14 Jan 2012

[Bergambar] Konvensyen PR: Undi Pakatan Rakyat Sebelum Malaysia Dibankrapkan BN

Undi Pakatan Rakyat sebelum Malaysia bankrap

ALOR SETAR, 14 Jan: Seluruh rakyat negara ini diingatkan agar jangan memberikan undi kepada Pakatan Rakyat setelah Malaysia bankrap, sebaliknya perlu berbuat demikian pada Pilihan raya Umum ke-13 akan datang.

Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu berkata, tindakan memberikan undi kepada Pakatan Rakyat pada PRU Ke-13 amat penting bagi membolehkan Pakatan Rakyat menyelamatkan negara dari kejadian itu.

Menurutnya, sekiranya undi diberikan kepada Pakatan Rakyat setelah Malaysia bankrap, ia sudah tidak bermakna lagi kerana tindakan tersebut ternyata telah terlewat

"Jadi untuk menyelamatkan Malaysia, undilah Pakatan Rakyat pada PRU Ke-13 ini. Jangan beri undi kepada Pakatan Rakyat setelah Malaysia bankrap.

"Kalau diberikan undi kepada Pakatan Rakyat setelah Malaysia bankrap, kami pun tak nak sebab kami tak mahu dikatakan kerajaan bankrap," katanya ketika berucap pada Konvensyen Pakatan Rakyat Ke-3 di Stadium Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah, di sini, hari ini.

Katanya, setiap rakyat negara ini perlu sedar, menurutnya, kenyataan mengenai Malaysia akan bankrap bukan rekaan tetapi ia diramalkan oleh tokoh ekonomi sendiri, Datuk Idris Jala dan kejadian itu diramalkan berlaku pada tahun 2019 nanti jika langkah-langkah mengatasinya tidak dilakukan.

Ramalan tersebut dibuat berdasarkan realiti yang berlaku di Malaysia sekarang di bawah pemerintahan BN yang penuh rasuah, penyelewengan, pembaziran wang rakyat sehingga hutang negara semakin meningkat melebihi RM450 bilion sekarang.

Mohamad Sabu menambah, ramalan Datuk Idris itu jelas menunjukkan rakyat negara ini sudah tidak boleh lagi memberikan kepercayaan kepada para pemimpin Umno BN untuk memerintah negara ini kerana mereka ternyata gagal menyelamatkan negara dari bankrap.

"Sebaliknya jika BN menang dalam pilihan raya nanti, Malaysia akan bankrap. Kata-kata ini mesti diratib selalu kepada orang ramai bagi menyedarkan rakyat mengenai perkara itu untuk menyelamatkan Malaysia dari kemusnahan jika terus menyokong Umno BN," ujarnya.

Konvensyen tersebut dihadiri kesemua pemimpin Pakatan Rakyat termasuk Mursyidul Am PAS dan Presiden PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Tuan Guru Datuk Seri Abdul Hadi Awang. -HD













sumber: pelbagai


6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Betul tu apa mat sabu kata tu.dah bangkrap nak buat apa.

acop Melaka/Phg berkata...

mampus rakyat kalau Malaysia bankrap nanti sekiranya umno masih kerajaan, skrg ni pun dah hidup sempit apalagi bila dah bnkrap nanti..umno dan kroni2nya dah bnyk kumpulkan duit dan harta2 negara mcm kepala bapak dia yg punya...org ramai kena tinggalkan umno dan biarkan org2 umno dikangkang lembu ijat tu

MNazri berkata...

Bukan senang nak selamatkan Malaysia dari hutang yang berlambak2.. Silap2 PR yg dipersalahkan nanti.

Terima kasih byk2 kat UMNO/BN kerana telah menyamun duit Malaysia. Belum dikira 1 Trillion yg telah dibawa keluar dari Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

Kalau betul PR nak perintah Malaysia, PAS dan PKR perlu baiki apa yang ada di Kelantan , Kedah dan Selangor. Berfikir secara logik , yakinkah rakyat nak beri mandat jika masalah air di Kelantan, masalah sampah di Selangor dan masalah madarasah dan sampah di Kedah masih belum ada penyelesaiannya? DAP nampak lebih cekap dan berwibawa di Pulau Pinang.Bagi parti politik perkara ini mungkin remeh , bagi rakyat inilah masalah yang perlu harungi hari demi hari.

Tanpa Nama berkata...

GB,
Aku sangat yakin bahawa negara ini sedang mengecut hasil. Sebab itu kerajaan Najib tarik semula tawaran gaji baru dia kepada kakitangan awam.

GB bayangkan jika setiap tahun gaji mereka naik 8% purata setiap tahun. Kesan utamanya pihak kerajaan tak dapat nak buat unjuran dan bajet tepat untuk saraan dan faedah kakitangan awam. Akan terjadilah bajed yang kucar kacir.

Demi nak kekalkan kuasa dan menutup salah tadbir dan urus khazanah dan amanah negara mereka berbuat apa sahaja. Hingga wang zakat pun boleh dipecah amanahkan. Menteri AGAMA pulak yang didakwa massa sebagai yang terpalit tuh. Dahsyat sungguh pentadbiran UMNGOK dan BN.

Tak ke 'bengkok' belakang najib mana nak cekau duit kat mana. Al-hasil akan di'korek' daripada kantung rakyat dengan berbagai jenama dan alasan. Lu tak caya ka GB..?

1 Malaysia berkata...

Jangan jadi manusia bodoh. Siasat dengan teliti kenapa perkara yang kau sebut tu boleh terjadi? Jangan asyik dok dengar berita dari TV1, 2, 3/4 atau hanya baca berita dari Utusan Meloya. Kalau hang tahu bahasa Mandarin, baca-bacalah akhbar Cina. Barulah hang faham apa yang sebenarnya berlaku. Kaulah antara rakyat Malaysia yang masih duduk di bawah tempurung macam Brahem.