4 Nov 2009

Era Najib Altantuya : Gabungan Parti Pembangkang Buka Minda Rakyat

Perubahan yang dilakukan rakyat pada piliharaya yang lalu membuktikan rakyat mula bangkit menolak kerajaan sedia ada.

Demikian antara hujah dan komen Datuk Zaid Ibrahim dalam Forum Sembang Sembang di Geogetown semalam.

Turut hadir dalam forum itu ialah Timbalan Menteri Pulau Pinang,Mansor Othman.

“That`s why I believe,I believe that this 2008,it’s a big step.At least the rakyat is spoken,we want a better government,and now how do we go to the next level”,katanya.

Selain menbincangkan isu semasa dan budaya di Malaysia,forum ini turut menfokuskan sistem dwi-parti di Malaysia yang kian meenjadi perhatian penganalisa politik dalam dan luar Negara.

Ia menyentuh tentang parti pemerintah,Barisan Nasional dan juga gabungan parti-parti pembangkang.

Menurut Zaid perubahan yang berlaku sehingga membolehkan parti parti pembangkang bergabung merupakan satu langkah yang besar dalam sesebuah parti.

Perubahan ini seiring dengan peredaran zaman dan dianggap menepati keperluan dan kehendak rakyat sebagai penentu sesebuah kerajaan.

“Remember DAP in the 70`s,lion dance and all chinese sort of cultural protection,and i`m not making fun of it.I think that `s was the issue of the time,but the issue today is good governer”tambah Zaid lagi.

Turut hadir dalam forum ini,ADUN Pantai Jerjak,Sim Tze Tsim,Speaker DUN PKR,Dato Haji Halim Hussain Senator Tuan Mustafa Kamal Mohd Yusuf.

Selain itu,pemerhati dari Brunei dan penyokong Barisan Nasional turut mendengar wacana yang diadakan buat kali yang kedua ini. -TVS



Tiada ulasan: