25 Jun 2013

[VIDEO] Khalid Samad Tenteramkan Peserta Blackout505

Khalid Samad Tenteramkan Peserta BLACKOUT505 | Terbaik Daripada Khalid Samad | Walaupun berlaku sedikit kekecohan di hadapan Parlimen petang semalam, namun, YB Khalid Samad dapat meredhakan kemarahan perserta yang telah diprovokasikan oleh kumpulan yang tidak bertanggungjawab.

Walau apa pun aku memang respect dengan YB Khalid Samad ni. Inilah orang panggil Cool.

Antara petikan ucapan beliau. "Kita lawan di Parlimen, di luar kita lawan, kita lawan at all level, tetapi jangan kita serah pada dia apa yang dah kita menang... -tintaasyraf


Pakatan komited bawa isu pecat SPR


Ahli parlimen Pakatan Rakyat memberikan komitmen untuk membawa isu dibangkitkan aktivis Suara Rakyat 505 bagi mendesak pimpinan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) meletakkan jawatan.

Ahli parlimen Shah Alam, Khalid Samad turut berjanji membantu membebaskan kesemua aktivis yang ditahan polis dalam himpunan di hadapan bangunan parlimen pagi ini.

“Kita turut bersama dengan mereka yang ditahan. Kami akan bantu dan peguam akan ke sana (Lokap Jinjang), Ini merupakan tuntutan bahawa rakyat yang sepatutnya memilih.

“Saya berterima kasih kepada aktivis yang hadir menyatakan bantahan agar pimpinan SPR letak jawatan,” katanya kepada pemberita ketika menerima memorandum yang diserahkan wakil 60 NGO Suara Rakyat 505.

Bantu bebaskan tahanan

Beliau berjanji akan mendapakan barisan peguam Pakatan Rakyat untuk membela anak-anak muda yang kini di bawa ke balai polis di Jinjang dan Dang Wangi.

“Kita akan minta kepada pihak polis untuk tidak mengapa-apakan mereka,” kata Khalid.

32 aktivis yang ditahan dalam himpunan depan bangunan Parlimen hari ini dibawa ke Lokap Berpusat Jinjang selepas diambil keterangan di IPD Dang Wangi.
-KD



Tiada ulasan: