22 Ogo 2009

Era Najib Altantuya : UMNO BN Semakin Terdesak

Umno-BN semakin terdesak untuk mendapat kemenangan dalam pilihan raya kecil Dun N11 Permatang Pasir mula menggunakan taktik kotor bagi meraih sokongan rakyat di sini.

Ketua Wanita Parti Keadialan Rakyat Zuraida Kamaruddin berkata, Umno-BN mengedarkan khidmat sistem pesanan ringkas (SMS) berbentuk ugutan kepada pengundi di sini.

“Kita dapati pengundi-pengundi di Permatang Pasir telah diugut dengan SMS yang menfitnah dan memburuk-burukkan Pakatan Rakyat terutamanya pemipin Pas iaitu Nik Aziz dan Abdul Hadi.

“SMS ini diterima dari nombor 63660 bermakna pihak lawan kita yang mendapat maklumat melaui pusat telefon dan menggunakan nombor ini untuk menghantar SMS yang mengugut, menfitnah dan memburuk-burukan Pakatan Rakyat khususnya Pas agar pengundi tidak menyokong calon Pas,” katanya pada siding media di Yayasan Aman hari ini.

Dalam perkembangan lain, Zuraida turut mendedahkan kejayaan jentera pilihan raya Wanita PKR Permatag Pasir menjejaki lima pengundi hantu di kawasan Dun N11.

Katanya, satu laporan polis telah dibuat berhubung perkata ini. Katanya, lebih banyak laporan akan dibuat sekiranya jentera berkenaan berjaya mengesan dan membuktikan kewujudan pengundi hantu.

“Dalam senarai pemilih yang kita dapat di alamat yang sama kita dapati ada lima lagi orang lain yang mana Teow Kheng Lam tidak pernah menyewakan bilik di rumahnya kepada nama-nama yang ditemui,” katanya.

Menurutnya, Kheng Lam yang telah mendiami rumah berkenaan di Taman Penanti mengakui tidak pernah ada kewujudan lima individu yang tertera dalam senarai Daftar Pengundi SPR.

Katanya, lebih banyak laporan polis akan dibuat dalam tempoh terdekat berikutan lebih banyak pengundi hantu di kesan di beberapa kawasan di Permatang Pasir.

Sementara itu, Zuiraida turut menafikan dakwaan bahawa Pakatan Rakyat bertanggungjawab terhadap pengedaran wang palsu kepada pengundi di kawasan Dun N11 yang tertulis nota ‘tolong bagi kita peluang sekali lagi’.

“Ini bukan kerja Pakatan Rakyat dan kita tidak pernah membuat kerja mencetak wang palsu dan mengedarkan kepada pengundi. Ini adalah satu fitnah perbuatan jahat untuk membuat pengundi-pengundi menyangka Pakatan Rakyat cuba mengedarkan wang kepada pengundi,” katanya.

Zuraida berkata, Wanita PKR akan menggunakan sepenuhnya keberkataan bulan Ramadhan untuk mendekati para pengundi wanita di Dun N11.

Zuraida turut menyatakan kekecewaan di atas sikap calon BN Rohaizat Othman yang dikatakan menafikan beliau mempunyai isteri kedua yang dikenali sebagai ‘Hafizah’.

Katanya, sekitanya benar, Rohaizat seharusnya tidak menganiaya isterinya dengan menafikan perkahwinan berkenaan.



Tiada ulasan: