10 Okt 2012

Wanita Dirogol Bergilir-gilir 10 lelaki Myanmar, Pendatang Asing Tak Gugat Keselamatan?



4 jam dalam neraka 10 setan.

SUBANG JAYA: Empat jam menjadi tempoh amat lama dan penuh sengsara bagi seorang wanita apabila dia dirogol bergilir-gilir 10 lelaki warga Myanmar selepas ‘diculik’ ketika menunggu bas untuk ke tempat kerja di Puchong Perdana, di sini.

Dalam kejadian jam 3 petang Sabtu lalu, mangsa wanita tempatan berusia 28 tahun yang menunggu bas bersendirian dihampiri dua lelaki Myanmar yang menaiki sebuah Proton Wira.

Sumber polis berkata, seorang daripada lelaki terbabit mengacukan parang ke arah mangsa sebelum memaksanya masuk dan duduk di kerusi belakang kereta dinaiki mereka.

“Mangsa yang ketakutan dan tidak mampu melawan dibawa ke sebuah rumah flat di kawasan berhampiran dan di situ ada lapan lagi lelaki warga Myanmar menunggu.

“Dua daripada suspek mengikat kaki serta tangan mangsa sebelum seorang demi seorang merogolnya tanpa belas kasihan biarpun mangsa merayu dikasihani,” katanya - HM.

18 ulasan:

joe kumoe berkata...

Panduan Untuk Wanita :

1. Sentiasa berteman walaupun di kawasan ramai
2. Sentiasa memegang benda atau alatan yang boleh membantu jika terdesak
3. Bergerak menjauhi mereka yang tidak dikenali
4. Melakukan sesuatu yang boleh menarik perhatian seperti menjerit, membuat bunyi dengan
memecahkan botol kaca, lempar batu pada dinding zink, hentak kereta berdekatan supaya
penggera berbunyi dan seumpamanya...
5. Camkan penjenayah melalui beberapa perkara seperti, bentuk fizikal ( ketinggian, gaya berjalan,
bentuk muka, misai, janggut, jambang, kening, parut atau tanda pada tangan, muka) dan perkara
seperti suara atau dialek bercakap dan lain2.
6. Keluarkan najis ( kencing dan berak dalam seluar )

Amuraria berkata...

BILA SILAHANAT MENTERI KATA INDEK TAHAP JENAYAH MALAYSIA MENURUN ...

Awanama berkata...

nie la jdnyer bile dh tlalu ramai pndatang haram kerajaan pulak pejam mate..

Awanama berkata...

Baru Anda Kenal Warga Myanmar ?...
Kebanyakan Yang Datang Ke sini adalah bekas tentera yang yang pernah membunuh masyarakat muslim disana.

Anda boleh datang ke Summit Bukit Mertajam dan saksikan betapa samsengnya mereka dengan tatu penuh dibadan, rambut panjang berwana-warni, pakaian ala mafia, Saya heran macam mana orang macam ni di benarkan masuk ke Malaysia , ada juga yang bukak kedai minuman keras di sana ... sila datang dan saksikan kehebatan mereka..... sekian

Awanama berkata...

Saya setuju dengan saranan Joe kumoe untuk para wanita

Keluarkan najis ( kencing dan berak dalam seluar memang mengaibkan tapi apa salahnya jika itu boleh menjadi senjataq untuk melepaskan diri)

selain itu Jika wanita tersebut terkorban ketika mempertahankan diri insyaallah ALLAH ganjarkan Syurga. Iman mana baru nampak parang dah kecut.

Seperkara lagi kepada NGO PERKASA... tolong cari malaun-malaun itu (Hayun.....kaw...kaw)

Awanama berkata...

Dasar mengenai PATI hanya akan boleh diubah apabila PR ambilalih Putrajaya...

Oleh itu marilah kita sama2 memenangkan Pakatan Rakyat pada PRU akan datang....ingat tu!

Itu saja pilihan yang ada...

Awanama berkata...

Apa dah jadi dgn program 6P yg di katakan untuk saringan untuk mereka yg illegal Dan tak illegal.Begitu jua ramai pendatang asing yg datang konon utk belajar tapi sebenarnya melakukan dan meningkatkan index jenayah.

Awanama berkata...

Nazri aziz dan ketua polis negara harus menjawab dan membayar ganti rugi kepada mangsa serta dihukum atas penipuan mereka kepada rakyat Malaysia dengan mengatakan kadar jenayah Malaysia semakin menurun dan terkawal.....

Hishamuddin juga harus dipertanggungjawabkan dan didakwa kerana menyatakan bahawa warga asing yang dibawa masuk oleh kerajaan BN tidak mengancam keselamatan negara.....

ajis berkata...

