15 Dis 2009

Urus Tadbir Selangor Bukti Ketelusan Pakatan Rakyat - Azmin

Kerajaan Negeri Selangor menjadi negeri terbaik dalam menguruskan ekonomi dan kewangan negeri apabila menyumbangkan RM16 billion kepada kerajaan pusat melalui hasil kutipan cukai.

ADUN Bukit Antarabangsa, Azmin Ali berkata, laporan Ketua Audit Negara mengiktiraf Selangor sebagai negeri terbaik mengurus kewangan membuktikan ketelusan Pakatan Rakyat.

Menurutnya, pendapatan Selangor juga meningkat berbanding dengan kerajaan pusat yang mengalami banyak keciciran, rasuah dan bocor sebanyak RM28 billion sebagaimana dilapor laporan itu.

“Kalau tuan-tuan baca dan teliti laporan ketua audit negara yang dibentangkan dalam parlimen baru-baru ini, bukan dibuat oleh Pas, bukan dibuat oleh Keadilan dan DAP, melaporkan kepada parlimen negeri terbaik menguruskan ekonomi dan kewangan adalah negeri Selangor,"katanya.

Beliau berkata demikian pada Pidato Rakyat: Antara royalty dan ehsan: Siapa pengkhianat bangsa?

Azmin berkata, ketelusan PR juga terbukti apabila Kerajaan Negeri Kedah turut dilapor mencatatkan prestasi terbaik dalam pengurusan ekonomi dan kewangan dengan keuntungan berganda.

Sehubungan itu, beliau memberi amaran keras kepada Umno supaya tidak berselindung di sebalik Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan mengheret institusi istana dalam kancah politik.

“Jangan heret raja dalam politik. Mari berdepan dengan rakyat dalam pilihanraya yang akan datang,"katanya. -TVS



Tiada ulasan: