rakyat Suara Keramat - TOLAK PENIPUAN PRU13" yang diadakan malam tadi, satu perhimpunan terbesar Pakatan Rakyat berbanding perhimpunan-perhimpunan lain mutakhir ini.

Kesesakan lalulintas dari Kelana Jaya sehingga sejauh tol NPE berhampiran Sunway. Menurut Peta Trafik Google, seluruh Petaling Jaya mengalami kesesakan.

Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli yang berucap di pentas memberi amaran kepada Utusan Malaysia supaya tidak memainkan isu perkauman.

Katanya, bukan sahaja orang Cina tetapi Melayu juga menyokong Pakatan.

Suasana bingit dengan sorakan dan tiupan vuvuzela, sambil melaungkan "Najib, tipu", "Ubah".

Datuk Seri Anwar Ibrahim mengisytiharkan bahawa rakyat Malaysia, sama ada Melayu, Cina, India, Kadazan atau Dayak, mahu pilihan raya yang bebas dan adil.

Beliau turut mengecam tajuk utama Utusan Malaysia semalam "Apa lagi Cina mahu?".

Anwar berkata, setiap rakyat Malaysia, tanpa mengira bangsa, mahu menuntut hak-hak mereka dan mereka mahu BN tumbang.

Ketika ditemui pemberita kemudiannya, Anwar berkata, beliau kagum dengan kehadiran spontan walaupun perhimpunan itu hanya dipanggil pada hari Isnin.

"Saya tidak akan berhenti sehingga kita sampai ke Putrajaya, sehingga kita dedahkan semua (penipuan) dan tuntut Putrajaya untuk rakyat.

"Mereka berhak mendapatkannya kerana kita, Pakatan, menang undi popular," katanya.

Anwar kemudiannya mengumumkan bahawa satu lagi perhimpunan pada hari Sabtu di Pulau Pinang, serta merancang untuk turut mengadakanya di Ipoh pada hari Jumaat.
















DILUAR NEGARA


MELBOURNE


SINGAPURA


TAIPEI







42 ulasan:

Waris berkata...

Aku baru sampai rumah kandas di tol sunway. Keluar kira2 pukul 7.30 sampai tol sunway 10 malam dan kandas tak bergerak.

Kalau dalam stadium ada 120 ribu di luar yang kandas macam aku pasti ada 2 atau 3 kali ganda lagi.

So, hari ni aku cuma makan angin duduk dalam kereta berjam-jam

Unknown berkata...


Dan jgn lupa kami yg tak dpt terbang ke kl krana bkerja di Sabah. Kalau ada petisyen admin tolong maklumkn kat mana boleh sign, website ke

Tanpa Nama berkata...

TERUSKAN ANWAR SEHINGGA PENGKHIANAT NEGARA INI TERSUNGKUR!!!!!
SPR perlu dipertanggungjawabkan!

Tanpa Nama berkata...

Hang tengok Najib, Hang tak nampak ke?Buta ke? Tak malu ke rakyat dh tolak BN cara total.Terimalah kenyataan BN sebenarnya kalah teruk!

Pakcu Rantau Panjang. berkata...

Pakcu dah cakap pun mememang kerja puak PR kerjanya asyik "bersorak". Apa lagi budak-budak muda yang berkumpul ramai-ramai enjoylah tu .....

Pakcu harap "ubah"lahperangai sikit dari terlolong tu..tunggulah 5 tahun lagi..kalau dah kalah mengaku ajalah..tak kemana pun dengan cara ni...buat penat dan ganggu pengguna jalan raya adalah.....ko guano??.

Tanpa Nama berkata...

siapa yg mahu t/tangan petisyen sila ke link ini www.change.org/GE13 . Skrg dah dapat 220 ribu t/tangan. Perlu lagi 80 ribu.

WarFitnah berkata...

kenapa lah PAKCU Rantau Panjang nie BODOH sangat, engkau jangan menyibuk kat sini laa, engkau tuu penyokong UMNO/BN yg BARUA tuu kan, so engkau boleh tak duduk diam sebelum aku pergi sana TERAJANG kau.....sayang sekali, ALLAH beri AKAL dan OTAK tapi si PAKCU nie tak menggunakannya, baik PAKCU jadi BINATANG lebih baik kan. KENAPA laa orang2 UMNO/BN nie BENGAP sangat kan, kawan2.....

Tanpa Nama berkata...

