21 Nov 2012

Akhirnya Ahli Umno Ini Memohon Maaf


Akhirnya Haji Alfaiezeen minta maaf secara terbuka setelah menghina ulama dan ahli Pas serta mempersendakan kalimah syahadah.

Setelah dikecam dengan hebat dilaman sosial dan blog Haji Alfaiezeen Hamat terpaksa tunduk dan MEMOHON MAAF kerana keceluparan kata katanya yang menghina ulama serta mempersendakan kalimah syahadah.

Moga diampun dosa serta di beri petunjuk dan hidayah oleh Allah kepada Haji Alfaiezeen.

Pepatah melayu ada menyebut telajak perahu boleh di undur tetapi kalau telajak menulis jika tak sempat delete maka ini lah padahnya.

Saya penulis pun tak terlepas dengan perkara seperti ini. mohon dijauhkan dari Allah. amennnn. -batuvskayu

23 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Smuga diberi hidayah & kefahaman sebenar ttg Islam & berjuang bersama2 PAS, atau klu masih nak ikut pemerintah yg tolak hukum2 Allah, serahkan urusannya pada Allah. Dia lah yg Maha Mengetahui.

Waris berkata...

Orang macam ni aku respek. Walaupun dia umno tapi gentleman.

Tokwan Pencen berkata...

Oiii Aji Alfaiezeen, nak bodek UMNO pun agak agak udah laaa.
Biar Ulam, Tok Tok Guru udah laaa yang bercakap tentang hukum.
Allah maha kaya Dia beri kamu peluang bertaubat.
Nasihat Tok , kamu perlu mendalami pengajian Tauhid.
Banyak ke Masjid, buang EGO kamu.
pasti darjat kamu akan diangkat lebih mulia dari sekarang,
Wallahualam.

Tanpa Nama berkata...

Minta ampun & taubat nasuha, kembali kpd Haji ko yg betul tu.

Aku rasa org PAS no hal psl hal ko tulis tu sbb mereka tau benarnya pepatah Tun Che Det,spesis cerdik ke bodoh yg sisa2 ada dlm umno.

Tanpa Nama berkata...

hai haji!lain kali pikiaq la cermat2 sebelum nak bercakap

Tanpa Nama berkata...

Kenapa di Buang title HAJI
Pada permohonan maaf
Adakah beliau belum lagi HAJI
dan saja mengunakan title HAJI semasa membuat
Kennyatan menghina PAS
Dan membuang title HAJI semasa memintaa maaf...

Tanpa Nama berkata...

HAJI MARLBORO BEGITU LA JADINYA...

Tanpa Nama berkata...

org ni xfikir nak keluarkan perkara2 yg xbaik...taubat lah hj oiiii....fikir dulu kalau nak sokong si jibbur tuuu...

WASPADA berkata...

Akhir zaman ni jangan mudah nak maafkan orang sebab mereka ni perangai mudah lupa dan tak serik2. Nanti ulang lagi kesilapan. Tuduhan Hj ini jelas dan amat berat kerana melibatkan akidah.

Terlajak perahu boleh diundur dan terlajak kata, tunggulah sahaja azab menimpa.

"WASAPADA"

dino.yp@gmail.com berkata...

mana bukti dia orang UMNO ? mungkin orang PKR, atau DAP .

Tanpa Nama berkata...

Orang berani mengaku kesilapan dan meminta maaf adalah orang yang gagah. Syabas. Kita sebagai manusia biasa x terlepas melakukan kesilapan dan dosa tp kita belum tentu berani untuk minta maaf

Tanpa Nama berkata...

aku singgah kat FB page dia, asalnya aku pon nak hentam pasal geram sgt. tapi bile tgk komen2 yg ada, x jadi plak. ada makian, sindiran, nasihat dan tarbiyah. sudah memadai la utk dia malu sendiri dan sedar diri.

ABU berkata...

Aku walaupun ahli sumur hidup PAS tapi tak pernah ajar isteri, anak dan keluarga aku mengucap lagu tu.

Ini la first time dalam hidup aku yang hampir setengah abad hidup baru tahu ada beza antara sahadah orang umno dengan orang PAS.

Agaknya dari mana Haji ni belajar? Agaknya haji ni tak tau ke hukum mengubah walaupun satu perkataan dalam ayat-ayat Allah. Aku rasa haji ni memang betul-betul telah mendapat haji yang malboro.

Mudah-mudahan haji ni tidak murtad dan sempat bertaubat. Amin.

