14 Mei 2009

Laporan SPRM dibuat terhadap ADUN UMNO BN Sungai Rapat

Bapa kepada dua anaknya yang dibelasah oleh sekumpulan samseng di sebuah restoran di Pekan Razaki, Gunung Rapat di sini, memfailkan satu laporan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia kerana mendakwa terdapat campur tangan pihak atasan dalam kes tersebut.

Jurucakap, Fauzi Muda berkata, bapa tersebut, Sahul Hamid Rowther Mohamed Bawa tidak berpuas hati apabila samseng yang didakwanya kongsi gelap yang memukulnya anak-anaknya dibebaskan ekoran dilindungi dan dijamin oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Rapat, Datuk Hamidah Othman (gambar)

“Mangsa dan bapa mangsa telah dimaklumkan oleh pegawai penyiasat bertugas bahawa suspek terpaksa dilepaskan atas campur tangan ADUN itu Hamidah dan pegawai itu terpaksa akur arahan pihak atasan,” katanya.

Fauzi yang juga Ketua Parti Keadilan Rakyat (PKR) Bahagian Ipoh Barat berkata, punca kejadian tersebut adalah kerana salah seorang dari kumpulan samseng tersebut tidak mahu mangsa Mohamed Faizal,18. dan Mohamed Nor Fadhzil, 24. meminta hutang darinya.

Menurutnya, kejadian itu berlaku pada 7 Mei pada kira-kira jam 10 malam di sebuah restoran di Gunung Rapat.

Beliau berkata, kedua-dua mangsa itu telah dibelasah oleh kira-kira 40 orang samseng.

“Kumpulan samseng itu didakwa berkata dengan sombong bahawa mereka adalah dari kumpulan samseng di kawasan Gunung Rapat dan tiada siapa yang boleh berbuat apa-apa terhadap mereka,” katanya. -sinarharian






2 ulasan:

syabimo berkata...

mACAM - MACAM DAA

joyah_laser berkata...

yang anak2 Fauzi ni terlibat dgn budak2 samseng tu kenapa? dah tahu budak tu samseng jgn lah bagi hutang kat dia...ni kes saja cari pasal..