21 Mac 2013

[BONGKAR] Papagomo, Bekas Koperal Polis Yang Pernah Dipenjara Kerana Rasuah -updated


KEADILAN: Fitnah lucah blogger BN papar wajah sebenar Umno

KEADILAN menempelak pentadbiran Perdana Menteri menyebar fitnah jahat menggunakan blogger upahan bagi menjatuhkan lawan politik mereka, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Naib Presiden, N Surendran percaya, serangan itu kerana Umno BN sedar mereka gagal meraih sokongan rakyat menjelang pilihan raya.

“Umno BN memperalat blogger mereka untuk sebar fitnah seperti dilakukan Papa Gomo terhadap Anwar dengan harapan sokongan kepada Pakatan Rakyat dapat disekat.

“Saya yakin, blogger fitnah ini mendapat kedudukan istimewa daripada Umno BN untuk melakukan perkara keji kerana sehingga hari ini belum ada apa-apa tindakan undang-undang diambil ke atas beliau,” kata Surendran di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, hari ini.

Sidang media tersebut selepas peguam Anwar itu memfailkan saman fitnah Ketua Umum KEADILAN berjumlah RM100 juta ke atas blogger Papa Gomo atau nama sebenarnya, Wan Muhammad Azri Wan Deris.

Saman itu setelah notis 48 jam untuknya memohon maaf dan menarik balik gambar fitnah lucah menyerupai Anwar dari blog itu gagal dilakukan.

Surendran berkata, antara bukti Umno BN begitu mesra dengan blogger tersebut apabila berpeluang menaiki kapal selam KD Tun Razak pada Disember 2011.

“Kita harus tahu bahawa bukan semua orang dibenarkan menaiki kapal selam kerana kaitannya dengan aspek rahsia keselamatan negara.

“Pemilihan blogger itu untuk menaiki kapal selam tersebut menunjukkan keselamatan negara ketika ini boleh dikompromi dengan mudah,” kata Surendran
.

Dalam samannya, Anwar yang turut diwakili peguam Latheefa Koya menuntut ganti rugi am, ganti rugi teruk dan ganti rugi teladan.

Tegas Surendran, nilai saman yang difailkan sebenarnya ditanggung Umno BN kerana segala fitnah Papa Gomo itu direstui Umno BN. – NS/KD




Pangkalan Data Pesalah Rasuah

No Pengenalan Diri : RF 142863
Nama : Wan Muhammad Azri bin Wan Deris
No Kes : B-06B-68-2011
Mahkamah :
Hakim : Y. A. Linton Albert [HMR], Y. A Datuk Wira Mohtarudin bin Baki [HMR] & Y. A Datuk Mohad Zawawi b
Pendakwaan : TPR Nik Azrin Zairin bt Nik Abdullah
PeguamBela : Samsul Sulaiman
Kesalahan : Seksyen 10(a)(bb) dan seksyen 11(a) Akta Pencegahan Rasuah 1997 (Akta 575)
Jantina : Lelaki
Warganegara : Malaysia
Negeri : Selangor
Kategori : Penjawat Awam
Majikan : Polis Di Raja Malaysia
Jawatan : Koperal
Tarikh sabitan : 06/09/2012
Pertuduhan : "Pertuduhan Pertama: Bahawa kamu pada 29.11.2004, di antara jam 1.00 petang dan 3.00 petang, di Pandan Indah, di dalam Daerah Ampang, dalam Negeri Selangor, sebagai ejen kerajaan Malaysia iaitu anggota Polis Trafik yang bertugas di Balai Polis Trafik Ampang, telah secara rasuah telah meminta suatu suapan untuk diri kamu iaitu wang tunai RM1000.00 daripada seorang yang bernama Mohd Rahyudi bin Mokhtar sebagai dorongan bagi melakukan suatu perbuatan berhubung dengan hal ehwal prinsipal kamu iaitu tidak mengambil tindakan undang-undang terhadap Mohd Rahyudi bin Mokhtar yang dikatakan memiliki jarum suntikan untuk menagih dadah dan dengan itu kamu telah melakukan satu kesalahan yang di bawah seksyen 10(a)(bb) Akta Pencegahan Rasuah 1997 (Akta 575) dan boleh dihukum di bawah seksyen 16 Akta yang sama. Pertuduhan Kedua: Bahawa kamu pada 30.11.2004, di antara jam 11.40 pgai di lorong tidak bernama di belakang sebuah Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil Ampang, di dalam Daerah Ampang, dalam Negeri Selangor, sebagai ejen kerajaan Malaysia iaitu anggota Polis Trafik yang bertugas di Balai Polis Trafik Ampang, telah secara rasuah telah menyetuju-terima suatu suapan untuk diri kamu iaitu wang tunai RM400.00 daripada seorang yang bernama Mohd Rahyudi bin Mokhtar sebagai dorongan bagi melakukan suatu perbuatan berhubung dengan hal ehwal prinsipal kamu iaitu tidak mengambil tindakan undang-undang terhadap Mohd Rahyudi bin Mokhtar yang dikatakan memiliki jarum suntikan untuk menagih dadah dan dengan itu kamu telah melakukan satu kesalahan yang di bawah seksyen 11(a) Akta Pencegahan Rasuah 1997 (Akta 575) dan boleh dihukum di bawah seksyen 16 Akta yang sama. "
Hukuman : "Keputusan Hakim Mahkamah Sesyen Pertuduhan pertama: Penjara 5 bulan dan denda RM10,000 (tidak bayar, penjara 8 bulan) Pertuduhan kedua: Penjara 5 bulan dan denda RM10,000 (tidak bayar, denda 8 bulan). Hukuman penjara berjalan berasingan. Keputusan Mahkamah Tinggi: Mahkamah telah menolak rayuan Perayu terhadap sabitan. Keputusan Hakim Mahkamah Sesyen dikekalkan. Mahkamah Rayuan: Rayuan OKT ditolak. Mahkamah telah mengurangkan hukuman penjara dari 5 bulan kepada 14 hari dan denda RM10,000.00 id 8 bulan penjara adalah dikekalkan bagi kedua-dua pertuduhan. Hukuman penjara adalah berjalan secara serentak"
     
