27 Mac 2013

[VIDEO] Samseng Umno Buat Kecoh Lagi Depan Pejabat KEADILAN


Kira-kira 30 samseng dari beberapa NGO pro Umno membuat kecoh di depan Ibu Pejabat KEADILAN, kira-kira jam 3 petang tadi.

Kekecohan berlaku selama 20 minit sebelum kumpulan itu beredar.

Perhimpunan tersebut bagi menuntut supaya Naib Presiden, Tian Chua memohon maaf susulan kenyataan kontroversi berhubung insiden di Lahad Datu, Sabah.

Sambil membawa kain rentang mengutuk Tian dan Datuk Seri Anwar Ibrahim, kumpulan itu menjerit-jerit memburukkan Pakatan Rakyat dan Ketua Umum KEADILAN.

Menurut pengawal keselamatan di premis itu, S Valu, kumpulan samseng tersebut merupakan kumpulan yang sama membuat kecoh di pejabat KEADILAN dua minggu lalu.

"Mereka adalah kumpulan yang sama, cuma kali ini mereka jerit-jerit burukkan parti dan Datuk Seri (Anwar).

"Lepas selesai menjerit, terus mereka balik," katanya ketika dihubungi.

Menurut Valu, semasa kejadian, lebih kurang 20 polis hanya mengawal dan memerhati tindakan samseng itu sehingga mereka bersurai.

Terdahulu, pada 11 Mac lalu, kumpulan samseng sama membuat kecoh di hadapan pejabat KEADILAN sehingga menyebabkan seorang kakitangan cedera dan harta benda rosak.

Mereka bertindak liar dengan membaling telur dan kayu ke arah pejabat dan kakitangan yang terlibat.

Serangan itu menyebabkan logo parti di pintu utama pecah dan tiang tempat letak kereta Setiausaha Agung KEADILAN, Datuk Saifuddin Nasution Ismail patah.

Bagaimanapun, kejadian itu hanya diperhatikan polis tanpa ada usaha untuk meleraikan kekecohan tersebut.

Lebih teruk lagi, tiada satupun siasatan dan tindakan dikenakan ke atas samseng terlibat. - NS/KD


17 ulasan:

Awanama berkata...

pecacai upahan murah murah mari mari sapa mau upah boleh panggil ini pecacai jangan malu murah saja

Awanama berkata...

Dapat t shirt sehelai & sikit duit mangkuk2 tu sanggup jadi barua. Semua muka kaki tuang sekolah & tak dak masa depan.

din berkata...

mcm mat lalok jer....tu la klau org tak berilmu....cakap guna kepala lutut...bukan dari akal yg waras..

Awanama berkata...

Pendekar p@#%!t ci^&p bolehlah muka kaki seks. Kalau gugur, tabur air kencinglah standardnya

Awanama berkata...

mcm bekas pelajar tkn 5 yg tak lulus spm jek...

Awanama berkata...

lawak ada.. bangang pun ada... apa nk jdi dgn ank muda bangsa aku ni... buatlah perkara yg bolh dibangga.. ni tak, jdi pencacai umno...aku rsa dorg ni tak tau apa motif dorg buat demo.. klau betul nk jaga negara, pegi la lahad datu halau penceroboh tu.. yg terpekik terlolong dpn rumah org buat apa..

Awanama berkata...

Macam manalah UMNO nak menangani pengganas di Lahad Datu sedang dia sendiripun ajar rakyat jadi pengganas. Sebab itulah Tian Chua katakan ianya merupakan satu sandiwara sahaja.

Awanama berkata...

Laa ada lagi si Ba B Ba B nih, ingat dah masuk kandang......

Awanama berkata...

Sesungguhnya si bahalol itu tetap bahalol....

Awanama berkata...

Inikah ajaran sesat yang SPR kata nak buat kacau masa PRU13?

Awanama berkata...

UMNO tetap lembu dulu kini dan selamanya

Awanama berkata...

Heiiiii Juak Mangkuk Mangkuk (JMM)
Apa kejadah korang meroyan dpn pejabat PKR tu...
Kan Tian Chua dah dituduh di mahkamah and membuat pengakuan tidak bersalah. Biarlah dia jawab di mahkamah. Yang korang bangang desak dia minta maaf apa kejadahnya. Apa mak bapak korang tak ajar perundangan ke

Awanama berkata...

kesian kat bebudak macai umno tu..video ni telah di you tube kan supaya anak cucu diaorang menyesal dapat atok keturunan yg bangang lagi bacul serta dangkal..berapalah duit upah korang dapat??..

Awanama berkata...

mana dia JUARA2 yg mencari pettualng tian chua.PERKASA,MUBARAK,GPRS,PEKIDA
serta NGO LEMBU2veteran polis/tentera pendekar silat
memnikus,bisu,buta mata/hati dn pekak
telinga bila sicelaka Hishamudin hina
aduan rakyat....negara didatangi bala pgganas ala tentra dn bersenjata
itu semua KHABAR ANGIN/FITNAH begitu
juga KPN keluarkn kenyataan TAKBUR jgn bimbang SABAH SELAMAT...akhirnya perajurit TERKORBAN.napa tidak suruh
mereka dn yg beri ic mudah pdatang dtangkap/dakwa...PENGECUUUT DN HILANG KEMALUANNN.

Awanama berkata...

Boleh kenal juga anak-anak muda daripada kumpulan syaitan yang dikenali.

Polis apa cerita, tak ada apa-apa tindakan diambil.

akubalikpulau berkata...

Kalau dilihat latar belakang puak2 jenis mereka nie bukannya cerdik mana pun. Mudah dipengaruhi dan tak banyak maklumat serta tak tahu merasionalkan keadaan, Yang depa tau bila depa nganga haa sapa boleh suap, depa nak ngap ! Aku kesian kat depa tapi dah BANGANG nak buat macam mana......

orangpencen berkata...

aku lagi kesian kat polis polis tu. nak ambil tindakan bos atas kata jangan.
tangan tu rasanya dah gatal nak pelekung lembu lembu tu, tapi apa kan daya bos bos polis kat atas tu macam mamat piang umno juga tu. asal dapat suap patuh membabi buta. kuasa dan amanah telah diberi tapi tak tahu nak guna. nanti jawablah depan Allah...terutamanya kpn kita. awak to big bos. kalau awak sendiri tak tak jalankan amanah untuk keadilan semua rakyat macam mana nak harapkan prebet dan sarjan kat bawah nak jalankan tugas dengan jujur.