Pakcu Rantau Panjang.. Kalau Pakcu dah tak ada tenaga, dok diam. jgan mematikan semangat juang anak-anak kita yang ingin menegakkan kebenaran. Berserah tanpa berjuang itu orang yg paling lemah. kalau x leh gi tu sekurang2nya bagi semangat.Salam

Tanpa Nama berkata...

pakcu rantau panjang..kami bukan terlolong sbb kalah..

kami menentang penipuan yg dilakukan oleh spr tuk menangkan pemimpin kesayang pakcu..adil ke?kami cuma minta pilihanraya yg bersih..kalau tak dilawan sekarang tkut nanti 'kotor' yg ada pada pilihanraya akan jadi berkarat susah nk hilangkan..

Unknown berkata...

Ingat ya anon 8.34am..sebagai seorang penyokong pr, saya sakit hati dgn komen anda. Ingatlah jika anda menyakitkan hati orang terutama seagama dgn anda, biarpun anda bertaubat tetapi terpulang pada org yg anda zalimi utk maafkan atau tidak. Dalam hal ini, saya tidak akan maafkan anda. Sya tidak halalkan dunia akhirat perbuatan anda kerana sentiasa myakitkan hati sya sbg pyokong pr. Mungkin di dunia ni anda bole suka ria suka hati menaip apa sahja anda mahu utk membalas komen pyokong pr tapi anda tunggulah di akhirat nanti. Sesiapa saja anda berselindung di sebalik nama itu, jika anda islam, tunggula balasan anda kerana menyokong pmimpin yg zalim (bukti kezaliman merata), kerajaan yg zalim (bukti korup merata) dan sering menyakitkan hati penyokong pr yg tidak pernah mencari pasal dgn anda.
Ini blog pro pr, anda suda jelas tetamu tak diundang tetapi anda dtg juga utk memberi komen yg menyakitkan hati org, maka insyaAllah smoga dimakbulkan doa ku supaya anda terima balasan nanti.
ZAMAN INI ZAMAN EDAN, ZAMAN INI AKHIR ZAMAN

Tanpa Nama berkata...

Pak cu pun ubah la perangai tu...:P

Tanpa Nama berkata...

Pakcu pun ubah la perangai tu...
perangai sokong kezaliman...

Tanpa Nama berkata...

oiiii pakcu ....kalau tak di goncang najib & co...jangan kata 5 tahun.... 500000 tahun pun tak akan berubah lah wehhh.....jgn dok kece kelate kalau nak cakap kotor lah!!! pooorrraaahhhhhhh

Andre Irwan berkata...

Pakcu Rantau Panjang,

Ini soal keadilan? Ini soal antirasuah? Pakcu ni manusia yang tidak mahu dan tidak mampu melaksanakan keadilan. Jadi lebih baik pakcu dok diam sebab itu adalah selemah-lemah iman. Jangan ganggu iman yang lemah tu, nanti jadi munafik dan fasik.
Islam tuntut keadilan bukan saja pada manusia tetapi pada Allah swt juga. Cara pakcu bercakap sama seperti puak-puak UMNO. Awat cara UMNO tu sopan???? Sopan ... dalamnya mengandungi racun.
Sedarlah pakcu. Entah hang ni berlagak tua aja kot. Sebiji macam PAPAGOMO, kaki temberang kot. Kalau betul, maka haramjadahlah kau tu.

Abu Amir berkata...

Pa cu bangang nak mampus, umno/bn menang tipu pun kau nak pertahankan? Celakalah najib.................

Tanpa Nama berkata...

ish...pak cu nie dok komen2 nak menyakitkan hati kenapa ...nie blog pro pr..nape dok menyibuk kat sini...tgu lah nanti pru-14.. org2 muda akan bangkit..

Tanpa Nama berkata...

sangat menyentuh hati atas tekad majoriti rakyat Malaysia ni.....tapi apakan daya SPR dah buat keputusan. Tiada upaya lagi mengubahnya...apapun caranya, BN telah diberi mendat untuk terus mengaut hasil mahsul negara....terima kasih pembaca dan pendengar media perdana...

Tanpa Nama berkata...

Aku tak rela tak reda ber Perdana Menteri yang datang dari Penipuan

Tanpa Nama berkata...

Alhamdullillah !!!!

Alhamdullillah !!!!

Alhamdullillah !!!!