Maklumat dari lamanweb SPRM di SINI

Ulasan GB

Allah memperkenankan doa GB dan sekalian pejuang kebenaran dan keadilan sebelum ini, agar Allah mendedahkan siapakah papagomo yang sebenarnya.

Akhirnya terjumpalah pengkalan data "syaitan yang dikenali" ini. Rupa-rupanya bekas seorang banduan yang kini bekerja sepenuh masa sebagai blogger UMNO.

GB amat yakin bahawa papagomo akan binasa termasuklah blogger-blogger pencacai UMNO yang lain sepertimana tulisan GB sebelum ni:

Namun, kebal macamana pun papagomo yang dilindungi oleh polis dan UMNO, dengan hukum kebenaran dan hukum Tuhan, kita akan menyaksikan papagomo pasti hancur binasa!

Bukan saja papagomo, sekalian blogger pencacai UMNO yang menyebarkan dan menyemarakkan budaya fitnah, lucah dan porno. Termasuklah polis yang selama ini bersikap double standard!

33 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

muka pecah rumah dan kuat mengetot malaon tu...kaki pau rupanya (jika benar)...makan le dr hasil haram.. kat dunia Allah SWT akan byr cash.. fikir2kanlah

Tanpa Nama berkata...

Tak sabar tgk episod seterusnya :)

Hana berkata...

Allah akan menyesatkan sesiapa yang dikehendakiNya...setuju? Ngee

Tanpa Nama berkata...

HAHAHA.....Lepas ni nama PAPAGOMO akan bertukar jadi PAPAKEDANA.

Tanpa Nama berkata...

http://tunhisyamuddin.blogspot.com/

WarFitnah said...

Pemimpim2 UMNO/BN dah banyak sangat makan BABI, tuu yg buat semua benda HALAL2 belaka.....yg penyokong2 depa pun dah buta ke hah !!! aku tak faham laa dgn depa2 nie.....kena sogok sikit dah sokong macam LEMBU kena tarik hidung, bukannya dapat projek berbillion2 pon tapi dok jadi PENCACAI yg suka dengan TAIK, benda2 busuk.....BODOH NAK MAMPUS !!!

Tanpa Nama berkata...

HAHAHA.... Lepas ni nama PAPAGOMO akan bertukar jadi PAPAKEDANA.

Suasana Politik Malaysia berkata...

Aminnn..!!!

Tanpa Nama berkata...

Spesis makhluk yang bimbang bila Pakatan ke Putrajaya dah takboleh makan rasuah

Tanpa Nama berkata...

Oh! Bekas BANDUAN. Dah lama rupanya makan duit haram.

Tanpa Nama berkata...

Selepas Perkasa, dia nak tubuh PEKENA RASUAH,anggotanya masyarakat pun tahu

iluvmesia berkata...

alhamdulillah..Allahuakbar...tiada yg lebih berkuasa selain ALLAH YG MAHA AGUNG....sesiapa yg ingkar pd NYA takkan selamat didunia & akhirat...patutlah kuat menfitnah, dah biasa makan duit haram...sebab tu hati perut gelap gelita..duit haram dah jadi darah daging..spesis gini je yg setia pd UMNO...

Tanpa Nama berkata...

Oh budak ini bekas koperal kantoi makan rasuah....

Alhamdullillah !

