15 Okt 2012

Beza Dua Baju, Yang Satu Hormati Hudud, Yang Satu Lagi Ini Menentangnya



Gempar!!! MB Negeri Sembilan datang merasmikan Dinner "say no to Hudud" anjuran MCA, kita tidak marahkan MCA sebab mereka tidak beriman dengan Islam, tapi yang menjadi masalahnya muslim dari BN sokong mereka.

Karpal sendiri pun telah mengingatkan BN jangan manipulasi kenyataannya (hudud' over my dead body) awal 90an dulu, bermakna kenyataan itu telah ditarik semula dan beluau sendiri mengakui yang perundangan sivil juga menggunakan kaedah dalam Al Quran.

Sememangnya pimpinan Umno berlidah biawak, bagaimana mungkin perjuangan BN dirahmati Allah SwT seperti yang disebut PM Najib jika menjadi 'Syaitan bisu' apabila rakan non muslim mereka tolak, hina, perlekeh Hukum Al Quran?

Berbeza sungguh dengan kaum Tionghua di dalam Pakatan Rakyat seperti di bawah ini:



14 ulasan:

Awanama berkata...

Sebagai penganut Islam kalau tak malu kpd orang Islam lain, malulah pada kucing di rumah.

Awanama berkata...

hahaa..org bukan Islam pun dah faham,
"SAY NO TO PAS HUDUD"
PAS HUDUD!!!!! jauh berbeza dgn Hudud Islam sebenar...
Sebab tu, dinyatakan secaara jelas..PAS HUDUD....sbb hudud Pas cuma hukum org Islam. ZALIM!!!

haha...MCA tolak Hudud PAS,
tp DAP tolak HUDUD, temasuklah hudud pas dan hudud islam sebanr..

Awanama berkata...


Geng baju biru tuh 'sahabat baru' kepada si Nasarudin anak lerlaki kepada Mad Isa. Syaitan yang dikenali kata Mahadir.

Penangan Syaitan nih jika kita tidak berhati-hati, seorang WALI besar pun boleh hanyut hingga jadi kafir inikan pulak sekadar seorang yang berkepentingan seperti si-Nasa itu.

Kami berlindung dengan Allah daripada Syaitan yang di rejam.

Awanama berkata...

anon 12:01

betul ker MCA cuma tolak hudud PAS?
dan terima hudud sebenar?

cuba kau gi tanya chua soi lek betul2

Awanama berkata...

anon 12:24,
anda baru shj mengesahkn mmg ada beza hudud pas dan hudud islam sebenar...patutnya anda perthnkn dulu bhw hudud pas adalah hudud blndaskn Islam sbnr, tp anda tidak bebuat demikian...sbaliknya anda tidak nafikan mmg ada perbezaan hudud pas dan Islam sebnr... jd jelaslah perjuangan pas sudah juah meleset dr ajaran Islam...
Tolak Pas bermakna tolak hudud PAS, tp tetaplah berjuang utk tegakkan hudud, asal bukan hudud pas.

Waris berkata...

Dap pun tak pernah buat kerja sampai melampau camni walaupun mereka tolak hudud. Nak salahkan mca pun tak boleh jugak sebab mereka dididik oleh golongan munafik umno.

Senang cerita kita bagi mampos sama umno yang lain akan ikut mampos one by one. Kerja jahat umno lebih hebat dari kerja yahudi laknatullah.

Tak perlu pertikai hudud pas ke hudud Islam ke. Kalau umno betul2 nak hudud just do it...

Apa jenis hudud dalam kepala umno pun tak kisah kalau betul2 nak buat.

Awanama berkata...

soylek kaki zina. ada hati nak komen pasal hudu. maybe dia takut kena rejam kot

Awanama berkata...

Adalah satu perkara yang tidak menghairankan bagi parti UMNO yang sudah secara rasmi beragama APCO / Zionist. Sudah agama parti UMNO adalah APCO / Zionist maka menentang hukum hudud adalah satu perkara yang normal bagi diorang sedangkan menentang hukum Hudud adalah satu perkara yang abnormal, menentang fitrah ciptaan Allah S.W.T. Wajar lagikah kita nak berikan mandat kepada UMNO yang pemimpinnya sudah tidak normal fikirannya? Lu fikirlah sendiri.

