4 Dis 2009

Nik Aziz Sangkal Tuduhan Hadi

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengakui bahawa beliau tidak mengetahui individu yang didakwa memberi nasihat yang salah kepadanya sebagaimana yang dinyatakan oleh Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Beliau yang juga Menteri Besar Kelantan berkata, sebarang nasihat yang diterima akan dipertimbang dan difikirkan dengan sebaiknya sebelum beliau memutuskan sama ada menerima atau menolak cadangan yang diberikan.

“Saya pun tidak tahu siapa dia penasihat saya yang tidak betul... orang beri nasihat, saya pilih yang betul... saya tidak tahu... tanya dialah( Abdul Hadi) siapa yang betul, siapa yang tidak betul,” katanya selepas hadir di Majlis Sambutan Hari Integriti Peringkat Negeri Kelantan 2009 di Kota Darul Naim di sini, semalam.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Abdul Hadi yang mengatakan Nik Aziz menjalankan tugas dengan ikhlas, tetapi individu di sekelilingnya tidak memberi nasihat perundangan dan politik yang betul kepada beliau.

Ditanya adakah beliau menerima semua nasihat yang diberikan penasihatnya, Nik Aziz berkata: “Bila diberi nasihat pada saya, saya bincang dulu... kalau saya berasa puas hati saya terima, tak puas hati saya tolak... Bergantung kepada sayalah... saya tak terima bulat- bulat.”

Dalam pada itu, mengulas mengenai tahap integriti yang ada dalam Kerajaan Negeri, Nik Aziz berkata, beliau masih belum berpuas hati dan perkara itu boleh dipertingkatkan dari masa ke semasa.

“Mana ada puas hati, kita manusia mana boleh puas hati... kita nak tidur pun tidak puas hati ada nyamuk ada sejuk... puas hati ini tidak berlaku di muka dunia,” katanya. -SH

Ulasan GB

GB telah ulas perkara ini di hari pertama Presiden PAS keluarkan kenyataan medianya yang menuduh Nik Aziz tidak mendapat nasihat perundangan dan politik yang betul dari penasihat sekelilingnya di SINI.

Satu tuduhan yang berat ke atas seorang yang bergelar Mursyidul Am PAS.

Kenyataan Hadi tersebut menyamai tuduhan-tuduhan para blogger penyokong UG dan anaknya sendiri Nik Mohd Abduh yang menyokong kuat gagasan Kerajaan Perpaduan yang dibawa oleh Abdul Hadi.

Sekalipun UG dikatakan ditutup, Abdul Hadi masih terus menyerang Nik Aziz melalui kenyataan biadabnya untuk sorang yang bergelar Mursyidul Am.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hingga hari ni masih terngiang-ngiang ditelingaku apabila Tun Abdullah Badawi bocorkan dan kantoikan dalam media perdana bahawa sebenarnya memang ada rundingan sulit antara umngok dan pimpinan PAS yg direstui presiden untuk bergabung...

Kalau umngok yg berbohong aku tak heran langsung, tapi kalau org agama yg berbohong, sampai ke tulang hitam ia akan melekat dan diingati...

Nasib baiklah masih ada TGNA...kalau tak, tak tahulah aku apa akan jadi pada PAS...

Tanpa Nama berkata...

Eloklah TGNA dan TGHA tak komen satu sama lain secara terbuka. Mengapa dedahkan kelemahan.

Kota Baru dan Kuala Terengganu tak jauh pun. Apa salah sebulan sekali dua2 TG ini makan bersama.

Biarlah politik Islam murni.