25 Jul 2012

Ulamak Muda UMNO Memfitnah Ketua Pemuda PAS


Inilah fitnah dan pendustaan melampau dari dia yang bergelar Ulamak Muda UMNO di dalam bulan Ramadhan yang mulia ini. Menuduh Ketua Pemuda PAS kononnya "rela" disolekkan oleh jurusolek ASTRO Awani dan memuji Ulamak Muda UMNO Fathul Bari kononnya memilih untuk menyolek diri sendiri kerana khuatir dan bimbang tersetuh dengan wanita.

Kemudian ditambahkan pula dengan rumusan yang meluatkan berbentuk pertanyaan: apa guna perjuangkan Islam anda! hal semudah itu tidak dapat dijaga.renung2kan.

Sedangkan hakikat (kebenaran)nya ialah seperti gambar di bawah ini:



Siapakah di dalam foto di atas yang membenarkan dirinya disolek oleh jurusolek itu? Ketua Pemuda PASkah atau Ulamak Muda UMNO, iaitu Fathul Bari namanya?

Firmanullah s.w.t:

Orang yang memfitnah orang mukmin (yang lelaki) dan mukminah (yang perempuan), kemudian mereka tidak bertaubat, bagi mereka azab jahanam dan neraka yang membakar. Al-Buruj : 10

FITNAH seakan sudah menjadi budaya dan darah daging UMNO, daripada presidennya, para menterinya, akhbarnya, bloggernya, para ulamak tua dan mudanya.

Komain lancang mulut mereka bercakap dan tangan mereka menulis fitnah-fitnah demi untuk mempertahankan nyawa parti mereka yang sednag nazak itu.

Dan GB tertanya-tanya: layakkah dia bergelar "ulamak" atau "ustaz" seandainya FITNAHnya begitu jelas dan ketara?

25 ulasan:

5sal berkata...

assalam gb celaka sungguh ulama amno nie aku pun tak tau nak kata pa haramjadah punya ulaqmamak nie.da ilmu saja tapi tapi letak tak kena tempat celaka bulan posa pun berani wat fitnah aib kan orang.bertaubat lah woiiii ulaqmamak.

Tanpa Nama berkata...

Ameno mana ada ulama...betul ke?

Amuraria berkata...

DIA LAYAK DIGELAR DAJJAL UMNO-APCO !

Tanpa Nama berkata...

Fitnah kerja syaitan, wahai ulardalamsemak......anda suku sakat syaitan?

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum...

Konsep ulama’ ditakrif dengan berbagai difinasi yang berlandaskan latar belakang kesarjanaan atau disiplin ilmu masing-masing, ulama’ adalah istilah khusus yang dimaklumi bahwa hanya diguna pakai untuk yang mengetahui dan mendalami tentang agama Islam sahaja.
hakikatnya seorang alim dalam Islam memiliki dan mendalami berbagai bidang ilmu, ilmu bahasa Arab dengan segala cabangnya ilmu al-qawafi, badi’ maani, bayan, nahu saraf, usul feqh, ulum hadis, hadis, tafsir, ulum tafsir, ilmu al-adab al-arabi, arud, tarikh, mantiq, al-falsafah dan berbagai ilmu.

adalah mereka yang berat sangkaan mereka, amat ikhlas dalm melaksanakan tuntutan al-Quran dan al-Sunnah. Amat prihatin dan berusaha keras untuk menegakkan yang hak dan memerangi kebatilan, mereka adalah orang yang tidak mungkin tenggelam dalam hawa nafsu.

Ulama’ yang menjadi pewaris para nabi ialah ulama’ yang tidak takut kepada pemerintah yang zalim. Tidak takut kepada pihak yang kejam kerana kepatuhan mereka hanya kepada Allah SWT.

Adapun pangkat dan jawatan atau yang seumpama dengannya, bukanlah dikira sebagai tanda yang
menunjukkan kepada ilmunya. Ulama’ tidak ditentukan dan tidak dipilih melalui cara pengundian, tidak juga dengan cara penentuan jawatan. Sebagaimana di antara kalangan alim ulama’ dalam tarikh ummah terserlah dan nyata sebutannya (masyhur), menjadi imam atau pemimpin kepada ummah sedang dia (alim ulama’) tidak mengenal dan menjawat kedudukan atau memegang jawatan.

Memiliki segulung ijazah bukanlah jambatan mendapat gelaran sebagai ulama’, apatah lagi jika tidak terpancar dari dirinya kehidupan ilmu. Ulama’ bukan sahaja ada ilmu malahan ia memberi sumbangan kepada masyarakat, perkembangan dakwah dan kemajuan negara. Mereka adalah yang dianugerahkan Allah dengan ilmu pengetahuan, kemahiran serta pengalaman yang meluas dan mendalami dalam hukum halal, hal ehwal Islam dan mampu melakukan istinbat hukum dengan sumber-sumber hukum yang betul dan asli; alquran dan al-Sunnah, ijma’ dan qias dan lain-lain sumber yang muktabar, dengan lain perkataan ulama’ dalah pakar rujuk agama yang berkemampuan (dari segi ilmu) dan disiplinnya. Golongan ini juga mampu memahami , mengoalah serta menganalisa maqhasid syariah. Mereka adalah ahlul zikri yang boleh mengolah dan menganalisis kepentingan-kepentingan agama, nyawa, jiwa, akal dan intelektual, harta, nasab dan keturunan. Mereka juga mempunyai keperibadian yang mulia, dan dispilin yang tinggi dalam kehidupan. Mereka tidak boleh berpura-pura atau double standard sebaliknya ikhlas dan jujur samaada dalam kehidupan mahupun dalam pandangan, idea serta nasihat mereka. Ulama’ sebenar tidak bersikap berat sebelah tidak menggunakan ilmu untuk kepentingan diri dan kumpulan tertentu sahaja.

golongan ulama’ bukanlah merupakan golongan yang sewenang-wenangnya menggelar diri mereka ulama’.

