22 Okt 2011

MasyaAllah - Bapa Perkosa Anak Sendiri Usia 8 Tahun

Bandar Jerantut – ‘Harapkan pagar, pagar makan padi.’ Itu ungkapan paling sesuai diberikan kepada seorang bapa yang disyaki merogol anak kandung sendiri berusia lapan tahun. Gambar fail

Pemangku Ketua Polis Daerah Jerantut, Deputi Superintendan Zakaria Kassim berkata, kejadian dilaporkan berlaku pada 14 Oktober lalu, apabila suspek berusia 32 tahun yang juga tukang masak sebuah kedai makan, dekat sini, bertindak menodai anak kandung sendiri ketika mangsa sedang mandi.

Menurutnya, ketika kejadian, mangsa baru pulang dari sekolah dan masuk ke bilik mandi untuk membersihkan diri.

Katanya, pada masa sama suspek bertindak memasuki bilik mandi berkenaan lalu mengambil kesempatan ke atas mangsa.

“Perubahan sikap mangsa disedari ibu saudaranya, lalu bertanya apa yang berlaku. Setelah dimaklumkan mangsa, ibu saudaranya itu memberitahu nenek mangsa, selain bertanyakan sendiri kepada suspek yang juga adalah abangnya.

“Berang dengan aduan yang dibuat, berlaku pertelingkahan keluarga terutama antara suspek dengan adiknya itu,” katanya.

Zakaria berkata, mangsa kemudiannya dibawa ibu saudara dan neneknya ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Jerantut untuk membuat laporan, kira-kira jam 2 petang, pada 15 Oktober lalu.

Menurutnya, kira-kira jam 4 petang, hari yang sama, polis menahan suspek yang kebetulan datang ke IPD Jerantut untuk membuat laporan polis terhadap adiknya yang didakwanya bertindak agresif ketika pertelingkahan berlaku di rumah mereka.

“Hasil maklumat dan butiran lanjut oleh keluarga dan mangsa sendiri, suspek ditahan di bawah Seksyen 376 (3) Kanun Keseksaan sejurus selepas dia selesai membuat laporan polis.

“Suspek kini direman seminggu dan hasil siasatan mendapati suspek juga turut mempunyai sembilan rekod jenayah lampau. Mangsa kini ditempatkan di Hospital Sultan Haji Ahmad Shah untuk rawatan lanjut,” katanya. -SH

Ulasan GB

Apa punya binatang bapa sedemikian.

Di bawah hukum hudud, beliau sepatutnya direjam sampai mati.

Jika tiada hukum hudud, esok ada lagi cerita sebegini, tak habis-habis. Sistem yang ada kini melahir bapa-bapa yang sanggup "makan" anak sendiri.

2 ulasan:

kita berkata...

maaf cakap, rasanya hukuman takzir. hudud belom cukup bukti kot.

Tanpa Nama berkata...

hudud!!!....umno tak restu. Terpaksa pakai lord reid lah.