Andre Irwan berkata...

Hello Anon 12.01 @ 12.46,
Sudah pasti kau ni orang kafir sebab masih menyatakan HUDUD PAS dan HUDUD bukan PAS. Hudud hanya ada satu saja iaitu datangnya dari Allah swt. Hudud PAS adalah hasil ciptaan UMNO@APCO@MUNAFIKUN. Mana pernah PAS menyatakan itu Hudud PAS dan sebaliknya hanya nak melaksanakan Hukum Hudud. Jadi jika kau orang Islam dan masih nak jadi orang Islam, bertaubatlah sebab mempersendakan hukum Allah swt ini telah menyebabkan anda jatuh murtad. Nauzubillah.

Awanama berkata...

mana hudud yang BN/UMNO nak laksana, kami nak sokong? boleh potong tangan lembu punya kisah!

Awanama berkata...

salam, saya nak beri pandangan, setakat mana yg saya tahu mengenai hudud,
kalau kita tgk makna adil adalah meletakkan sesuatu pada tempatnya,
jadi kalau kita didapati bersalah patut kita dikenakan hukuman hudud sebab kita islam.
sebagai contoh, bulan ramadhan kita berpuasa, tak de plak kita pertikaikan org bukan islam tu tak puasa. tapi apabila bab hudud kata zalim kerana org islam kene. yg kafir tak kene.
org islam yg dibuktikan salah dikenakan hudud kerana die islam.
jadi sama2 lah kita fikirkan nya

Unknown berkata...

anon 11:44 pm

Bagaimana hudud boleh diterima oleh seluruh rakyat termasuk bukan Islam jika awal-awal lagi sudah ada umat Islam sendiri menentangnya?

Itu sebab PAS ingin melaksanakan untuk umat Islam dahulu, kemudian apabila keindahan dan keberkesanannya dapat diperlihatkan, maka tidak mustahil yang bukan Islam juga akan menyukai hudud.

Sama seperti Bank Islam dan seumpamanya, sekalipun pada awalnya ia dicurigai bukan Islam, tetapi akhirnya mereka turut menjadi pelanggan bank berkenaan.

Unknown berkata...

anon 11:44 pm

Bagaimana hudud boleh diterima oleh seluruh rakyat termasuk bukan Islam jika awal-awal lagi sudah ada umat Islam sendiri menentangnya?

Itu sebab PAS ingin melaksanakan untuk umat Islam dahulu, kemudian apabila keindahan dan keberkesanannya dapat diperlihatkan, maka tidak mustahil yang bukan Islam juga akan menyukai hudud.

Sama seperti Bank Islam dan seumpamanya, sekalipun pada awalnya ia dicurigai bukan Islam, tetapi akhirnya mereka turut menjadi pelanggan bank berkenaan.

Osama berkata...

Kesinambungan usia UMNO dh 60 tahun! Malaysia merdeka dh 55 tahun! Seusia bangka tu patutnya dh ckup sedia dgn hudud, qisas & takzir. Bukan setakat drafnya malah klau nk laksanakn undang2 tu pun dh boleh!
Bukan berdalih dgn mnuduh hudud PAS & bukan hudud sebenar mka tak boleh diikuti! Umat Melayu Naif Otak nya, kamu tnjukan Hudud kamu tu klau pun bukan Hudud sebenarnya! Kita buat perbndingn yg mana betul & yg mana tak betulnya Hudud PAS tu! Tpi kamu tak mampu tunjukan Hudud kamu atau Hudud yg kamu kata Hudud sebenarnya kerna dri dulu kinin& selamanya kamu tolak Hudud!
Umat Melayu Naif Otak nya yg jdi tunjang Be End, tak perlu berdalih & bnyak alasan! Memang jelas kamu yg tidak menginginkan Hudud dilaksanakan di Malaysia! Kerna apa? tak lain tak bukan "berani kerana benar takut kerna salah"
Tak salah takyat berani menolak Umat Melayu Naif Otak nya yg telah bnyak melakukan kesalahan!
Rakyat akan menguborkan Be End pd PRU ke 13 nanti!