18 Apr 2014

Keceluparan Md Alwi Terjawab, Rakannya ADUN Paloh Kemalangan


Adun Paloh cedera, isteri maut dalam kemalangan di Simpang Pulai

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kelantan kawasan Paloh, Datuk Nozula Mat Diah mengalami cedera ringan manakala isterinya Datin Maziah Din maut dalam kemalangan di Kilometer 23 Jalan Cameron Highlands-Simpang Pulai di Ipoh hari ini.

Ketua Polis Perak Datuk Acryl Sani Abdullah Sani berkata anak lelaki pasangan itu berumur 20-an turut berada di dalam kenderaan yang dipandu Nozula.

Beliau berkata mereka yang selamat kini dirawat di Hospital Raja Permaisuri Bainun di sini manakala mayat Maziah dibawa ke rumah mayat hospital yang sama untuk bedah siasat.

"Berdasarkan maklumat yang diterima kenderaan utiliti sukan (SUV) jenis Nissan Murano yang dipandu sendiri oleh Nozula dipercayai terbabas dan merempuh tebing bukit dalam kejadian pada pukul 6.30 petang," katanya dalam satu kenyataan di sini malam ini.

Sementara itu Ketua Polis Daerah Ipoh ACP Sum Chang Keong berkata kesemua mangsa sedang dirawat dan masih mengalami trauma.

Pihaknya akan memastikan mangsa stabil sebelum mengambil maklumat lanjut kejadian, katanya. – Bernama



ULASAN GB

Sudah diberitahu dan sudah diajar supaya jangan menghina kematian, walaupun ke atas mayat orang bukan-Islam. Namun Md Alwi degil. Sekarang Allah swt bayar tunai juga, rakan seperjuangannya di dalam UMNO BN menghadapi kemalangan yang mana isterinya terkorban.

Itu rakannya, bukan ahli keluarganya atau dirinya sendiri. Itu sebab kena beringat. Jangan perlekehkan kematian orang lain hatta terhadap yang bukan Islam sekalipun.

Hukum kebenaran dan keadilan akan terus berjalan. Perlekehkan lagi, dan cabarlah Tuhan, kita tengok apa yang bakal terjadi. Kematian boleh tiba kepada kita pada bila-bila masa.



IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI


16 ulasan:

mansor berkata...

gwano Alwi...sedap kata kat orang lain...hok ni Allah bayar dengan cek ko....tak sko di Kelantan pun ada lembu....

Awanama berkata...

guane malaikat azazil katanya

Awanama berkata...

Allah bayar tunai pd kawan dia

Izarail dgn Azazil pun boleh terkeliru

makin menyerlahkan kejahilan UMNO

Awanama berkata...

kalau mahu disayangi, kita hendaklah menyayangi, kalau mahu dihormati, kita mestilah menghormati.

kalau suka menghina, nah, sekarang kita pula dihina. fikir2kanlah.

Awanama berkata...

Azazil? Bukan Izrail ke? Azazil ni nama setan

andah berkata...

Itulah yb umno x nak ngaji ngan tok guru. Sampai nama malaikat pun x tahu. Camno belajar rukun iman. Sahabat yb lain dlm dewan, cuba tanya nama 10 malaikat. Entah boleh jawab ke tidak!

ras abu berkata...

Bukankah mencaci simati tidak kira apa agama dan bangsa dilarang oleh Islam kerana simati itu juga insan.

Teruk sangat perangai pemimpin Melayu sekarang yang sudah tidak kenal Islam

Awanama berkata...

Kematian dtg dari setiap penjuru dan masa. X caya cuba tengok belakang apa Kita dah buat slama ni dan didepan adakah kita akan buat yg sama dibelakang tdi Depan ada lah Hari yg blum tentu mcm cerete belakang tdi

Sikumbang Jati berkata...

Md Alwi weh! Azazil tu boss segala setan2. Jahilnyaaaaaa. nama setan yg tidak dikenali.

Awanama berkata...

Pemimpin yang mengaibkan dirinya dengan kata-kata tersebut.

Narrated `Abdur Rahman bin Abi Laila:


Sahl bin Hunaif and Qais bin Sa`d were sitting in the city of Al-Qadisiya. A funeral procession passed in front of them and they stood up. They were told that funeral procession was of one of the inhabitants of the land i.e. of a non-believer, under the protection of Muslims. They said, "A funeral procession passed in front of the Prophet (ﷺ) and he stood up. When he was told that it was the coffin of a Jew, he said, "Is it not a living being (soul)?"

حَدَّثَنَا آدَمُ، حَدَّثَنَا شُعْبَةُ، حَدَّثَنَا عَمْرُو
بْنُ مُرَّةَ، قَالَ سَمِعْتُ عَبْدَ الرَّحْمَنِ بْنَ أَبِي لَيْلَى، قَالَ كَانَ سَهْلُ بْنُ حُنَيْفٍ وَقَيْسُ بْنُ سَعْدٍ قَاعِدَيْنِ بِالْقَادِسِيَّةِ، فَمَرُّوا عَلَيْهِمَا بِجَنَازَةٍ فَقَامَا‏.‏ فَقِيلَ لَهُمَا إِنَّهَا مِنْ أَهْلِ الأَرْضِ، أَىْ مِنْ أَهْلِ الذِّمَّةِ فَقَالاَ إِنَّ النَّبِيَّ صلى الله عليه وسلم مَرَّتْ بِهِ جَنَازَةٌ فَقَامَ فَقِيلَ لَهُ إِنَّهَا جَنَازَةُ يَهُودِيٍّ‏.‏ فَقَالَ ‏ "‏ أَلَيْسَتْ نَفْسًا ‏"‏‏.‏ وَقَالَ أَبُو حَمْزَةَ عَنِ الأَعْمَشِ، عَنْ عَمْرٍو، عَنِ ابْنِ أَبِي لَيْلَى، قَالَ كُنْتُ مَعَ قَيْسٍ وَسَهْلٍ ـ رضى الله عنهما ـ فَقَالاَ كُنَّا مَعَ النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم‏.‏ وَقَالَ زَكَرِيَّاءُ عَنِ الشَّعْبِيِّ عَنِ ابْنِ أَبِي لَيْلَى كَانَ أَبُو مَسْعُودٍ وَقَيْسٌ يَقُومَانِ لِلْجِنَازَةِ‏.‏

Reference : Sahih al-Bukhari 1312, 1313
In-book reference : Book 23, Hadith 71
USC-MSA web (English) reference : Vol. 2, Book 23, Hadith 399
(deprecated numbering scheme)
Permalink | Report Error

Awanama berkata...

tu la pemimpin umno ni....kata blajo tinggi2 nama malaikat pun bleh buh nama setan.....tu la khayal mencari kesenangan dunia....lupa segala2nya...klu tak ingat/blajo takkan tak penah dgr lagu2 nasyid??teringat masa aku kecik2.....bila izrail~dtg memanggil~jasad terkubur~di pembaringan~……hehehe

Awanama berkata...

Tok Ketuanya ditanya budak sekolah rendah akan najis mughallazah pun tak dapat jawab. Anak buah mkin pandai sikit kot.

Awanama berkata...

percakapan pandai dengan mengguna nama agama dan tuhan seperti begini telah membuktikan alasan cina/india tidak tahu dan takut agama tuan tuan.

Please, jangan cuba salahkan cina untuk semua perkara yang tidak ada kaitan.

Awanama berkata...

Takut mati tak sempat bayar balik duit rakyat atau hak org ramai yang dikaut dan bagi telan anak bini secara tak sah... duit haram.. rasuah dll..
Sedar2 ada dlm kubur... he.. takutnya.

Awanama berkata...

Walau pun bkn islam dia tetap hamba Allah juga

Awanama berkata...

Tu lah celupar sangat, konon nak hina org bukan Islam guna kalimah Islam. Nama malaikat dgn syaitan pun tak tau. Jelas jahil makan diri sendiri. Ore Klate kato; SUPO MUKO TEPET NGA KULIT BABI. Pecah tembelang YB UMNO.