30 Nov 2011

[Rakaman CCTV] "Toyol" Curi Komputer Riba Di Pejabat Sekolah Agama

Toyol’ curi komputer riba

JOHOR BAHRU: Pemasangan kamera litar tertutup (CCTV) di sebuah sekolah agama di Taman Dahlia, di sini, membongkar aksi sekumpulan lima penjenayah cilik termasuk kanak-kanak berusia 10 dan 12 tahun yang memecah masuk pejabat sekolah berkenaan sebelum melarikan dua komputer riba.

Dalam kejadian jam 2.37 pagi semalam, lima penjenayah terbabit berusia 10 hingga 18 tahun dengan dua daripada mereka yang paling muda berusia 10 dan 12 tahun menggunakan susuk tubuh kecil untuk menyelit masuk melalui pintu berjeriji selepas gagal memecahkan mangga.

Kedua-dua mereka menyelongkar laci pejabat untuk mencari barang berharga dan berada di situ selama sejam tanpa menyedari gelagat mereka dirakam CCTV.

Ahli jawatankuasa badan kebajikan sekolah berkenaan, Mohammad Nick Abdullah, 43, berkata dia menyedari kejadian itu selepas melihat kesan umpil pada satu daripada pintu jeriji ketika ke sekolah untuk memeriksa rakaman CCTV pada jam 7.30 pagi semalam.



BUKTI...rakaman CCTV menunjukkan dua kanak-kanak yang menceroboh pejabat sekolah dan melarikan komputer riba.


SOROK...rakaman CCTV menunjukkan seorang kanak-kanak yang berselindung di sebalik pintu merangkak untuk mengelak wajahnya dirakam.


Ulasan GB

Demikian hebat. Usia sedemikian sudah mampu merompak, bagaimana bila mereka dewasa nanti agaknya? Jika usia sedemikian sudah berupaya pecah pejabat jenayah apa lagi yang tak boleh dilakukan oleh toyol-toyol berkenaan?

Berapa parahnya tahap jenayah di negara yang tidak mengamalkan undang-undang Islam sehingga "kanak-kanak" pun sudah boleh merompak dan mencuri.

Teruslah tolak hukum Tuhan, kelak Dia akan butkikan lagi lebih banyak jenayah rompakan yang "luarbiasa" tetapi begitu mudah berlaku seperti kisah di atas.

Tiada ulasan: