3 Feb 2010

Liwat 2 Untuk Halang Kemaraan Anwar Dan Pakatan Rakyat

konspirasi liwat nombor 2: Bahagian Akhir

Oleh R Sivarasa

Dimensi utama dalam perbicaraan kes Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim memperlihatkan keperibadian politik pihak pendakwaan dan kepentingan pihak-pihak tertentu, terutama Peguam Negara, Gani Patail; Ketua Polis Negara, Musa Hassan dan Perdana Menteri, Najib Abdul Razak.

Anwar dan Pakatan Rakyat mengkritik hebat mereka di dalam dan luar Parlimen. Gani, kerana tingkah lakunya dalam siasatan insiden “mata lebam” Anwar. Gani gagal mendakwa banyak kes rasuah yang serius, terutamanya gagal menangani jenayah dan rasuah yang didedahkan dalam video klip V K Lingam.

Musa sendiri didakwa melakukan jenayah dan rasuah serta hubungan sulit beliau dengan kumpulan bawah tanah, seperti B K Tan dan Goh Cheng Poh.

Kritikan awam oleh Anwar mengenai penglibatan Najib dalam pembelian jet-jet Sukhoi dan kapal selam Scorpene oleh Kementerian Pertahanan hanya kekal sebagai rekod, walaupun dicurigai terdapatnya unsur-unsur rasuah.

Anwar juga berulang kali meminta Najib supaya membenarkan dirinya disiasat untuk membersihkan namanya dari tuduhan bahawa beliau dan isterinya Rosmah Mansor dikaitkan dengan tragedi pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Tuduhan yang dibuat oleh penyiasat persendirian, P Balasubramaniam mengenai hubungan intim Najib dengan Altantuya dan juga yang dikaitkan dengan urusniaga alat senjata.

Pada bulan Julai 2008 dan Februari 2009, Anwar telah memfailkan laporan polis terhadap kedua-dua Gani dan Musa kerana peranan mereka memalsukan bukti terhadapnya dalam siasatan kes “mata lebam” pada 1998.

Ini termasuk perbuatan mereka yang memfailkan laporan polis palsu pada malam 20 September 1998 berhubung dengan penahanannya di rumahnya di Bukit Damansara.

Tidak ada satu pun laporan-laporan berakhir dengan pendakwaan walaupun seorang bekas hakim Mahkamah Tinggi mempunyai pandangan bahawa Gani telah melakukan kesilapan jenayah dalam siasatan kes “mata lebam”.

Salah guna ke atas agensi-agensi kerajaan seperti polis, kamar peguam negara dan lain-lain agensi dan kehakiman seperti yang berlaku pada 1998, berlaku lagi kali ini dalam kes ini.

Apa yang menjadi taruhan di sini bukanlah kes jenayah yang mudah ini. Tetapi kes ini dijadikan sebagai senjata politik untuk menghalang kemaraan Anwar dan gagasan Pakatan Rakyat yang dipimpinnya.

Satu gagasan yang mengancam masa kini dan masa depan kerajaan Barisan Nasional itu sendiri dan para pemimpin utamanya.

BAHAGIAN 1
BAHAGIAN 2
BAHAGIAN 3
BAHAGIAN 4

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

UMNO yang sebenarnya telah meliwat hak-hak kebebasan dan keadilan rakyat

Tanpa Nama berkata...

Rakyat 1 Malaysia ni tak cerdik atau bodohkah?