TOK KIE berkata...

ULAMAK DUIIIIITTTT..... JANJI MASYUUUUKKK... INI DIA .... HAMPEH...

Tanpa Nama berkata...

hahahaha...kantoi lagi ...bukti ada ....hahaha...aduhhh...orang yang menggelar mereka golongan ugama sanggup mendusta....

Tanpa Nama berkata...

dia nak fitnah kite...last2 terkene kat batang hidung sendiri..amek kawwwww umno..dasar munafik jahat kau tuduh ulamak kami...sebenar ye ustasz kamu tu yg cm tu..tak pasal2 bocor benda ni..bab atas niat jahat dia nak fitnah ustaz kite...walau cm ne pun..syabas cybertrooper pakatan rakyat..kerana dapat mencari bukti yg sahih..dalam masa beberapa saat saja dari fitnah si org jahat gini....

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah.........
solek diri sendiri ??!!.....
sendiri loklaq orang lain kena...
memang munafiq sungguh puak puak nie.......

Lagu bukti sentosa berkata...

Apa yg yelah berlaku bagi Aku telah merealisasikan tema Hari kemerdekaan tahun ini... " JANJI MASYUKKKKKKK"

makhlok asing berkata...

bulan posa pun buat fitnah juga...... cian mak bapak depa,anak buat dosa ....bapak ngan mak dok dapat juga....ustaz 25persen

Tanpa Nama berkata...

buang janggut tu.. jgn tunjuk waraq dgn pjgnya janggut.. supaya janggut tdk terfitnah dengan perangai buruk anda.. celaka....

Tajul Muluk berkata...

Payah kalau kena dua virus jelmaan setan:-
1. Wahhabi - ciptaan/murid Yahudi
2. UMNO/Apco- sahabat/murid Yahudi

Kalau setakat ada ijazah tu masih jauh lagi nak panggil ulama. Gelaran Ustazpun tak layak kalau belajar agama tapi tak tahu hukum hakam.

Tanpa Nama berkata...

apa bezanya ulamak muda umno dengan pencacai umno...??fitnah memfitnah ni kerja sapa.....?

satuduatiga berkata...

tak psal2 je ustaz fathul barai trlibat same..hahaha

Tanpa Nama berkata...

Wahai Ahmad Fauzan Bin Yahaya, CELAKALAH KAU !

Tanpa Nama berkata...

Tengok muka pun dah tahu, muka mata duitan ada masyukkkk semua perkara munkar dibuat xnampak, harap janggut je nak tunjuk gaya ulamak tapi hati & akal ibarat sampah, kalau ilmu setinggi langit pun tapi x digunakan ke arah jln yg betul pun xguna, kalau betul2 namanya ustaz/ulamak yg pertama kena tegur yg mana yg mungkar dlm kelompok yg dekat2, sekeliling dulu @ keluarga, kejiranan & yg utama dah nama ulamal Umno tegur & bimbing pemimpin2 & keluarga2 mereka yg dah lebih dari gaya kafir lagaknya!!

Tanpa Nama berkata...

us fathul..malunya yayasan sofa!! apa komen syeikh fuad?

Tanpa Nama berkata...

umno dan fitnah mana dapat dikisahkan..tak kisah la bulan ramadhan tgh puasa ke ape

Tanpa Nama berkata...

takpe lah dah mmg dasar umno mcm tuh nak buek camno

kita anggap aje yg solek ulama muda umno tuh pondan, so takpe bersentuh atau teraba muka atau bodi dia

bulan posa kena sangka baik ek

hahahahaha

hairan berkata...

ini satu lagi isu bengap oleh sesetengah para ulama dan orang islam!!!

orang dah sampai ke bulan dia masih nk citer pasal solek la, tersentuh tangan perempuan la, apa laaaa

kalo cam tuh next time dia g hospital make sure para nurse atau dr perempuan tuh pakai sarung tangan dan pakai hijab... kalo boleh cakap guna bahasa isyarat sbb suara pun aurat gak, mungkin dia termasuk dlm kumpulan SE* Addicted yang mudah S**M bila sebut psl perempuan

sori bro ek

hehehe

Tanpa Nama berkata...

Ularmak umngk sggup fitnah..giler mngkok fauzan ni gknye

FileHippo berkata...

Sapa cakap Ahmad Fauzan Bin Yahaya, fathul bari, asri, dan konco2nya tu ustaz? ulama jauh sekali...

Mereka ini adalah paderi wahabi... Atau dikenali sebagai rabbi wahabi...

mereka ini berugama wahabi...

Nabi mereka ialah mr. hempher...

pengasas mereka ialah abdul wahab...

Tuhan mereka dok atas kerusi...

Sama macam tuhan freemason...

Tanpa Nama berkata...

abis screen monitor aku.. sbb ludahkn muka fauzan celakan ni..

ustaz jns apa fitnah org berkata...

sape nak pcaya kat kau lagi fauzan. Photo speaks louder than words. Mengaku perjuangkn agama konon, padahal hati kotor mcm najis!

sendiri cari nahas, lu tanggung la sendiri. tak pasal2 geng kau fathul pon busuk sama.