Perkara yang HAQ akan membenamkan yang BATIL , dan sessungguhnya si Bahalol juga akan tersungkur ke kubur bagai MahaFiraoun mati di Mesir. Hanya masa dan waktu saja yang menentukan kehinaan umat umat Bahalol menipu aniaya Rakyat.

Ketahuilah.

Tanpa Nama berkata...

Aku tak rela berada di bawah naungan KERAJAAN HARAM!!! DSAI TOLONG KAMI

Tanpa Nama berkata...

"Walau berkecai tulang dan juga badan, walau bercerai jasad dari nyawa. Saudara dan saudari, walau apa pun yang terjadi, Putrajaya mesti kita pertahankan!" kata Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak ketika merasmikan perhimpunan agung Umno kali ke-61, tahun 2010 di PWTC KL.

andah berkata...

Sah Pak Cu masih buta IT

gen-Y berkata...

BRIM RM500 ~ cukup utk 1 tahun.
BRIM RM1200 ~ 2 tahun+.

p/s: aku nak cuti tanpa gaji lps ni..takyah kerja.

Tanpa Nama berkata...

Apa yg BN/SPR dll sekutu BN perlakukan terhadap rakyat seolah-olah rakyat M'sia bangsat sangat. Terang-terang guna pengundi hantu warga asing tanpa segan silu.

Carlos Santiago berkata...

perggghhh...penuh... BRO, kalau dalam 21hari untuk protes. adakah SPR kena buat undian semula atau mcm mana?

Tanpa Nama berkata...

Pakcu rantau psnjang itu bkn bodah tapi tak berpelajaran fikiran sempit otak tak berkembang org nak berpolituk dia pun nak juga tapi tak paham paham baru dpt brim rm 500 dlm 5 tahun sekali dah serbuk mari sini nsk beritahu duit brim itu duit rakyat malaysia tau duit hasil (Income tax,EPF,Simpanan Tabung Haji dan Petronas)tau bukan duit mak bapak dia duit rakyat yg berkerja siang dan malam tau.Lain kali jgn baca surat khabar penipu baca surat khabar dari korea atau jepun tiru mcm saya tgk betita dari Korea Board System KBS lagi bagus

Tanpa Nama berkata...

Semua penyokong & sekutu BN x cukup akal utk fikir...dorang takut sebenarnya.... x payah nk gado2 ngan dorang tu. yg penting ialah batalkn pru13. wat undi semula. PR menang pun dorang dpt gak hasilnya.. betul x???

Tanpa Nama berkata...

kalau kerajaan nak tengok keamanan....mengaku jer la dah kalah..mengaku jer ler najib tu tak layak jadi PM......BN dah tak popular dulu boleh la tipu rakyat...la ni tak menjadik dahhhhh

Tanpa Nama berkata...

DENGAR SINI SAHABAT SEKALIAN;
1) Semua di peringkat negeri buat petisyen PRU13 bagi mana-mana kawasan yang punyai bukti kukuh berlaku penyelewengan / penipuan.
2) Kita pakat turun ramai-ramai di
hadapan Mahkamah dihari perbicaraan nanti untuk beri sokongan.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum Pak Cu,

Cuba renung sekejap.
1. PM Najib sebelum pilihanraya dia kempen 1 Malaysia iaitu penyatuan rakyat. Lepas pilihanraya dah menang tapi tak puas hati dia kata Tsunami Cina.
2. Sebelum pilihanraya dia bagi BR1M lepas pilihanraya saja cukai eksais dah naik.

Pak Cu fikir dan renung dengan hati yang murni.

Marilah Pak Cu kita kembali ke jalan yang benar iaitu jalan Islam yang ada keadilan. Kita hidup di dunia tak lama kita mesti balik ke tempat asal kita.
Harap Pak Cu fikir dan kalau baik ambillah kalau tak baik terserahlah pilihan Pak Cu kerana dunia adalah tempat ujian.

cucukerinci berkata...

spr penipiu...umno bn bagi rasuah wang kpd pengundi Melayu luar bandar dan mereka wajib bersumpah depan al-quran mengaku mengundi bn . lihatlah betapa jahil dan bangsatnya org melayu hingga tak tahu yg mana halal atau haram....umno sanggup buat apa saja untuk selamatkan melayu,,,,bukan utk selamatkan Islam...

Unknown berkata...

Sebagai org islam selain dari himpunan protest, marilah kita melakukan solat hajat dan doa minta pertolongan allah swt.insyallah segala penipuan mereka akan memakan diri mereka.seperti yang berlaku keatas rejim suharto dulu.

