6 Jan 2013

Kerana Kerap Memfitnah, Utusan & TV3 Akhirnya KANTOI!


Utusan mabuk fitnah?

Itula jadinya bila kerja dia asyik menfitnah orang jek. Takan editor tak boleh perasan kesalahan yang jelas seperti di bawah ini?

Citer pasal negara Khazakhstan tak silap. Rujuk google, dia cakap Astana ialah ibu negara bagi negara Khazakhstan.

Justin ialah negara? Beragama islam dan bermazhab hanafi?


Harap editor utusan berfikir masak2. Sudah sampai masanya untuk mereka hentikan segala fitnah, penyelewengan maklumat dan penipuan mereka terhadap sesetengah pihak. Hari neh masih ada nyawa, masih sempat membetulkan kesilapan. Esok lusa dah takde nyawa, nak minta maaf pada mereka2 yang utusan dah fitnah pun taktau macam mana melainkan depan Allah swt je korang semua kena jawab. Ingat sket, hidup neh bukan kat dunia je. -blogserius

Manakala TV3 pula kantoi. Buletin Utama menyiarkan satu laporan mengenai masalah air di Selangor, tetapi yang dipaparkan ialah lori Syarikat Air Johor (SAJ).

Lihat video di bawah ini:



Demikianlah apabila hukum kebenaran dan keadilan berjalan. Sekalipun Utusan dan TV3 didokong oleh kerajaan UMNO BN, namun segala fitnah mereka akan tetap menerima balasan...

Kesilapan yang amat mnemalukan negara. Dan akhirnya mereka akan terus menerima padah yang lebih hebat lagi selepas ini. Tunggu dan lihat wahai sang pemfitnah!

8 ulasan:

Ammy Hassan berkata...

Tarikh kemerdekaan 16 Disember 1991 adalah tarikh kemerdekaan negara Kazakhstan. Bagaimana ia menjadi kesilapan besar lagi memalukan tidak dapat dipastikan. Adakah kerana menantu Najib orang Kazakhstan, maka pemuda itu disanjung seakan-akan Justin Bieber? Orang mamun sahaja yang jadi begitu!

fidel castro berkata...

memang tidak dinafikan akan kebodohan utusan malaysia dan juga TV3.
tentang isu pam rosak,SYABAS tu kan syarikat yang mengendalikan,kenapa pula meminta peruntukkan dari kerajaan negeri. kalau dan ambil pengswastaan guna lah duit sendiri.

Awanama berkata...

nape lori air tu SAJ? SYABAS pinjam johor punye lori ke?

Awanama berkata...

Itulah apabila kerja tabur fitnah sudah jadi darah daging dalam sesuatu organisasi inilah jadi. Maka itu TV3 dan Utusan makin hari makin menunjukkan kebodohannya. Nasib baik ini kesalahan kecil kalau ianya jadi kesalahan besar contoh nak fitnah PR tetapi terfitnah Justin Bieber, Justin Bieber berhak saman Utusan mengguna hakim negara diaorang. time itu macam mana Utusan nak bayar saman yang semestinya dalam unit Dollar US, yang semestinya mencepatkan lagi proses Utusan menjadi bankrap.

Awanama berkata...

betul betul lawak punya.

sebabkan berketua bahalol lagi poyo, semua hasilnya tiada kualiti macam najis.

diharap orang orang dunia tidak membuat persepsi, semua rakyat negara sebahalol dan poyo seperti pemimpin mereka sudah.

hati hitam busok bagai najis, pemikiran pun ikut sama seperti hasil kerja nya juga.

jang70 berkata...

Dalam berita jam 0800 dihebohkan mengenai masalah air berpunca daripada bekalan yang merosot dan minta agar Langat 2 disegerakan. Lepas tu bawa pula penonton ke rumah pam; Pengurus Rumah Pam pula mengatakan bahawa masalah air ialah berpunca daripada pam yang rosak. Maknanya kalau pam tak rosak, pam diganti baru maka bekalan air okay laaa. Bengong !

Awanama berkata...

Berapa kali mau pesan sama umno..nak bakar sesuatu simbah petrol baru la akan nyala. ini bodoh punya org simbah air lps tu bakar..mana mau nyala.

Awanama berkata...

Kita amat tak faham , adakah warga TV3 dan Utusan Malaysia tu dibayar gaji untuk sara anak bini hanya semata-mata untuk menfitnah orang sahaja ke ? Kasihan kepada warga yang tak redha dengan pekerjaan terkutuk dan dilaknat ALLAH serta malaikatnya. Nanti anak-anak dan isteri2 yang lakinya atau suaminya yang kerja di TV3 dan utusan malaysia itu pun tak mengaku punya dan amat malu , ada keluarga yang bekerja di situ. Kalau yang Islam tu , kembali lah ke pangkal jalan , sementara nyawa masih ada , yang bukan Islam , beretikalah dengan pekerjaan yang telah diperolehi tu.Ingat !!!!! Hidup bukan hanya didunia ini , hari akhirat sedang menanti kita semua.