28 Feb 2012

Wanita Kes Dr.Badrulamin - Beliau Berkata: 'Fitnah, Saya Tak Khalwat'

Rompin - Media digemparkan dengan berita anggota Majlis Pimpinan Tertinggi PKR, Dr Badrolamin Bahron ditangkap khalwat oleh Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip) di Kuantan, awal pagi Sabtu lalu.

Dalam Sinar Harian semalam, Badrolamin menafikan laporan tersebut dan menegaskan, beliau hanya mahu membantu seorang wanita yang berhadapan dengan masalah keluarga.

Sinar Harian berjaya menjejak wanita didakwa berkhalwat dengan Badrolamin itu. Apa sebenarnya kisah di sebalik kejadian?

Walau enggan namanya disiarkan, namun wanita itu tidak keberatan berkongsi cerita dan menerangkan kedudukan sebenar kepada pembaca Sinar Harian khasnya. Ikuti pengakuan eksklusif daripada beliau.

“Fitnah! Saya tidak berkhalwat. Saya tidak lakukan perbuatan itu!

“Saya tidak berada dalam satu bilik dengan ustaz (Badrolamin). Orang fitnah saya berniat jahat. Tidak bertanggungjawab!

“Saya berada di luar bilik hotel. Bukan bersama ustaz dalam sebuah bilik seperti dakwaan.

“Namun kerana tindakan khianat itu, ustaz kena kurung dan dibelasah dalam biliknya.

“Saya pergi menemui ustaz Badrolamin atas tujuan mahu melarikan diri daripada suami, bersama anak saya yang berusia dua tahun. Saya bimbang keselamatan kami terancam.

“Saya sudah puas berusaha dan tidak mampu lagi menanggung segala bebanan ini.


“Saya memang kenal rapat ustaz dan isterinya sejak mengikuti rombongan umrah pada 1 Mei tahun lalu dan kami sering berhubung antara satu sama lain.

“Ustaz pun ada datang ke sini (Rompin) dan saya juga mengenali rapat isteri beliau. Malah isterinya juga menasihatkan saya supaya bersabar menghadapi kes fitnah ini.

“Saya juga kesal dengan sikap segelintir masyarakat yang menuding jari tanpa beri kami peluang untuk bela diri, sedangkan kes ini belum diputuskan di mahkamah.

“Tambah kesal kerana ada pihak menabur fitnah dengan meletakkan gambar palsu dan wajah yang tersebar di Internet bukan saya,” katanya.

Kakitangan di Kolej Komuniti Rompin berusia 28 tahun itu ke mahkamah semalam, bagi sebutan kesnya di hadapan Hakim Syarie, Abu Kasim Pilus, kira-kira jam 11.15 pagi, sebelum keluar semula kira-kira 10 minit selepas memberi keterangan.

Beliau hadir seorang diri di Mahkamah Rendah Syariah Rompin pada jam 9 pagi semalam. Beliau ke sana bagi proses tuntutan penceraian terhadap suaminya.

“Saya nekad mengemukakan tuntutan cerai memandangkan pelbagai usaha dilakukan untuk menyelesaikan kemelut rumah tangga gagal.

“Itulah jalan penyelesaian terbaik bagi memastikan keselamatan dan masa depan saya serta anak terbela,” katanya.

Ketika ditanya adakah punca dia menuntut cerai disebabkan sikap suaminya, wanita itu enggan mengulas dan mahu isu berkenaan diselesaikan di mahkamah nanti. -SH

5 ulasan:

Awanama berkata...

Kalau cerita wanita in benar, mampus la mereka yg buat dan menyebar fitnah kat internet... kalau tak mintak maaf, bakal bankrap kat akhirat nanti.

Wahai Allah, aku berlindung kepada Mu dari sifat keji ini.

AzMiR

Awanama berkata...

Utusan Meloya, Berita Hairan, dan TV 3/4 kata "alaaaaa...kalau dosapun balasannya bukan kat dunia, Balasan kat akhirat. Kat akhirat mana orang nampak"

Awanama berkata...

Tk pasal2 je dh kena hentak ustaz ni tp ni semua ujian. lain kali gunaknlah saluran yg ada utk selesaikn kes & bukan nk tunjuk baik dan memandai. ingat tu ustaz walaupn selama ni ustaz bnyk peringatkn kami semua.

Awanama berkata...

Sekiranya berita di posting ini benar, saya minta maaf diatas komen saya yang lalu... komen saya yg lalu ada mengatakan yang mengatakan yg pemimpin kurang berhati2... maaf... semoga Allah juga memaafkan saya... wassalam.

Awanama berkata...

gua kalau cite2 yang jenis fitnah nie... gua x suka sgt sebar awal... gua tggu dulu sebulan sblum nak kata ape2... cari dulu maklumat... saluran yang betul dan dari pelbagai pihak... x kire lah sblh PR ke... BN ke... sbb gua tahu... fitnah nie bahaya... mau x bau syurga nanti....