Unknown berkata...

orang macam ini kita tak respect ..!!! letak nama "Hj" ... kalau tak "Hj" dia adalah melayu ...bila melayu dia Islam (perlembagaan persekutuan) ... mustahil dia tak tau tentang syahadah ... tetapi dia melayu umno ... rela membodohkan diri demi kepentingan umno ... kita tak boleh maafkan dia sebab kita pas dan kita tak bersyahadah begitu....!!!

Abdullah bin Abdullah, Bangi Selangor. berkata...

Assalam.

Sebagai ahli PAS, saya tidak akan memaafkan tuah haji selagi tuan haji tidak meminta maaf secara bertulis di Utusan Malaysia dan Berita harian atau secara bertutur di TV3. Alasan saya, tuduhan tuan haji amat berat dan telah memfitnah semua ahli Pas termasuk saya.

Manusia apakah tuan haji ni. Terlalu mudah memfitnah, dan terlalu mudah pula memohon maaf dan minta semua orang memaafkannya. Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata neraka jawabnya. Dosa kepada Allah, mintalah keampunan kepada-Nya. Dosa kepada manusia, mintalah keampunan daripada manusia yang pernah tuan haji fitnah.

Jadikanlah peristiwa bersejarah ini sebagai panduan kepada semua umat manusia tanpa mengira kita Pas, Umno, PKR atau sebagainya. Janganlah diubah sahadah yang diturunkan oleh Allah kepada Junjungan kita kerana sahadah itu kunci pegangan kita. Kerana sahadah itu akan ditanya ketika kita melangkah masuk ke alam kubur.

wassalam.

Osama berkata...

saya sokong tn!
telajak lamborgini boleh reverse.
tlajak type bole di delete.
tlajak kata ada budi bcara
trlajak syahdah trimalah padah.
syahdah tu bukan ahmad albab yg punya tpi..
ALLAH yg punya..
hukum hakam dlm hudud pun ALLAH jua adanya.

Osama berkata...

khilaf sesama manusia tu pekara biasa tpi mensabitkan kekhilafan syahdah tu bukan kuasa kita utk memaafkan!

Tanpa Nama berkata...

Sebagai orang Islam sepatutnya kes ini tidak timbul kerana mempermainkan kaedah dalam berdoa. Macam tak tahu apa-apa dia ni.

Tanpa Nama berkata...

Berdosa dgn Allah boleh mohon ampun dgn Allah tetapi jika berdosa dgn makhluk kena minta maaf/redha dgn makhluk. Di sini ada 2 kesilapan yang telah dia lakukan. Urusan dia dgn Allah mmg aku x ulas pun sebab itu urusan dia dgn Allah. Yang aku ulaskan itu berkenaan dgn dosa terhadap manusia iaitu tubuh badan yang jelas dinyatakan (Nik Aziz & orang2 Pas). Aku bukan orang parti mana2 pun tetapi aku adalah orang Islam.

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum
sebelum saya meneruskan saya mohon ampun kehadrat allah taala.dan mohon maaf dari sekelian pembaca..
tidak kira anda dari parti mana, pas, umno,pkr,atau sebagainya...
semua yang telah mengangkat syahadah kena tahu tanggung jawab masing2..jgn asyik mencari kesilapan orang lain sehingga kesilapan sendiri tidak di ketahui..berikutan keadaan jenayah dan maksiat yang berluasa sekarang ni memang pemimpin yang patut di salahkan..kita asyik salahkan pemimpin negara.... apa pula tanggung jawab pemimpin rumah tangga...tanggung jawab ayah kepada anak2.laksanakan tanggung jawab kita sebaiknya jagan duk asyik mempertikaikan tanggung jawab orang lain... nanti asyik duk sebuk dgn anak jiran yang pakai baju jarang ...tak sedar anakk sendiri yang duk buang bayi...peragut,, perogol dan sebagainya... beringatlah sebelum terantuk...

Rahifa berkata...

buat penat g Haji la...kalu dok fitnah Tok Guru...duit habis, amalan terencat!

Roza berkata...

Kalau dah pemimpin mereka tolak Islam, banyak makan rasuah, buat fitnah.... macam tu lah juga Pak Turutnya...fitnah sesuka hati. Moga Allah bukakan hati2 mereka dan hancurkan mereka jika mereka masih lagi engkar kpdMu ya Allah.

Roza berkata...

Kalau dah pemimpin mereka tolak Islam, banyak makan rasuah, buat fitnah.... macam tu lah juga Pak Turutnya...fitnah sesuka hati. Moga Allah bukakan hati2 mereka dan hancurkan mereka jika mereka masih lagi engkar kpdMu ya Allah.