29 Ogo 2012

[SELINGAN] Dia Dah Lemah, Yang Afdhal Sembelih Cepat-cepat Sebelum Jadi Bangkai

Ini kisah lembu yang telah jatuh terjelepok dalam longkang konkrit yang besar dan diselamatkan oleh anggota bomba dan penyelamat.

Dimana? Tidak diketahui dengan tempat lokasinya yang tepat tetapi mesti di dalam negara bernama Malaysia.

Maka berkatalah seorang rakan, "Lembu itu dah lemah, kalau hidup pun sudah tidak bermaya lagi.. Kena sembelih cepat-cepat sebelum ia mati menjadi bangkai."

"Bila disebut macam itu, terus sahaja aku teringatkan UMNO kerana sejak kes NFC timbul, bila sebut lembu mesti teringatkan UMNO dan bila sebut UMNO mesti teringatkan lembu," kata rakan seorang lagi.

"Kalau macamtu kau cakap, kenalah sembelih UMNO tu cepat-cepat ya..." kata rakan yang mula-mula tadi dengan selambanya.

Disambut dengan deraian ketawa dari rakan-rakan yang lain...



3 ulasan:

Amuraria berkata...

BETOI BETOI ! ABU !

Ammy Hassan berkata...

Lembu Kondo yang terlepas... lapar cari rumput bila dahaga nampak air dalam longkang terus terjun. Penyudahnya berduyun2 pengundi pos dtg membantu. Terima kasih. Tak boleh disembelih lagi sebab kes sedang prosiding di mahkamah. Jika mahkamah mensabitkan kesalahan, maka lembu dan penjaga lembu akan masuk kandang...

Tanpa Nama berkata...

itulah logik kenapa tok guru hadi kata "lebih baik diperkudakan daripada UMNO diperlembukan". lembu ini sifat dia suka ikut saja apa tuan dia arah, di suruh jalan ke kiri, ke kirilah dia disuruh jalan ke depan, ke depanlah dia, sama dengan orang tiada pendirian langsung, ikut saja cakap orang lain biarpun ianya salah. itu logik kita kaitkan lembu dengan UMNO kerana kebanyakkan ahlinya bersikap macam begini.