23 Mei 2012

Pasangan Tidak Serik, Dua Kali Dicekup Khalwat

Ampang - Sepasang kekasih yang tidak serik berkhalwat dan kes tangkapan mereka masih dibicarakan di Mahkamah Syariah sekali lagi dicekup oleh penguat kuasa agama di sebuah rumah, di Taman Chempaka pagi semalam.

Gambar: Penguatkuasa menyoal siasat pasangan yang ditahan.

Dalam kejadian jam 1 pagi itu, seorang perempuan berusia 22 tahun dan teman lelakinya berusia 27 tahun itu ditahan sepasukan penguat kuasa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dan Pegawai Masjid Al-Azim, Pandan Indah.

Pegawai Masjid Al-Azim, Ahmad Nawi Othman berkata, sepasukan anggota penguat kuasa mengetuk pintu rumah berkenaan beberapa kali sebelum dibuka seorang lelaki yang hanya berseluar pendek beberapa minit kemudian.

“Manakala teman wanitanya yang hanya berkemban berlari ke bilik dari ruang tamu untuk memakai pakaian.

“Kami menemui coli dan seluar pendek milik wanita itu di atas katil yang diletakkan di ruang tamu rumah sewa pasangan tersebut dan kondom di atas lantai.

Menurutnya, pasangan itu menyerahkan sijil nikah yang diragui berikutan tiada cop pengesahan dari pejabat agama.

“Lelaki yang sudah berkahwin itu melakukan kesalahan kerana berpoligami tanpa kebenaran dan sanggup bernikah bersama teman wanitanya di sempadan Thailand,” katanya.

Ahmad Nawi berkata, pasangan itu pernah ditangkap berkhalwat pada jam 1 pagi, tiga minggu lalu di kediaman sama.

Operasi itu dijalankan mengikut Seksyen 29, Enakmen Jenayah Syariah Jais 1995, jika disabit kesalahan boleh didenda RM3,000 atau penjara dua tahun atau kedua-duanya sekali. -SH

Laporan sebelum ini
klik untuk baca





4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

patut hakim-hakim kena bijaksana dah dalam hukum makeluk-makeluk ni...

jangan pikir nak cari duit saja.. reti nak denda saja...

cecuba bawak-bawak straight to jail buleh lima nam puluh kes...

pesalah khalwat ni, bukannya golongan penagih, pencuri, penyamun yang keja dia kuar masuk jel, yang dah tak kesah masuk je, masuk jel macam bercuti sementara dari buat jahat...

pesalah khalwat ni orang-orang biasa, yang berkeluarga, bekerja pejabat baik swasta atau kerajaan... kalau kena jel... harus risau deme... kena buang kerja lagi, pas tu idup terkurung lagi... harus serik weh... tak berani wehhh..


memang la akan ada yang kata, kesian lahhhh... pegi mati la... sapa suruh buat benda jahat, benda dosa... tu je cara nak ajar mereka ni... khalwat ni bukan perkara kecik... ia boleh membawak kepada runtuh akhlak muda-mudi sampai ke buang bayi wehhhhh...

Tanpa Nama berkata...

anak menteri dan menteri umno, kroni UMNO, percacai UMNO, barua UMNO, perasuah UMNO buat maksia tdan mabok gallion arak dihotel 5 bintang tidak ditangkap oleh penguasa ugama yang bertaraf anjing suruhan umno, mereka hanya buru ikan bilis dahaja dengan jerong MAKSIAT UMNO.. mereka takut.
Melayu mudah miskin mudah diperbodohkan dan Melayu kaya mudah disanjungkan
buat maksiat pengusa UGAMA tak nampak buta mata dan hati walaupun maklumat tepat diberikan.

Anti-double standard berkata...

Orang kebanyakan tunjuk sijil nikah Siam kena reject status. Bagi alasan tak sempat daftar macamana sekalipun. Hakim mahkamah syariah kena tuduh khalwat itu hari tapi claim sudah nikah di Siam tapi tak sempat daftar boleh lepas gitu saja.

Kalau salah tetap salah. Kenapa kena double standard?

Tanpa Nama berkata...

Ehh sluar pompuan tu sama la..masa tangkapan pertama dan kedua...hehehe..saje..sluar favourite untuk bermaksiat..