28 Dis 2009

"Dacing" Dah Tak Relevan

Bekas ketua menteri Sabah, Datuk Seri Salleh Said Keruak mencadangakan agar BN merintis usaha penjenamaan semula termasuk memperkenalkan logo baru yang lebih menarik serta mempunyai ciri-ciri dan pengertian gagasan 1Malaysia.

Dalam proses penjenamaan semula itu untuk mendekatkannya dengan hati rakyat, Barisan Nasional hanya perlu "dipasarkan" dengan singkatan BN saja, katanya dalam laman webnya www.keruak.com.

Salleh, yang juga timbalan pengerusi Badan Perhubungan Umno Sabah, berkata penjenamaan BN itu amat penting kerana dalam suasana politik sekarang, rakyat sudah mempunyai pilihan, iaitu satu komponen BN dan satu lagi Pakatan Rakyat.

Untuk memastikan BN terus unggul dan relevan, beliau juga mencadangkan agar ia mewujudkan sistem keahlian secara terus.

"Menerusi kaedah baru ini, mereka yang komited atau minat dengan BN dan dasar serta pemimpinnya, tetapi tidak menyukai parti-parti komponen tertentu kerana terlalu banyak politiking, akan dapat terus bersama kita,"
kata Salleh.

Namun, katanya, cadangan itu memerlukan perincian lanjut dengan mengambil kira sistem dan perlembagaan dalam BN. BERNAMA

Ulasan GB

Ada dua isu. Yang pertama, tukar lambang dacing degan lambang yang ada kaitan dengan 1Mlaysia dan perkataan BN saja
Yang kedua, keahlian terus, ertinya tak melalui parti-parti komponen yang terlalu banyak politiking.

Itu cadangan penjenamaan semula parti "dacing" dari Datuk Seri Salleh Said Keruak.

Ertinya dacing dah outdated. Tak relevan. Selepas ini ahli-ahli parti dacing akan tersipu-sipu malu nak kibarkan dacing, ia telah usang dan boleh dilongkangkan.



1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bukan setakat lambang tapi BN juga sudah tidak releven dimalaysia..