7 Mac 2010

Tian Chua Tetap Bersama KEADILAN

Tian Chua, penyokong kuat Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) sejak zaman Reformasi lagi, mengulangi ikrar taat setia beliau kepada parti di tengah-tengah desas desus lebih ramai ahli parlimen akan keluar dari parti itu.

"Saya tetap bersama KEADILAN dan menyokong kepimpinan (Datuk Seri) Anwar Ibrahim," kata beliau, yang juga Pengarah Strategik KEADILAN kepada Free Malaysia Today ketika dihubungi hari ini.

Ahli Parlimen Batu itu yang masih menganggap Anwar sebagai mentornya berkata, kesemua 27 ahli parlimen KEADILAN akan mengulangi ikrar taat setia mereka dalam sedikit masa lagi.

Menurut beliau, Ahli Parlimen Kuantan dan juga Pengarah Pilihan Raya, Fuziah Sallah sedang mengatur satu perjumpaan di mana ke semua ahli parlimen dari parti itu akan melafazkan ikrar taat setia mereka kepada parti.

Mengenai laporan Utusan Malaysia yang membuat spekulasi tentang kemungkinan beliau akan keluar parti, beliau menyifatkannya sebagai karut dan hanya layak dibakul-sampahkan sahaja kerana "saya tidak mengiktiraf akhbar Utusan."

Semalam, akhbar yang menjadi kuda tunggangan Umno itu memetik laporan sebuah laman blog yang mendakwa menerima maklumat bahawa beliau bakal menjadi wakil rakyat bebas.

Ditanya adakah benar beliau ‘berlaga angin’ dengan Chua Jui Meng, seperti mana yang dilaporkan, Tian menyatakan beliau tidak ada sebarang perselisihan dengan sesiapa pun dalam parti.

Beliau menyifatkan laporan Utusan itu sebagai fitnah semata-mata dalam usaha Umno-Barisan Nasional untuk memecah belahkan perpaduan dalam KEADILAN.



2 ulasan:

"Deep-Throat" berkata...

Tian Chua tetap akan bersama PKR, namun kerusi Parlimen Batu akan kosong apabila Tian Chua menjadikan Sungai Buluh alamat terbarunya April ini...

Tanpa Nama berkata...

kepada deepthroat,

org seperti kamulah yg membuat negara boleh huru hara. bagaimana kamu tahu yg Tian Chua akan menjadi penghuni sg.buluh??? kalau sepereti yg kamu dah beritahu sekarang memang keputusan sudah dirancang. org yg busuk hati sepeerti kamu akan mendapat balasan.