5 Nov 2010

Lelaki Mati Ditikam Ditemui Dalam Bonet

Lelaki mati ditikam ditemui dalam bonet

Gambar: Polis Forensik memeriksa kenderaan yang mana ditemui mayat lelaki yang ditikam di dada dalam tempoh 24 jam lepas, diletakkan dalam but belakang kenderaan itu, dekat sini petang tadi. Kereta pacuan empat roda itu yang ditemui di belakang deretan kedai di Jalan Awan Jawa, Taman Yarl dipercayai milik mayat berkaitan yang juga pemilik sebuah kedai elektrik. Foto Bernama

Kuala Lumpur – Orang ramai terkejut melihat mayat di dalam kereta di lorong belakang rumah kedai di Jalan Awan Jawa, Taman Yarl, di sini, semalam.

Mayat lelaki lingkungan 20-an ditemui berlumuran darah dengan kesan tikaman di dada dalam kenderaan pacuan empat roda.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata, mangsa yang juga pemilik kedai barangan elektrik itu ditemui orang awam kira-kira 1 tengah hari.

“Pada mulanya mereka berasa hairan kerana kereta Toyota Hilux itu diletakkan di tengah jalan sehingga menghalang kenderaan lain untuk melepasinya.

“Namun apa yang mengejutkan: ialah setelah diperiksa, didapati seorang: :lelaki dalam keadaan terlentang berlumuran darah di dalam bonet dengan kesan tikaman di bahagian dada kiri,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Orang ramai kemudian membuat laporan polis memaklumkan kejadian berkenaan.

Menurutnya, mangsa dipercayai mati dibunuh dalam tempoh 24 jam di tempat lain menggunakan senjata tajam malam kelmarin dan kemudian, suspek meninggalkan mayat di lorong itu.

Bagaimanapun, senjata yang digunakan tidak ditemui di lokasi kejadian.

Chin Wah berkata, polis sedang menyiasat kes berkenaan bagi mengenal pasti suspek serta motif kejadian.

Siasatan awal mendapati kereta terbabit didaftarkan atas nama syarikat lelaki itu.

“Identiti mangsa masih belum diketahui kerana tiada sebarang dokumen pengenalan diri atau dompet ditemui.

“Cuma berdasarkan maklumat diperoleh, mangsa adalah pemilik kedai barangan elektrik,” katanya.

Mayat dihantar ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) untuk bedah siasat dan kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat berhubung kejadian itu diminta menghubungi polis.

Tiada ulasan: