26 Mac 2012

YB UMNO Diantara 27 Disoalsiat Dalam Serbuan Di Teratai Dangdut

Ops Tapis: YB antara 27 diperiksa

BANDARAYA MELAKA - Seorang wakil rakyat antara 27 yang diperiksa dalam serbuan dilakukan sepasukan polis Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) negeri di sebuah pusat hiburan di Melaka Raya di sini, awal pagi kelmarin.

Wakil rakyat terbabit yang juga pelanggan di premis berkenaan diperiksa ketika serbuan Ops Tapis Pusat Hiburan oleh 14 anggota termasuk dua pegawai, diketuai Inspektor Risikan Operasi dan Tahanan JSJN negeri, Inspektor Mohd Hisham A Rahman, bermula jam 2.40 pagi.

Dalam serbuan itu, seorang ketua pelayan juga dilihat cuba meloloskan diri dengan berlari keluar menuju ke pusat hiburan bersebelahan sebelum dapat dikesan anggota polis, lalu menahannya di tangga premis terbabit.

Tanda tanya kenapa lelaki berusia 24 tahun itu melarikan diri terjawab apabila ujian sari­ngan urin didapati positif dadah jenis methaphetamin dan amphetamine (AMP).

Menurut sumber, enam wanita tempatan, dua wanita warga China dan seorang dari Indonesia turut diperiksa, sementara seorang lelaki ditahan di hadapan premis berkenaan selepas serbuan dilakukan.

“Seorang lelaki berusia 45 tahun ditahan di hadapan pintu premis tersebut selepas serbuan dilakukan dan hasil ujian urin, lelaki itu, tiga wanita dan lapan lelaki di dalam premis berkenaan didapati positif dadah,” katanya.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik negeri, Superintendan Md Azmi Othman berkata, seramai 12 orang didapati positif dadah ketika pemeriksaan.

Menurutnya, kes disiasat mengikut Seksyen 12(2) Akta Dadah Berbahaya 1952 (pindaan 1983) dan Seksyen 15(1)(a) akta sama (pindaan 2003).

Ulasan GB

Maklumat yang tersebar luas di negeri tersebut menyatakan YB berkenaan ialah seorang ADUN UMNO BN dan sedang minum-minum diapit oleh betina-betina sundal di Teratai Dangdut ketika itu

Beliau juga adalah Ketua Pemuda sebuah bahagian UMNO di negeri Melaka.

Namun yang anehnya juga beliau baru dilantik sebagai Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama Islam negeri Melaka.

Apa mau jadi negeri yang diketuai Mohd Ali Rustam ini?

9 ulasan:

Awanama berkata...

Dia gi situ, buat undercover. nak siasat gejala maksiat di melaka...hahahahahahaha

Awanama berkata...

Ana sdg mejalankan tugas khhaaaa.Allah dah mula tunguk satu 2 .

Akula berkata...

Mohd Ali yang turut mempengerusikan Majlis Agama Islam Melaka (MAIM) juga membuat pengumuman berikut :

Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama Islam: Datuk Yaakub Md Amin
Timbalan: Mohd Yazed Khamis (ADUN Rim)

Pengerusi Jawatankuasa Kerjaraya dan Kemudahan Awan: Datuk Ab Karim Sulaiman
Timbalan : Datuk Hasan Abd Rahman (ADUN Sungai Rambai)
Pengerusi Jawatankuasa Perumahan, Kerajaan Tempatan dan Alam Sekitar: Datuk Md Yunos Husin
Timbalan : Roslan Ahmad (ADUN Merlimau)

* sumber berita harian online 26/3/12

Awanama berkata...

suke beno depa minum arak kan. apa nak jadi pak ali

Awanama berkata...

UMNGOK akan kata...benda kecik pun nak kecoh, itu urusan dia dgn Allah..Apa yang PR suka jaga tepi kain org...kahkahkah..

Pergi Jahanam UMNO/BN.

Awanama berkata...

undercover..kah3x..ini malaysia umnonok ponya

Awanama berkata...

Btol btol btol. Dia kan baru dilantik, so buat undercover le. Klu selama ni dengar2 aje, skrg nak tengok dgn mata sendiri btol tak org2 Islam ramai kerja & pi tempat maksiat kat melaka tu.

Jgn tuduh2 , saman kang .

Awanama berkata...

YB-YB UMNO ni dah terlalu banyak duit,tak tau kemana nak buangkan.Enjoy sakanlah! Anak-anak Menteri pun ada body-guard.Kalau bapak dan emak,tentu lebih lagi.

hairan berkata...

bro tak baik tuduh tanpa bukti yang kukuh. Kita tunggu dulu siasatan polis tentang kes nih...

kadang2 manusia nih dijadikan Allah mcm pelanduk 2 serupa. Tak baik juga salahkan abg ali kita, tak kan la dia tau tabiat dan perangai semua orang umno kan?

Apa2 pun moral of the story, jangan gi dangdut tapi pergi la surau beramai2... :)