30 Sep 2010

Jawapan Kepada Perkasa: NTBL (No Time Bo Layan)

Keadilan, PAS Tidak Ada Masa Layan Pelawaan Perkasa

Pakatan Rakyat khususnya Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) menganggap cadangan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia(Perkasa) untuk mengadakan rundingan meja bulat antara orang Melayu di dalam KEADILAN, PAS dan Umno sebagai satu pelawaan biasa dan tidak perlu diperbesar-besarkan

Setiausaha Agungnya, Saifuddin Nasution Ismail berkata pada ketika ini, KEADILAN dan PAS mempunyai agenda yang lebih penting dan lebih utama daripada itu.

"Saya berpendapat adalah lebih baik KEADILAN dan PAS memberikan tumpuan kepada perkara-perkara yang lebih penting daripada menerima pelawaan Perkasa untuk mengadakan perbincangan meja bulat berhubung isu orang Melayu.

"Kita menganjurkan supaya Perkasa meneruskan sahaja kerja buat mereka dalam lapangan yang mereka percaya.

"KEADILAN pula dalam konteks tersebut akan memfokuskan isu-isu utama seperti persiapan parti menjelang Pilihan Raya Umum akan datang serta memperkukuhkan organisasi," ujar beliau.

Pada masa yang sama, KEADILAN kata Ahli Parlimen Machang itu akan memperhebatkan lagi siri penerangan kepada rakyat terbanyak.

"Dalam kata lain, saya berpendapat pelawaan Perkasa itu sebagai pelawaan biasa dan tidak perlu diberikan tumpuan dan perhatian," ujar beliau.

Ahad lalu, Wira Perkasa Kedah mencadangkan supaya diadakan Rundingan Meja Bulat melibatkan Pemuda Umno, Pemuda PAS dan Angkatan Muda KEADILAN bagi membincangkan beberapa isu yang disifatkan menjadi penyebab perpecahan Melayu.

Ketuanya Shaharol Niza Omar berkata tujuan rundingan itu diadakan bagi merungkai permasalahan dan pertelingkahan yang berlaku sejak akhir-akhir ini antara Perkasa dan parti-parti politik itu.


Tiga Parti Setuju Sertai Rundingan Meja Bulat Anjuran Perkasa

ALOR SETAR: Cadangan Wira Perkasa Kedah agar Rundingan Meja Bulat diadakan antara pertubuhan itu, Pemuda Umno, Pas serta Angkatan Muda Keadilan bagi membincangkan isu yang menyebabkan perpecahan di kalangan masyarakat Melayu, mendapat maklum balas positif daripada ketiga-tiga parti politik berkenaan.

Ketuanya, Shaharol Niza Omar berkata ketiga-tiga sayap parti itu menunjukkan minat mendalam serta bersedia mengadakan pertemuan itu dalam masa terdekat, demi memperjuang dan mengukuhkan perpaduan orang Melayu.

"Mereka sudah menghubungi saya dan telah mengadakan perbincangan ringkas, mereka menunjukkan minat yang amat tinggi bagi membincangkan soal hala tuju perpaduan di kalangan orang Melayu yang semakin rapuh hari ini.

"Rundingan itu juga akan membolehkan kita bergerak sebagai satu bangsa, dan bukannya bertelingkah sesama sendiri disebabkan berlainan fahaman parti," katanya pada sidang akhbar di pejabatnya di sini hari ini.

Cadangan itu diutarakan Wira Perkasa Kedah pada 26 September lepas.

Dalam perkembangan lain, pertubuhan itu bakal melancarkan Perkasa di seluruh daerah di Kedah pada 2 Oktober depan di Sekolah Menengah Ibrahim, Sungai Petani dan Yang Dipertua Perkasa Malaysia Datuk Ibrahim Ali dijadual merasmikannya.

Program itu dijangka menghimpunkan 12 pemimpin Perkasa di peringkat daerah serta anggota pertubuhan tersebut bagi membincangkan masalah dan hala tuju Perkasa Kedah, agar ia dapat bergerak seiring dengan matlamat penubuhannya. - BERNAMA


Ulasan GB

Saya tertanya-tanya pada awalnya di mana jawapan Ketua Pemuda PAS dan AMK.
Dan saya ingin tahu apakah kenyataan Bernama itu benar.

"Mereka sudah menghubungi saya dan telah mengadakan perbincangan ringkas, mereka menunjukkan minat yang amat tinggi bagi membincangkan soal hala tuju perpaduan di kalangan orang Melayu yang semakin rapuh hari ini.

Kenyataan di atas menimbulkan tandatanya. Siapa hubungi siapa dan siapa pendusta.

Di saat kita sedang berdepan PRK Galas, pelbagai berita untuk memecah-belahkan saf perjuangan akan berlaku.

Justeru itu, jawapan tegas kita kepada PERKASA: NTBL - No time bo layan.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sebenar begini, waktu dia call nak kompem kehadiran, saya yang jawab phone call tu.
Rupanya memang pekak badak. Saya kata reject, dia boleh jawab cantik.

Memang spisis jenis tak faham bahasa bang. Maklumlah,

Tanpa Nama berkata...

Sememangnya depa tu pekak BADAK pun.. kerana BIK MAMA depa tu spesis BADAK... kak..kak...kak..