Tanpa Nama berkata...

makin jelas hanya org2 bebal dan kaki penipu akan bersama umno..kita tengokkan pengkhianat2 PR juga bila terpalit dgn rasuah dgn tamak kuasa, cepat2 dia berkwn2 dgn umno..umno suka terimanya dan kumpul2kan org2 jahat didalamnya

Basteng berkata...

Papagomo pasti akan hancur......InsyaAllah...


~ Al-Fatihah kursus buat Papagomo...

Tanpa Nama berkata...

anon March 21, 2013 at 8:18 PM

apa pulak 'kalau benar' papagomo kaki pau?

dia dah disabitkan kesalahan rasuah tu. mahkamah dah putuskan dia bersalah!

Unknown berkata...

http://tunhisyamuddin.blogspot.com/

kg senduk bg berkata...

hahahahaha bekas Koperal polis.... patut lah pun tulisan yg tak berbentuk ilmiah pun... mcm tulisan budak kelulusan SRP sj..... cittttt ammmmmma

Tanpa Nama berkata...

Org kutuk polis nnt kata kutuk penjawat awam. Spin kata orang kutuk seluruh anggota keselamatan.. mmg mangkok!!

Tanpa Nama berkata...

Aku akan ke mahkamah pada hari Papagomo di adili. Puiiii....muka macam setan!!!!

jalilnoor berkata...

jahat betul dia ni ye,suka siar perkara ngarut2 @fitnahlah namanya. mukanya dah kenal tapi macam mana bentuk otaknya agaknya, ...

Tanpa Nama berkata...

Mulai sekarang apa dia kata lansung tak boleh percaya. Bekas banduan ni 10 dia kata 12 tipu.

Tanpa Nama berkata...

UMNO memang suka kutip orang2 spt Papagomo ini spisis yg tak tau halal haram dosa dan pahala main bedal je janji masyuk kalau tidak tak kan lah gomo ni kena tangkap dengan SPRM bab rasuah. Membujur lalu melintang patah asal barang jadi uwang halal haram dosa pahala tolak tepi ini lah UMNO/BN namanya

Tanpa Nama berkata...

nama pun...papagomo...macam haram jadah

Tanpa Nama berkata...

perasuah vs perasuah dan salah guna kuasa dan pembelit dan bekas banduan..cleaaaa

Tanpa Nama berkata...

wan muhammad azri wan deris nih memang setaraf haiwan.......

Tanpa Nama berkata...

PAPAGOMO...nama pun dah PAPA (bangkrap idea... miskin kreativiti)...Go (Pergi...jahanam....bakal masuk neraka jahanam) Mo (Bunyi lembu...geng Sharizat Lembu)
PAPAGOMO.... kaki rembat..kaki gomol... sah spesis seiras dajal yang dilahirkan di Malaysia...

Tanpa Nama berkata...

Berdasarkan raut muka memang dia ni jahat.

Hansley Arnaz Hawana berkata...

Orang seperti ini memang hidupnya bergelumang dengan najis. Perangai lebih teruk dari haiwan yang melata. Anjing dan babipun lebih tinggi darjatnya dari manusia yang berperangai sebegini keji.

Jangan buka keburukan orang lain, kelak Allah akan membuka pekung kamu. Sekarang pekung busuk kamu sedang diperlihatkan oleh Allah satu persatu. Renung-renungkan ...

Kita doakan semoga Allah memberi taufik dan hidayahNya kepada manusia ini. Amin!

Tanpa Nama berkata...

Hamba Allah ini merasakan nyawanya duduk di dalam tangan dia yang akan terus hidup menongkat langit. Benar juga pandangan MSO jgn layan fitnahnya.

Tanpa Nama berkata...

tersangatlah benci dan menyampahnya orang kpd manusia sorang ni

tidak pernah org malaysia semenyampah sebagaimana menyampahnya pada dia ni

dia ni selalu berselindung di sebalik kata2 "kepada agama, bangsa dan negara"

mampu ke dia ni huraikan apa yg dia kata tu

Tanpa Nama berkata...

Aku tengok video terbaru ni...episod satu maksudnnya mesti berpuluh episod lepas ni..
tapi apa yg aku dapati....video palsu rupanya...gambar lain tapi script lain...nak mengaibkan DSAI tapi terlalu amatur sgt editing video ni...
kalau dah episod satu sebagai mukadimah dah kantoi gila...nak suruh org percaya episod seterusnya? apalah malangnya gomok ni....

con21 berkata...

Kesin aku kat mamat nie. Dia tak ada anak binim kot dok mentekedarah duit tak suci. Aku rasa menyesal ibu yang mengandungkannya tak sudah !

Tanpa Nama berkata...

tengok rupa tahu papagomo rendah IQ