20 Sep 2009

Era Najib Altantuya : Bagan Pinang, PAS Lancar Majlis Gerak-kerja

Jentera Kerja pilihan raya PAS dan Laman Web Rasmi PRK Bagan Pinang secara rasmi telah dilancarkan oleh YB Tuan Guru Abdul Hadi Awang, Presiden PAS dalam satu majlis pelancaran jentera parti malam kelmarin.

Majlis turut dihadiri Timbalan Presiden PAS Ustaz Nasaruddin, Pesuruhjaya Negeri Sembilan Zulkifli Omar dan pimpinan Pakatan Rakyat dari DAP antaranya YB Loke (MP Rasah), YB Anthony Fernandez (MP Seremban) dan YB Ean Yong Tin Sin (ADUN Lukut). Tidak kelihatan YB MP Teluk Kemang, YB ADUN Port Dickson dan YB ADUN Chuah - kesemuanya dari PKR dan tidak diketahui samada mendapat jemputan atau tidak).

YB Loke dalam ucapan pembukaannya menegaskan sokongan tidak berbelah bahagi kepada bakal calon PAS yang akan bertanding di Bagan Pinang, DAP dari awal lagi menunjukkan sokongan dengan membuka bilik gerakan untuk memberi penerangan kepada pungundi cina.

Di akhirnya, Tuan Guru presiden menyeru kepada ahli PAS agar dapat memberi sumbangan tenaga mahupun wang ringgit bagi membantu jentera PRK Bagan Pinang dengan lancar.

Terdahulu dalam satu mesyuarat jentera pilihanraya yang berlangsung pada sebelah petang, PAS kawasan-kawasan di dalam Negeri Sembilan telah diberikan amanah mengetuai UPU yang terdapat dalam DUN Bagan Pinang sambil dibantu negeri-negeri. Maklumat lanjut tentang perkara ini akan dimaklumkan kemudian.

Tiada ulasan: