16 Feb 2010

Merungkai Kecurigaaan Misteri Kehilangan Pesuruhjaya PAS WP

Pesuruhjaya Pas Wilayah Persekutuan, Mohamad Nor yang dilapor hilang sejak Khamis lalu, selamat pulang ke rumahnya kira-kira jam 3 petang semalam tapi keberapa blogger curiga kehilangan itu ada kaitan dengan politik.

Walaupun Mohamad bukan Ahli Parlimen mahupun Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) tapi kehilangan ahli politik pembangkang di Malaysia, kerap kali berakhir dengan insiden lompat parti terutama kebelakangan ini.

Hal itu merungsingkan beberapa blogger pro-Pakatan Rakyat yang masih segar dengan insiden 'kehilangan' ADUN Behrang, Jamaluddin Mohd Radzi dan ADUN Changkat Jering, Kapt (B) Mohd Osman Jailu yang berpaling tadah.

Mengikut Malaysia Insider, kepulangan Mohamad selepas beberapa hari kehilangannya disahkan oleh Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali.

“Saya dimaklumkan beliau sudah pulang ke rumah petang tadi dan beliau selamat. Beliau dikatakan pulang dari kawasan Temerloh, ya, tiada apa-apa masalah...” katanya ringkas.

Mohamad, 52, yang keluar rumah beliau Khamis lalu dikatakan tidak dapat dikesan sehingga pagi tadi.

Oleh itu laporan polis dibuat pagi ini.

Ketua PAS Wilayah Persekutuan selama dua penggal itu dikatakan keluar rumah untuk menghadiri mesyuarat Koperasi Muslimin Berhad pada sebelah malam Khamis lalu dengan memandu kenderaan Unser bernombor pendaftaran WJD 4469.

Sejak itu beliau dikatakan tidak kembali ke rumahnya.

Terdahulu. Ketua Pemuda PAS Wilayah Persekutuan Kamaruzzaman Mohamad berkata laporan polis mengenai kehilangan beliau telah dibuat pagi tadi oleh keluarga mereka.


TEMERLOH: Pada ketika ini, Pesuruhjaya PAS Wilayah Persekutuan Haji Mohamad Nor, yang dilaporkan telah hilang selama empat hari, dipercayai masih berada di Temerloh.

Andaian ini berdasarkan keretanya yang ditemui oleh Pengarah Jabatan Pilihan Raya PAS Pahang, Abdul Majid Hasan di Hotel Green Park, Bandar baru Temerloh, sebentar tadi.

“Selepas mendapat maklumat melalui SMS daripada Setiausaha PAS negeri tentang kehilangan Haji Mohamad Nor, saya tergerak hati untuk ke hotel tersebut. Dan saya dapati kereta jenis Unser merah dengan nombor plat WJD 4469, ada di situ. Bagaimanapun saya tidak menemui beliau,” katanya kepada SidangOnline.

Pada ketika ini, pasukan Unit Amal Kawasan Temerloh difahamkan sedang bertungkus lumus mencari beliau.

Sebelum ini, Haji Mohamad Nor dilaporkan tidak dapat dihubungi sejak Jumaat 12 Februari lepas.

Kali terakhir beliau dilihat adalah dalam mesyuarat Koperasi Muslimin Berhad dan beliau dilihat keluar dengan Unser merahnya, WJD 4469.

Menurut Ahli Parlimen Titiwangsa, Dr Lo' Lo' Mohamad Ghazali, salah seorang ahli mesyuarat itu memberitahu, Haji Mohamad memberitahu, dia mahu berjumpa dengan kawan pada tengah malam itu.

Namun, sehingga kini beliau tidak pulang dan tidak juga dapat dihubungi, kata Lo' Lo'.

Sehubungan itu, beliau memohon ahli PAS berdoa agar PJ Wilayah Persekutuan itu berada dalam selamat dan dapat menghubungi keluarganya dengan segera.

"Saya memohon Unit Amal dan Briged Amal agar membuat skuad mencari segera," cadang Dr Lo' Lo'.

Dalam pada itu anaknya, Umar Mohamad Nor berkata, kali terakhir ayahnya dilihat adalah di kawasan rehat dan rawat Maran, Pahang pada Jumaat malam yang lalu dan keesokannya kira-kira jam 8.00 pagi, telefon beliau dikesan berada di Temerloh.

Menurut Umar, perkara ini tidak pernah lagi berlaku ke atas ayahnya kerana dia akan memberitahu kemana sahaja dia akan pergi.-harakahdaily


Ulasan GB

Kecurigaaan blogger terhadap misteri kehilangan PJ Wilayah selama beberapa hari yang lepas ada asasnya.

Pertama: Beliau dilaporkan hilang TANPA BERITA sejak Jumaat lalu, sekalipun oleh ahli keluarganya.

Kedua: Tidak dapat dihubungi dan tidak dapat dikesan sepanjang tempoh kehilangan itu, samada hpnya dimatikan, diarahkan supaya dimatikan atau dirampas.

Ketiga : Tempat terakhir ditemui di negeri yang sama dengan kehilangan kedua-dua ADUN Perak yang melompat sebelum ini. Modus operani kehilangan beliau sama dengan kehilangan dua ADUN Perak berkenaan.

Keempat : Sekalipun Ustaz Mohammad Nor bukan Ahli Parlimen dan ADUN, namun sebagai PJ Wilayah Persekutuan, beliau mempunyai pengaruh dan karisma sebagai bekas calon Putrajaya.

Apa-apa pun kita bersyukur kerana Tn Hj Mohamad Nor telah selamat. Kita menunggu penjelasan beliau terlebih dahulu. Samada beliau akan membuat kenyataan selepas ini, kita berharap beliau tidak resah atau gentar untuk memberitahu apa sebenarnya yang telah berlaku.


3 ulasan:

"Deep-Throat" berkata...

kemungkinan besar tiada kaitan dengan politik. Tidak boleh menolak kemungkinan beliau menghilangkan diri untuk membina mesjid baru...

Sebal berkata...

Salam,

Ala jangan risau..semua nye..gue ingat PJPWP...p mancing atau nikah lain kottttttttttt

Tanpa Nama berkata...

salam

hah ah betul guna kot kata abg sebal tu. kot 2 ada pasang cawangan lagi satu kot. org politik ni bukan boleh caya sgt. biasanya soal peribadi tak nak dikongsi dengan public biasanya.

apa pun dalam politik skg. jerat tidak akan lupa pada jeratnya hanya pelanduk saja yg kadang2 lupa pada jerat.

wasssalam