24 Feb 2012

Demo Keldai-keldai Israel Yang Gagal - Pejabat PKR Tutup Hari Ini

Pemuda Umno demo depan pejabat PKR

Pemuda Umno hari ini mengadakan perhimpunan depan ibu pejabat PKR di Petaling Jaya bagi menyatakan bantahan terhadap kenyataan Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam media antarabangsa yang didakwa pro-Israel.

Bermula jam 4 petang, kira-kira 100 orang berkumpul di pejabatnya di Tropicana dengan membawa bendera Umno, BN dan Palestin setelah hujan lebat sebelumnya.

Pelbagai kain rentang turut dipamerkan, antaranya yang bertulis "PKR + Anwar = Keldai Israel".

Setiausaha Pemuda Umno Megat Firdouz Megat Junid kemudiannya cuba menyerahkan memorandum.

Bagaimanapun pejabat PKR ketika itu ditutup dan pegawainya juga tiada, dipercayai berada di Kuantan untuk urusan pemukiman tiga hari mereka.

Sementara itu, dalam perkembangan berkaitan, Pemuda PKR sebelum itu membuat laporan polis berhubung sebaran maklumat yang menjangkakan kemungkinan akan berlaku kekecohan dalam perhimpunan itu.

"Kita minta polis memberi pengawasan seberapa segera dan ambil tindakan sewajarnya sekiranya berlaku sebarang provokasi dan kerosakan harta benda, jika benar ia berlangsung," katanya kepada Malaysiakini.

Laporan itu dibuat Timbalan ketua penerangannya Rozan Azen Mat Rasip di ibu pejabat polis daerah Dang Wangi di Kuala Lumpur. -mk


BN Perlu Hentikan Sikap Pura-Pura Berhubung Israel

SHAH ALAM, 24 FEB : Kerajaan Barisan Nasional diseru untuk menghentikan sikap hipokrasi dan double standard berhubung isu hubungan dagangan dengan negara haram Israel.

Demikian tegas Timbalan Pesuruhjaya Pas Selangor, Khalid Samad yang mendakwa penjelasan Kerajaan Pusat berhubung isu kapal Israel yang berlabuh di Pelabuhan Klang tidak boleh diterima sama sekali.

"Lebih-lebih lagi dalam keadaan kononnya negara Malaysia adalah juara memperjuangkan nasib rakyat Palestin dan kononnya Malaysia tidak ada sebarang hubungan diplomatik dengan Israel.

"Jadi kita sangat terkejut dengan pendedahan kapal Israel yang biasa berlabuh di Pelabuhan Klang," ujar Khalid sambil menambah alasan anak kapal Israel tidak dibenarkan menjejakkan kaki di pelabuhan sebagai penjelasan 'main-main' oleh Kerajaan Umno/BN.

Lebih mengejutkan, Malaysia berada di kedudukan bawah 20 bagi negara-negara yang mempunyai hubungan dagangan dengan Israel, beritahu Khalid dalam sidang medianya pagi tadi.

"Rekod ini adalah berdasarkan laporan yang telah didedahkan oleh beberapa pihak dan ia membuktikan bahawa Malaysia merupakan rakan dagangan yang 'kuat' dengan Israel.

"Dan antara produk terpenting ialah minyak kelapa sawit. Saya percaya peneroka-peneroka Felda akan merasa dikhianati kerana tanpa disedari hasil mereka menjadi bahan dihantar ke Israel," jelas Khalid yang juga merupakan Ahli Parlimen Shah Alam.

Sehubungan itu, Khalid mendesak agar BN menghentikan sikap kepura-puraan mereka berhubung isu Israel-Palestin seterusnya melaksanakan tiga perkara sekiranya benar Kerajaan Pusat menghormati aspirasi rakyat Palestin seperti yang selalu dilaungkan mereka.

"Sekiranya kamu benar-benar tidak mengiktiraf kewujudan negara Israel, maka zahirkanlah dalam tindakan kamu.

"Yang pertama, hentikan kemasukan kapal-kapal Israel melalui perairan Malaysia, kedua hentikan perdagangan dengan Israel dan yang ketiga tamatkan perkhidmatan APCO sebagai penasihat kamu," tegas beliau.





Ulasan GB

Salah timing be!

Pertama: Pemuda UMNO berdemo di pejabat PKR yang tiada orang.

Kedua: Pemuda UMNO berdemo kononnya mengecam Anwar dengan menamakannya "Keldai Israel" sedangkan semua orang tahu kerajaan BN double standard mengadakan hubungan dagangan dengan negara haram Israel!

Oleh itu bukankah mereka yang berdemo itu telah benar-benar menjadi keldai Israel?

Laporan sebelum ini
klik untuk baca





6 ulasan:

Awanama berkata...

Memang mcm muka keldai pun, keldai jantan keldai betina, melayu BODOH!!!!

Awanama berkata...

Inilah kerja menipu rakyat
Mujurlah internet jadi penyelamat

Awanama berkata...

Simpulan bahasa Melayu mengatakan"Bodoh macam babi". Tepat sekali simpulan bahasa ini. Cuba kamu orang tengok muka-muka dia orang ini, betul-betul punya bodoh.
Kenyataan yang dibuat Anuar Ibrahim berdasarkan persetujuan antarabangsa sedangkan UMNO-APCA senyap-senyap menyokong Israel dan mengadakan hubungan perdagangan dengan Israel. Kenap babi-babi ini tidak berdemo di depan ibu pejabat UMNO-APCO?

Awanama berkata...

Nie lah hasil didikan UMNOGOK... dia jer yg betul orglain semua xbetul..pergi jahanam lah umno....DSAI dah bg tau apa yg di nyatakan tidak salah pun? umnogok yg saja2 besar2 kan kenyataan itu..DSAI tidak salah apa2 pun.....yg c keldai ni lak tgk muka pun tahu..dapat DUIT SORG RM1000..lega lah duit kete sebulan....buat jer xnpa fikir2 apa kah baik buat tindakan ini..dpt duit pun CARA haram..maka makan lah korg duit dari HARAMJADAH TUUUUUUUU...

zopinion berkata...

UMNO tu mmg ada kekurangannya begitu juga PAS dan lain-lain.. kita tidak maksum...

Tapi hal Israel patut tiada kompromi.. Israel tidak boleh diiktiraf walau dgn apa syarat pun!

Kristian dah mula tampar PAS... gua nak dengar apa langkah PAS...

http://wubra.blogspot.com/2012/02/pas-kena-tampar-dengan-kristian-kali-ni.html

Awanama berkata...

ade ke simpulan bahasa "bodoh macam babi"? bodoh macam lembu laaa...