Tanpa Nama berkata...

Sebagai orang islam disamping kita protes penipuan cara berhimpun,jgn lupa solat hajat dan doa.moga2 allah akan meruntuhkan kerajaan umno bn.

Tanpa Nama berkata...

Pak cu pegi main jauh2 sini zon PR...

Tanpa Nama berkata...

Kita sejarah ketamaddunan manusia. Kerajaan Qarun, Kaum Lut, Kaum Nuh, Tragedi Habil, Siri-siri Fir'aun, Puak Knight Templer, Kaukasian, Dinasti Ming, Dinasti Ching, Kerajaan Moghul, Empayar Bani Uthmaniah, Srivijaya, Langkasuka, Bengal, Ayuthia, Majapahit, Melaka, Johor Riau, Temasik, Kesultanan Brunei dan lain-lain lagi. Kesemua tamaddun ini musnah disebabkan amalan menipu dan rasuah. Begitu juga yang berlaku di Mesir, Libya, Yemen, Syria, semuanya disebabkan penipuan dan rasuah serta mengumpul kekayaan di kalangan pemimpinnya. Semoga perubahan yang berlaku di Malaysia mengikut lunas undang-undang antarabangsa. Kita mahu PBB dan EU ambil peranan. Betulkan Malaysiaku yang tercinta demi Agama, bangsa dan rakyatnya.

Tanpa Nama berkata...

Haram jadah kau pakcu..

Dasar pemuda umno.. Roti gardenia naik 30 sen. Kalo kau bising aku terajang muka ko.

Dasar pakcu banggang..

Tanpa Nama berkata...

Ini zon PR. Aku x redha najib jadi PM.. Kalo aku jadi bomoh aku sihirkan najib...!!!

Celakalah org2 yg zalim tolak islam..

Org2 BN gembira hudud x jd buat. Bolehla makan duit haram, main gro2, judi, minum arak tiap2 malam, dll..

Ingatlah azab allah itu benar..

Cuba fikir sejenak.. Bagaimana sedang anda rehat atas katil sedap2, tp pd ms yg sama ada org yg amat menderita skit di hoapital sana.

Samalah mcm org bn, sedap2 enjoy duit rakyat, tp pada masa yg sama rakyat derita x cukup makan..

Aku benci najib selamanya

Tanpa Nama berkata...

Aku penyokong pr ......tapi kalu di oikir pikir balik .....adalah bagus menjasi pembangkang KUAT dari pada kerajaan memerintah yg lemah lg lembik

Tanpa Nama berkata...

Kalau x bodoh bukan UMNO/BN namanya..

Tanpa Nama berkata...

spr pun satu ...pasai dakwat kekal tu:
1.samada dia sengaja nak tipu rakyat atau

2.spr sengaja benarkan dia kena tipu ngan supplier dakwat (biasa lah gomen punya projek).

Lain kali pakai INAI la ..gerenti tahan kekal sebulan kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Wahai pakcu n kuncu kuncu umnoo? Bertaubat nasuhaalah sebelum terlambat janganlah jadi sebahagian dari saudara dajjal diakhir zaman ini ketahuilah sesungguhnya umat yg menolak islam itu tidak akan dipayungi rahmat allah diakhirat nanti naauuzuubillah

Tanpa Nama berkata...

ada yg bela mati2an umnobn kerna dapat duit,dpt projek. Biar umnobn buat apapun yg menyusahkan rakyat.. mereka ttap bela umnobn.umnobn menipu terang2 pun mereka kata "membazir suruh2 rakyat turun berkumpul".Memang SUSAH org BODOH dan MEMBUTA TULI bela umnobn.(umnobn sebenarnya byr dan PAKSA IPTA/IPTS serta bgi sikit duit 15-20rm,bagi t-shirt "ungu" dan sediakan kenderaan ketempat2 perhimpunan umno. Cnth: Wkt "Purple walk" d putrajaya.termasuk d sebahagian negeri2.umnobn tak mampu membuat rakyat dtg dgn IKHLAS.tmbg sndiri,duit sendiri (malah menderma..)tak perlu adakan apa2 ikhlan,tak perlu tv atw akhbar... cuma IT yg dpt PR guna... cuma 2 hari d beritahu oleh DSAI,Kelana Jaya SESAK... Hidup PR!!!!!!!!