7 Sep 2009

Era Najib Altantuya : Guan Eng Dan Salleh Man Berbuka Puasa Bersama Rakyat

Majlis berbuka puasa dan menyampaikan bantuan kepada fakir turut dihadiri Ketua Menteri Pulau Pinang YB Lim Guan Eng dan juga calon PAS Permatang Pasir YB Ustaz Saleh Man(USM). Majlis yang di adakan petang semalam itu di adakan di pusat pengajian Ustaz Sobri Arshad di Padang Menora.

Dalam ucapan ringkas, Ustaz Salleh Man menjelaskan bahawa pada pilihanraya lepas peningkatan undi dari calon kaum Tionghua meningkat sebanyak 5% manakala pengundi Melayu jatuh sedikit sebanyak 2%. Ini adalah kerana ianya di lakukan pada hari bekerja dan ramai yang tidak dapat pulang untuk mengundi.Namun dalam masa yang sama pencapaian ini boleh dibanggakan kerana walau pun dibuat pada hari bekerja semua gerak kerja dapat berjalan dengan lancar.

Sementara itu dalam ucapan Ketua Menteri Pulau Pinang YB Lim Guan Eng pula, beliau menjelaskan bahawa masyarakat jangan terpengaruh dengan apa yang dikatakan sebagai ketidakharmonian dalam masyarakat disebabkan beberapa insiden kecil yang sebenarnya dapat di selesaikan dengan baik.

Beliau juga menjelaskan bahawa kerajaan negeri Bn sebelum di ambil alih oleh kerajaan Pakatan Rakyat telah membuat pembaharuan terutamanya bantuan kepada sekolah agama rakyat di mana sebelumnya Bn telah memberikan 12.5 juta sebelum itu kepada bahagian hal ehwal agama, namun selepas Pakatan Rakyat mengambil alih Pakatan Rakyat telah menambah hampir sekali ganda iaitu sebanyak RM20.5 juta kepada bahagian hal ehwal islam .Ini semua, menurut ketua Menteri lagi, tidak dihebahkan oleh kerajaan Bn keran mereka tahu akan kelemahan mereka selama ini.

Dalm majlis berbuka Ketua Menteri duduk bersama wakil rakyat yang lain dan bersama dengan rakyat berbuka puasa bersama. -laman reformasi

Tiada ulasan: