7 Nov 2009

Era Najib Altantuya : Layanan Ahli PAS Kepada Pengkritik

Melihat kepada perkembangan mutakhir menjelang Seminar Khas Politik PAS nampaknya Prof Aziz Bari sudah Berjaya ‘mencipta’ musuh dari kiri dan kanan.

Musuh PAS

Yang jelas sejak dari awal lagi semenjak tercetusnya tulisan awal Prof Aziz dan disambut oleh TGNA ulasan komen kritikan dan kecaman bertali arus diterimanya.

Sudah sah bagi setengah pemimpin dan juga ahli sehingga saat ini Prof Aziz Bari sudah menjadi musuh No. 1 parti PAS kini.

Dikatakan Prof Aziz ingin menghancurkan PAS dan membuat kritikan tidak mengikut saluran yang betul.

Harus diingat Prof Aziz bukan lah ahli PAS. Jadi bukan lah satu pilihan yang tepat untuknya dengan menggunakan saluran parti.

Maka tidak menjadi kesalahan saluran media blog digunakan. Kesannya lebih baik dan berkesan.

Tengoklah apa yang terjadi hari ini. Sangat menakjubkan.

Sebenarnya Prof Aziz lebih bermatlamat untuk menyelamatkan PAS.

Itulah cara yang terbaik.

Biar semua orang tahu. Dedahkan kepada umum.

Bukan untuk pengetahuan 3 4 orang saja.

Ahli – ahli di peringkat bawahan jarang benar dikhabarkan dengan mesyuarat orang – orang atasan. Terima dan telan saja.

Cuba lihat kecaman penuh bernafsu Ketua Pemuda PAS Pusat ini begitu juga dengan artikel ini malah juga yang ini terbukti bukan hakikatnya Prof Aziz sudah menjadi musuh PAS No. 1 kini.

Tetapi tidak bagi TGNA yang lebih faham dan mengerti erti hubungan dengan UMNO. 19 tahun berdepan dengan UMNO secara langsung menyebabkan TGNA lebih memahami isihati Prof Aziz Bari

Musuh UMNO

Pelik juga UMNO turut memusuhi Prof Aziz Bari kini. Kerana artikel awal Prof Aziz telah menyebabkan segala perancangan UMNO selepas 08 Mac 2008 hancur lebur kini.

Kerajaan Perpaduan sudah hampir menjadi reality. Hassan Ali sudah berkira - kira menjadi MB Selangor dan bukannya Khalid Ibrahim.

Sebenarnya Kerajaan Perpaduan antara senjata terbaik UMNO untuk melumpuhkan PAS seterusnya Pakatan Rakyat dan yang lebih ditakuti dan sangat mengerikan UMNO ialah Anwar Ibrahim. -prof

Tiada ulasan: