22 Mac 2013

Pemfitnah Tegar Itu Seorang Pengundi Hantu Rupanya!


Pemilik blog Papagomo yang kerap memapar kandungan berunsur fitnah dan lucah sebelum disaman Datuk Seri Anwar Ibrahim semalam, didedah hari ini merupakan pengundi hantu berdasarkan bukti senarai daftar pemilih yang disemak KEADILAN.

Pendedahan terbaru ini dibuat Pengarah Strategi, Rafizi Ramli pada sidang media di ibu pejabat parti, di sini pagi tadi.

Berikut kenyataan penuh pendedahan tersebut:

Pasukan KEADILAN telah memulakan siasatan untuk mengenalpasti individu yang mengendalikan laman Papagomo yang bertindak sebagai ruang menabur fitnah dan didokong sepenuhnya oleh Umno.

Siasatan menunjukkan individu yang bernama Wan Muhammad Azri Wan Deris ini adalah seorang bekas anggota polis trafik berpangkat koperal yang telah dijatuhkan hukuman penjara kerana bersalah memeras ugut seorang yang disyaki penagih dadah untuk mendapat suapan rasuah.

(Maklumat lanjut pertuduhan dan kesalahan ada dilampirkan di SINI, hasil semakan dengan pengkalan data SPRM) Semakan tersebut mengesahkan nombor pengenalan polis Papagomo yang bernombor RF142863.

Dengan nombor tersebut, pasukan KEADILAN telah menyemak pula rekod Papagomo dengan sistem semakan daftar undi SPR.

Hasil semakan sangatlah mengejutkan kerana Papagomo yang telah pun tidak lagi berkhidmat dengan Polis Diraja Malaysia kerana kesalahan rasuah masih lagi tersenarai sebagai pengundi pos di Ibupejabat Polis Daerah (IPD) Ampang. Bukti paparan skrin bahawa Papagomo masih disenaraikan sebagai pengundi pos di IPD Ampang disertakan dalam Lampiran B.


Kami kemudiannya menyemak pula status pendaftaran undi Papagomo sebagai pengundi biasa di sistem yang sama. Seperti yang dijangka, Papagomo juga turut tersenarai sebagai pengundi biasa dengan menggunakan kad pengenalan 830121-03-5019. Dengan menggunakan kad pengenalan itu, Papagomo disenaraikan sebagai pengundi di Parlimen Wangsa Maju seperti paparan skrin dalam Lampiran B.


Oleh kerana tarikh lahir yang berbeza digunakan di dalam sistem semakan daftar undi SPR, pasukan KEADILAN kemudiannya menyemak pula alamat-alamat yang pernah digunakan oleh Papagomo dalam dokumen-dokumen rasmi.

Saya mengesahkan bahawa kami ada dokumen yang membuktikan bahawa Papagomo memang menggunakan dua alamat yang berbeza secara seiringan di dalam dokumen-dokumen rasmi bersabit peguam dan mahkamat seperti berikut:

Alamat Pertama dalam Parlimen Wangsa Maju yang kini didiami:
F-1-9, Villa Danau Apartment, Jalan 5/23E, Taman Danau Kota, 53300 Kuala Lumpur

Alamat Kedua dalam Parlimen Ampang:
SD6, Jalan Nilam, Taman Bukit Ampang, Ampang, Selangor

Penemuan ini membuktikan bahawa pengundi hantu memang wujud di dalam daftar pengundi apabila Papagomo dibenarkan mengundi dua kali. Kehadiran pengundi-pengundi hantu seperti Papagomo ini perlu dijawab sepenuhnya oleh Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) kerana rakyat mahu tahu berapa ramai lagi petugas Umno seperti Papagomo yang mempunyai pendaftaran berganda di dalam daftar pemilih?

Saya juga menyeru rakyat Malaysia supaya menolak individu yang bankrap moral dan akhlak seperti Papagomo yang bukan sahaja seorang penerima rasuah, tetapi menjadi penyebar fitnah utama di dalam masyarakat kita. Rakyat Malaysia juga perlu menolak budaya Umno yang mendokong dan menggunakan individu seperti Papagomo untuk menyebarkan fitnah terhadap musuh politik kerana Umno tidak berani berdepan dalam isu rakyat seperti ekonomi, pendidikan, keselamatan dan lain-lain.

Sekiranya SPR tidak menjawab pertuduhan ini, ia hanya menguatkan persepsi masyarakat bahawa SPR sedang bertungkus lumus cuba memastikan kemenangan Umno/BN melalui daftar undi yang tidak bersih.

7 ulasan:

Awanama berkata...

Pengundi hantu perangai mcm hantu iblis yg peranan dan tugas dia menyesatkan anak adam

Awanama berkata...

pendedahan camni la yg kita nak. bukan tayang video lucah. sibuk nak burukkan DSAI, padahal diri sendiri haprak. xleh pakai langsung. cukup2la sesape yg pecaya pada malaun ni. diperbodoh2kan je. kah kah kah

Kak Uda ila berkata...

haaahhhhhhh kan dah bertriple-triple dan trillion-trillionn maluuu.. Errkkkk Papagomo ni tau malu ker?

Awanama berkata...

org macam papagomo ni mana tau malu, muka pun tak ada cahaya iman. cakap sombong dan takbur seolah tak takut balasan Allah.
lama sgt buat jahat terlepas, nnti Allah bagi istidraj.

kita doa saja banyak2, jika benar perlakuan dia spt yg kita baca dan dengar, mintak Allah turun bala pd dia cepat2, mintak Allah laknat setimpal dgn perbuatan dia di dunia lagi.

mudah2an lebih berkat doa pagi Jumaat tadi dan Allah makbul cepat, amin...

hal pengundi hantu ni, tu papagomo dah ada 2 tempat, mesti ada individu upahan amno yg masih banyak di luar sana yg bakal jadi pengundi hantu.

Awanama berkata...

Demi keadilan, SPR perlu ambil tindakan pembetulan terhadap status kelayakan undi Papagomo.

Nanti rakyat semakin hilang kepercayaan terhadap SPR.

Awanama berkata...

Sirul tak pernah nampak muka, siapa papagomo agaknya?

Unknown berkata...

Cuba kite perhati wajah air mukanya KOTOR mana ada bersih macam orang-orang yang beriman,Orang tak beriman tak tau dosa pahla apa hukum buat FITNAH orang islam lain...kaki RASUAH biar Allah swt kena kan BALA pada Dia pula.T