2 Apr 2013

"Tazkirah" Najib Mengelirukan


Dalam Berita TV3 ucapan Najib Tun Razak di Masjid Sri Petaling. Beliau begitu lantang memperkatakan tentang menjaga Islam, mempertahankan syriat dan menjaga kalimah suci. Saya pening kerana:

1. Adakah Syariat Islam telah dilaksana di Malaysia? Jika ada mana dia? :

a. Undang-undang hudud qisas, takzir dan hisbah kat mana?

b. Sistem ekonomi Islam, ihya' mawat, Iqta, haram riba, tiada penswastaan harta awam, cukai hanya daripada orang kaya untuk orang miskin dll, kat mana?

c. Isu kalimah Allah bukankah ianya bermula drpd KDN benarkan cetak bible dalam Bahasa Melayu? Yg benarkan ialah KDN yang diterajui umno yang mana presidennya ialah Najib Tun Razak. Sampai hari ini saya masih belum dengar dari Najib: "Kami umno bertegas bahawa penggunaan kalimah Allah dalam bible versi BM adalah salah dan tidak dibenarkan. Tapi yang ada buat statement penegasan ini ialah PAS via Syura statement.

2. Dia bercakap seolah Islam sudah sedia dilaksanakan di Malaysia. Sebab tu saya bertanya di atas, mana!!!!

Kalau tidak ada dan jika Najib bercakap seolah-olah ada, bermakna dia berbohong dan lebih dahsyat sanggup menjadikan agama dan syariatnya sebagai bahan kempen.

Oleh :
Ustaz Zaharuddin Muhammad,
Ahli Majlis Syura Ulamak PAS



18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

jangan keliru tunggu pru kita ubah.ini kali masa untuk berubah bukan untuk dirayu lagi.ubah.

Tanpa Nama berkata...

ini kali lah....kan nmpk pelik rupa najib pakai kopiah tu...nk bodek konon...hoi pok jib...ko kata apa pun...rakyat dah muak ngan umnuuuuuu..UBAH....

Tanpa Nama berkata...

tanya sama najib, APCO sapa punya?

Tanpa Nama berkata...

Wah nampaknya DS Najib sudah ada tauliah memberi kuliah agama dalam Masjid. Lepas ini Ustaz Najib boleh menjadi imam dan membaca kuthbah jumaat pulak.

Ismael Razali berkata...

pertahankan syariat konon, Rosmah nak pakai tudung pon susah

Unknown berkata...

Bila lah nak die ni nak berhenti merepek,,
Kesian pada sebahagian rakyat yang tak dapat kemudahan internet,,mereka mungkin tak tau kebenaran tentang pemimpin yg korup macm ni,,harap kite same2 dapt menghebahkan kpd yang lain,,pade saye, ayah saye dah mula menerima PKR, sejak sye pasangkn internet di kampung,,satu kbanggaan sbb ayah sye org kuat umngok dulu,,takbir..!!!

Tanpa Nama berkata...

aku rasa malu tengok dia bercakap hal2 ugama, dia tak malu ke dgn Allah Taala dgn sikap hipokrit, penuh kepura-puraan bercakap pasal Islam, pertahankan kesucian agama Islam bla..bla..bla...hakikatnya cakap tak serupa bikin, bikin tak serupa cakap...contoh simple kepala bini pun tak bertudung, apa cerita...bapak segala hipokrit....hampeh....

air gunumg berkata...

Focus pada gerak kerja,skrg kita dah sedikit kelebihan kerana
dah boleh tahu tarikh pilihanraya walau blm bubar.
Kerja keras utk perjuangan.akhir mlm kita merintih kpd yg maha kuasa.insyaallah kjyaan sebenar pasti mendatang.tidak didunia,pasti diakhirat.allah x akn sia2 kn amalan yg baik dr hambanya.

p/s.sdr marwan.good work.istiqomah dn perluaskn.smoga jd contoh ikutan kpd kami semua

WarFitnah berkata...

ingatkan Najib nak panggil kumpulan K-POP skali dlm masjid tu, hehehehe.....BODO LA MU NAJIB !!! BODO KAYU, SUPO MACHE UMNO/BN.....KELAUT SOKMO MU NIE !!!

zax berkata...

sedia faham beliau adalah melayu umngok,melayu jahil yg mengaku agamanya adalah islam, tapi hanya pada nama saja,zahir dan batin ,kosong roh Islam... yg sebenarnya mereka2 ini adalah jenis munafikin, keturunan abdullah bin ubay.apa yg di perkata kan hanya lah sekadar utk menarik undi org islam kat malaysia bg menerus mendukung pemerintahan kaum munafik@kafir..HANYA PAS untuk Islam dan Malaysia.TAKBIR

Tanpa Nama berkata...

Mana JAIS!?? Pak Jib ada tauliah agama ke untuk bertazkirah??!!

Tanpa Nama berkata...

umpama pokka atau sumpah sumpah, bila hinggap di pokok kuning dia akan menguningkan diri nya dan sebalik nya,dan sebelum ini pemimpin UMNO cukup takut dgn kupiah dan serban, sehingga di keluarkan pekeliling jgn berpakaian seumpama itu di majlis atau keramaian mereka, apa sudah jadi sebenar nya pakaian tidak melambangkan apa2, yg penting Agama lah yg perlu kita tinggikan dan sebagai org beragama ikut sunnah nabi dapat pahala, bukan hendak menunjuk nunjuk tetapi pelaksanaan dlm keluarga pun tak boleh sementelah nak nasihat rakyat. Ini Kali lah Tukar...Dah pun mula menukar style..he he heee.

Tanpa Nama berkata...

Pandainya musang berbulu ayam ni bagi tazkirah. Berlagak macam pemimpin berjiwa Islam konon, tapi hakikatnya menolak hudud & menghina negara Islam. Nak mencemarkan kesucian masjid ke? Najib, anda memang "Bangkai Negara" yang wajib dikuburkan!

p/s: BN bukan Barisan Nasional, tapi BANGKAI NEGARA. Pemimpin dan penyokong tegar BN mesti akan naik darah dengan komen ini. Padan muka. Dulu asyik nak fitnah PR, sekarang ni dah kena "tikam" balik. Hahaha

Tanpa Nama berkata...

Tapi macai2 umno buta perut n buta hati. Tgu je la siksaan Allah ya..

Tanpa Nama berkata...

Cantek

Tanpa Nama berkata...

ada tauliah ke nak bagi ceramah tu?

Tanpa Nama berkata...

berpura pura ibarat manusia bertopengkan syaitan

Tanpa Nama berkata...

Sesumpah...jgn jadi org munafik!