20 Sep 2009

Era Najib Altantuya : Ong Ibu Segala Pembohongan - Dr.Chua

DDatuk Seri Dr Chua Soi Lek hari ini menggelar presiden parti MCA, Datuk Seri Ong Tee Keat sebagai "ibu segala pembohongan".

Dr Chua berkata demikian sewaktu ditanya samada akan menubuhkan sekali lagi menafikan spekulasi yang telah tersebar luas itu.

"Tidak pernah terlintas untuk memulakan sebuah parti baru. Menubuhkan parti baru merupakan cerita karut yang diada-adakan oleh presiden untuk mencemarkan nama saya," katanya.

Beliau menyeru anggota MCA, khususnya para perwakilannya, supaya bersatu demi kepentingan parti dan tidak menjadikan parti sebagai alat untuk perjuangan presiden MCA sahaja.

"Jangan benarkan parti menjadi alat untuk perjuangan presiden MCA sahaja. Ia ini adalah parti untuk semua ahli-ahli MCA dan biarlah perwakilan MCA menentukan nasib pemimpin dan hala tuju parti," katanya kepada pemberita di rumah terbuka Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak di Seri Perdana, di sini pada Sabtu.

Mengenai keputusan Jawatankuasa Pusat (CC) MCA mengantung keanggotaan beliau selama empat tahun, bekas timbalan presiden parti itu berkata:" Adakah mereka cuba katakan yang CC lebih besar kuasanya daripada mesyuarat agung luar biasa (EGM)."

MCA akan mengadakan EGM pada 10 Okt bagi membincangkan beberapa keputusan yang dibuat oleh pucuk pimpinan parti kebelakangan ini termasuk pemecatan Dr Chua sebagai timbalan presiden parti oleh Majlis Presiden pada 26 Ogos ekoran skandal seks beliau pada tahun lepas.

"Saya menyerahkan kepada kebijaksanaan perwakilan-perwakilan MCA yang akan hadir dalam EGM ini, dan saya yakin mereka akan buat keputusan yang bijak demi kepentingan parti," kata Dr Chua.



Tiada ulasan: