5 Mac 2012

Azab Sewaktu Mati Akibat Memakai Susuk

Berkubang buang susuk

KUALA TERENGGANU: Melihat rakan karib mati dalam keadaan ngeri apabila wajah berubah hodoh dengan kulit seolah-olah hangus akibat memakai susuk, seorang wanita insaf dan nekad membuang susuk dipakainya lebih 20 tahun.

Wanita berusia 48 tahun itu yang hanya mahu dikenali sebagai Hayati berkata, kematian sahabatnya menginsafkannya menyebabkan dia bertaubat dan kembali ke pangkal jalan kerana tidak sanggup mengalami nasib serupa.

“Bagaimanapun, bukan senang untuk membuang pelbagai susuk yang lebih 20 tahun tertanam di beberapa anggota tubuh kerana prosesnya amat menyeksakan.

“Saya terpaksa berendam seminggu dalam kubang kerbau dengan bantuan bomoh yang membuang debu-debu susuk di dalam tubuh.

SERAP...susuk emas meresap ke dalam kulit pemakai.

“Sepanjang seminggu itu, makanan dihantar bomoh berkenaan kerana kubang kerbau tempat saya berendam jauh daripada orang ramai,” katanya yang sedia berkongsi keterlanjuran silamnya sebagai iktibar kepada masyarakat.

Hayati berkata, dia mula memakai susuk ketika berusia 25 tahun berikutan ingin kelihatan cantik supaya kedai makan diusahakannya menarik pelanggan. -HM

Definasi Susuk

SUSUK ialah memasukkan sesuatu benda ke dalam tubuh dengan cara tertentu untuk tujuan tertentu. Biasanya susuk dipasang untuk tujuan kecantikan, kekuatan, awet muda dan penunduk. Pemakaian susuk biasanya melibatkan campur tangan jin yang dipuja bagi menjaga kawasan anggota yang dipakai susuk, Susuk dipakai pada muka bagi tujuan tarikan kecantikan pada pinggang, betis, alat-alat sulit bagi tujuan kecantikan.

Ianya dipasang oleh bomoh-bomoh tertentu menggunakan alat-alat yang tertentu. Biasanya sebelum memasukkan susuk, bomoh-bomoh akan melakukan pemujaan-pemujaan terhadap jin. Susuk yang dimasukkan ke dalam tubuh itu biasanya terdiri daripada logam seperti perak, berlian, besi, suasa, tembaga dan sebagainya.

Orang yang memakai susuk akan memiliki wajah yang cantik yang luar biasa, kekuatan yang luar biasa dan umur yang sentiasa muda.

Pemakaian susuk amat seksa dan menyakitkan pemakai ketika ianya dipakai dan selepas dipakaikan berminggu-minggu lamanya si pemakai bekurung di dalam rumah akibat kesan daripada pemakaian itu seperti mengalami bengkak-bengkak, gatal-gatal dan sebagainya.

Setiap susuk yang di pasang biasanya dikenakan bayaran tertentu dan harga bayarannya boleh mencecah ke puluhan ribu ringgit.

Semakin lama umur susuk di dalam badan seseorang semakin kuat pemakainya, semakin tua si pemakainya maka semakin cantik wajahnya dan semakin kuat kudratnya.
Keanggunan wajah orang yang memakai susuk ini sungguh menakjubkan serta kejelitaannya boleh memukau sesiapa sahaja yang melihat wajahnya.

Amalan memakai susuk ini diamalkan oleh orang-orang jahiliah dan sejarah susuk ini bermula dari zaman Firaun di mana seorang tua yang berumur ratusan tahun kelihatan muda seperti umur belasan tahun kerana susuk yang dipakainya.




Susah mati pakai ‘Susuk Pencinta’

KUALA LUMPUR: “Setahu saya susuk digunakan wanita itu dikenali sebagai ‘Sihir Marhabah’ atau ‘Susuk Pencinta’ yang mampu membuatkan orang lain mudah jatuh cinta dan senang hati dengan pemakainya.

“Hukum memakainya haram kerana ia perbuatan syirik dan khurafat,” kata Pengamal Perubatan Islam, Pusat Rawatan Pakar dan Terapi Al Quran Darul Hikmah, Abdul Malek Ladzim al-Azhari.

Menurutnya, Sihir Marhabah sangat bahaya kerana ia boleh mengkhayalkan pandangan orang lain sehingga mampu membuatkan mereka terpesona dan mahu mendekatinya selain berniat sesuatu yang tidak baik.

“Susuk Marhabah adalah sesuatu yang dimasukkan ke dalam badan menggunakan jarum, bertujuan tertentu, menggunakan kaedah tertentu dan ia dikawal seekor Jin Qarin yang sentiasa mahukan unsur syirik,” katanya.

Menurut Abdul Malek, kesan yang akan timbul sekiranya tidak meninggalkan susuk itu adalah susah untuk mati kerana jin Qarin memakan tuannya di waktu tua dan menjejaskan keturunan.

“Ini perbuatan yang memesongkan akidah dan buruk akibatnya di akhirat kelak. Untuk membuang susuk itu, maka wajar wanita berkenaan melakukan perkara yang melanggar pantang larang di awal perjanjian,” katanya ketika dihubungi.
-hm

3 ulasan:

Pordi berkata...

Bertaubat dgn cara yg tak betul.. Berkubang seminggu, bila solat? Jumpa bomoh lagi...

Tanpa Nama berkata...

Aku pernah tengok kat tv3 klu tak salah rancangan jumaat ptg (alkulliah) ditunjuk live ustaz Sharran (klu x salah) , keluarkan susuk (berlian) drp muka seorg perempuan. Klu nak buang susuk tu jumpa yg bertul2 yg amalkan cara Islam.

kalau pakai botok mcm mana pulak ye?

Tanpa Nama berkata...

sepatutnya dia berkubang dalam kondo lembu sarijat. ada tv, air con, tilam empuk dsb