Dalam isu nie aku rasa Singapore lebih baik. Duluuuuu dulu laa aku pernah nak masuk ke Singapore tapi tak dibenarkan kerana berambut panjang ! Gunting dulu beb !

Awanama berkata...

Well mungkin anak perempuan Hishamuddin kena bala sebegini barulah dia kata kadar jenayah meningkat.

Awanama berkata...

Menteri-menteri ni kalau kena anak depa baru depa faham.Inilah akibatnya nak jadi negara maju,rakyat kena korban. Nak tunjuk pada mata dunia konon Malaysia negara berperikemanusiaan,warga sendiri kena tibai.Beli kapal selam nak jaga perairan,beli jet pejuang nak jaga ruang angkasa,hakikatnya musuh lebih dari 4 juta sudah berada dalam negara.

Awanama berkata...

Masya'Allah....apa nak jadi dengan umat melayu di tanahair sendiri. Jika bangsa sendiri tak dapat dijaga, janganlah diharap bantuan bangsa lain. Walau apa apa pun, wanita adalah kaum yang lemah yang mesti di jaga dengan sebaik boleh oleh kaum lelaki.

myanmar ini sama bangsa rohingya ke?

Awanama berkata...

Ini isu besar. Kenapa orang malaysia terutamanya Perkasa bangang tu tak buat apa-apa. Seolah-olah tak ada apa yang berlaku. Mereka anggap ini perkara enteng. Bangkit lah semua rakyat malaysia. Belasah myanmar ni cukup-cukup. Jumpa mereka tepi jalan jom kita pakat belasah. Banyak dah kes jenayah yang melibatkan mereka ni. Tunggu apa lagi.

Awanama berkata...

Apa jenis undang2 kemasukan warga asing ke Malaysia yang kita gunakan ?

Di negara yang maju, warga asing yang masuk ke negara tersebut mesti ada alamat kediaman yang sah dimana mereka akan menginap selama berada dinegara tersebut ........

Di Malaysia apabila seseorang warga asing telah tamat tempoh visanya mereka masih bebas bergerak, tiada tindakan mencari untuk diambil tindakan . macamana nak ambil tindakan, alamat yang diberikan kepada agensi kerajaan adalah palsu .......

Natijahnya ..... Negara Kita Tercinta Menjadi Sarang Persembunyian Golongan Yang Melanggar Undang2 Negara dan Dunia ........

Awanama berkata...

Jenayah menurun. Tiada isteri menteri kena rogol, tiada anak menteri kena bunuh, tiada rumah menteri kena samun, tiada kereta menteri kena curi, tiada menteri kena samun dll.
Kalau rakyat biasa itu bukan jenayah, ianya keMALANGan.......

Osama berkata...

Ni dh bukan setakat jenayah, bencana & kemalangan tpi, merupakan malapetaka kpd agama, bangsa & negara kita!
Petaka krna pemimpin2 kita yg culas terhadap amanah rakyat! Pembohongan, pecah amanah, korupsi & macam2 salahguna kuasa mereka yg sudah mendarah daging! Dri menteri hinga la ke peon, kerajaan BeEnd sudah alpa akn t/jawab mereka menjaga kedaulatan agama bangsa & negara nya sendiri!
Petaka krna menolak Hudud! Petaka menghina sunah RasulAllah! Petaka perlekehkan hukum hakam dlm Al Quran! kini rakyat yg termangsa dgn tempias nya!
Bala Allah utk sesuatu bangsa tu tidak memilih status. Samada mrka yg kecil, muda, tua, lelaki, perempuan, kaya, miskin, burok akhlak, beriman tidak terkecuali dri menerima bencana trsebut.
Begitu juga Rahmat Allah, tiada terkecuali sesiapa pun utk menikmatinya bilamana Allah mengkehendaki Nya.
Tiada yg lebih baik kini menolak BeEnd UMNO pada PRU 13 nanti demi agama, bangsa & negara kita.
Demi ummah, ayuh kita brubah sebelum Malaysia semakin parah.

Unknown berkata...

warga myanmar memang kurang ajar....samseng x bertempat....ak kalu jumpe myanmar mmg ak buli cukup2...dah la bm fail...camne bole hidup kat malaysia kalu x reti cakap bm
kat myanmar, beribu-ribu saudara islam kita dibunuh di myanmar...patut rakyat malaysia boikot negara myanmar dan rakyat dier nie

Awanama berkata...

Orang melayu sangup kena rogol... asalkan kerajaan sekarang memimpin...