1 Jan 2011

Pelajar IPTA Dicekup Buat Kerja Dalam Kereta Waja

JHEAIPP cekup pasangan lakukan 'aksi ringan-ringan'

GEORGETOWN: Seorang pelajar sebuah institusi pengajian tinggi awam (IPTA) di sini, ditahan bersama teman lelakinya kerana berkelakuan kurang sopan di tempat awam di Pantai Jerejak di sini, tengah malam semalam. Illustrasi hiasan.

Pasangan yang berusia 20 tahun itu ditahan oleh sepasukan penguat kuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) dalam Ops Sayang 2010, kira-kira jam 12 tengah malam.

Ketua Unit Operasi JHEAIPP, Khairul Azman Azizan, berkata ketika pemeriksaan dilakukan, pelajar itu berada di tempat duduk penumpang di bahagian depan, manakala pasangannya di tempat duduk pemandu Proton Waja yang bercermin gelap.

Katanya, selepas penguat kuasa memperkenalkan diri dan mengarahkan pasangan itu keluar untuk dibuat pemeriksaan, pelajar wanita berkenaan didapati tidak memakai baju dalam.

“Apabila soal siasat dilakukan, pelajar itu memberitahu dia membuka baju ketika bermadu kasih bersama pasangannya. Malah, zip seluar dan tali pinggang teman lelaki pelajar itu cuba dibetulkan ketika pemeriksaan,” katanya.

Khairul Azman berkata, ketika soal siasat dilakukan, pasangan itu mendakwa mereka tidak melakukan apa-apa dan hanya sekadar melakukan aksi 'ringan-ringan' di dalam kereta.

Pasangan itu diberikan notis supaya menghadirkan diri ke pejabat JHEAIPP untuk diambil keterangan diri untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 29 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Negeri Pulau Pinang 1996. -bh

3 ulasan:

wann berkata...

ini belum lagi mata pelajaran sex mula tak tauuula...

pepe81 berkata...

tu baru yg ringan2,.,yg berat2 tak taw ler,.,.,tahun baru katanya,.,.

Fidodido berkata...

Lagi 9 bulan dgr la citer buang bayi, kita sama2 tunggu...