24 Jul 2011

Video PDRM Tak Ada Kelas, Hanya Sesuai Di Zaman TV Hitam Putih

Video polis sesuai zaman TV hitam putih

KUALA LUMPUR, 23 Julai: Video yang ditayangkan pihak polis Khamis lalu mengenai himpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai sesuai untuk zaman televisyen (TV) hitam putih.

“Sayang seribu kali sayang, skrip ini hanya sesuai di zaman televisyen hitam putih, sedangkan sekarang zaman IT yang bergerak pantas seperti kilat,” kata AJK PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad.

Justeru, katanya sekarang polis Malaysia berada di dalam keadaan serba salah untuk menafikan bahawa mereka tidak berkasar ketika menghadapi demonstrasi Bersih 2.0 pada 9 Julai lalu.

Terbaru, ujarnya polis terpaksa menayang rakaman video menunjukkan layanan baik polis.

Tambahnya, hampir dua minggu baru polis menyiarkan video versi polis sedangkan seluruh dunia sudah menyaksikan kegaganasan polis sewaktu berhadapan dengan peserta demo melalui Youtube yang disiar selepas beberapa minit demo berlalu.

“Sekarang polis susah hati, kerana rakyat tidak boleh menerima tayangan skrip polis,” ujarnya.

Beliau berkata, beberapa persolan yang dibangkit, kenapa lambat sangat video ditayang, sedangkan lambakan gambar yang terpapar melalui lensa kamera dan juga internet adalah sebaliknya.

Menurutnya, adalah mstahil di dalam beberapa minit demo rakaman itu boleh diedit.

“Kenapa insiden gambar Tuan Haji Mohamad Sabu tidak ditayangkan sepenuhnya?” soalnya.

Ini, katanya ditambah pula dengan menuduh Mohamad Sabu tidak cedera sedangkan satu dunia tahu bahawa Timbalan Presiden PAS itu sudah menjalani pembedahan di hospital pakar Shah Alam, bukan bomoh patah Pongsu Seribu.

Nampaknya, kata beliau polis sekarang sedang bertarung dengan peserta Bersih dan menjawab tohmohan terhadap mereka.

Persoalannya, tambah beliau di mana pergi Datuk Seri Hishammuddin.

“Inilah nasib polis apabila bernaung di bawah kerajaan BN yang tidak bijak mengurus hal ehwal kepolisan.

“Insya Allah profesional polis akan dipertingkatkan jika Pakatan Rakyat diberi mandat di dalam PRU ke-13 nanti,” katanya. -HD

3 ulasan:

Waris berkata...

Ujud lagi ke rtm ni? Tak perasan pulak aku. Kalaulah masih ujud, tolong keluarkan apa2 video dengan pantas secara live. Dunia skrg bukan macam zaman cerita combat dulu tahun 70an zaman tun razak walaupun anak razak yang printah skrg. Rais yatim tak boleh pakai... sebab kalau boleh pakai dah tentu s46 dulu dah sukses. Dia hanya mampu jadi pengikut je atau pun dicampakkan ke dalam scrap yard je. Aku kenal sgt mamat ni. Dgn brahim ali tak bnyk beza...

Awanama berkata...

umporno hanya boleh membodohkan pegikut setia mereka yang sedia jahil dan sokong membuta-tuli tanpa usul periksa, percaya bulat2 apa yang dikatakan pemimpin mereka tanpa fikir panjang..mereka yang fikirkan fulus dan kantung mereka berisi tak kira soal halal dan haram.. menjadikan media kerajaan menyebarkan fitnah dan propaganda yang x masuk akal dan ketinggalan zaman.

hairan berkata...

ustaz kena la tuh dgn standard menteri2 umno/bn... semua dah masuk ketegori EXPIRED TAPI MASIH GILA NAK JADI MENTERI.

rakyat dah sampai bulan...

menteri2 umno/mca/mic/bn baru naik basikal...

mentaliti shit!