24 Mei 2009

Penanti : Cara Kempen Aminah Macam Kempen UMNO

Parti Keadilan Rakyat (PKR) hari ini menafikan dakwaan seorang daripada calon Bebas pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti bahawa parti itu memujuk atau memberi ganjaran kepada calon Bebas supaya menarik diri daripada bertanding dalam pilihan raya kecil itu 31 Mei ini.

Ketua Penerangan PKR Tian Chua mencabar mana-mana calon Bebas yang bertanding, termasuk Aminah Abdullah yang membuat dakwaan itu supaya mengemukakan bukti kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), jika benar wujud penyelewengan sedemikian.

“Jika ada sebarang bukti bahawa ada pemimpin atau mana-mana daripada kami (PKR) menawarkan ganjaran kewangan, laporkan kepada SPRM atau SPR,” katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Aminah semalam yang mendakwa akan mendedahkan bukti bahawa PKR cuba memberi ganjaran kepadanya supaya menarik diri daripada bertanding pada pilihan raya kecil itu yang akan menyaksikan pertandingan empat penjuru.

Aminah, 57, bekas Ketua Wanita Parti Keadilan Nasional (KeAdilan) Pulau Pinang, adalah seorang daripada tiga calon Bebas yang akan bertanding. Dua calon lain ialah Pengurus syarikat yang juga bekas Ketua Pemuda Gerakan Cawangan Telok Wang, Penanti, Nai-Khan Ari a/l Nai Keow, 41 dan pakar motivasi Kamarul Ramizu Idris, 42.

Pengurus pilihan raya kecil Penanti dari PKR Nasaruddin Nasution berkata, dakwaan Aminah itu mungkin disebabkan rasa tidak puas hati dengan mana-mana pihak dalam parti.

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mana cara yang dikatakan. tak ada pun di tulis cara yang sama macam umno. hmmmmmmmmmmmmm. fitnah aje le kamu ni. tak ada lain.

Tanpa Nama berkata...

memang la biasa la tu, siapa nak mengaku kalau berak tepi jalan. kalau ada pun takkan mereka nak bagitahu...politik la mana ada 'black and white'

Pak Oncu berkata...

UMNO memang hampehhhhhhhhhhhhhhh

gajahmenta berkata...

yang penting PR ( PKR ) buat kerja dan pastikan pemilih mengundi PKR untuk memastikan PR terus kukuh di Pulau Pinang Khasnya dan seluruh negera amnnya. Jangan layan hal yang remeh temeh.

Tanpa Nama berkata...

Sapa Kat Tanjong tak kenal orang ini..nama dia aminah orang panggil dia nama glegelam...masa jadi Ketua Wanita Keadilan P.Pinang tak nak buat kerja asik dok kutu sani ..kata orng PKR tak suka dia masa tu di Ketua Wanita PKR bila dipecat kata orng rasuah dia pulak ..PKR tak takutlah dengan kak minah ni...membujur lalu melintang patah...tunggu banyak dalam kain dia akan kita keluarkan..kalau dia mulut hebir sangat

Tanpa Nama berkata...

Hari ini Sinar Harian 25hb Mei 09 muka depan makcik minah calun bebas cap kunci penanti cabar PKR bubur jika terbukti ada orang suruh di tarik diri ..ada kah..anda percaya...biasalah calun bebas bukan ada isu nak ceramah...dia ini sebenarnya kalau nak beli sekupang (10sen) pun tak laku , semasa dia jadi k/wanita pulau pinang mulut dia dah busuk...mukin dia ni orang sebelah sana menyamar diri...lepas kena pecat dia buat crita macam2..kerja tak tau sebagai K/Wanita..pandai dok bohog sana sini semua kaum keluarga dia sama jer...sapa yg nak beli dia tu buta mta lah..kat diri penuh dengan barahx seperti kaum sebelah sana lah..anak didikan si kota
kantakan....lepa ni semua kira rasuah saja..yang lepa sebenar nya makan rasuah..dok kata orang nak rasuah lepa ..busuk punya makcik nie jangan dok undi dia ...rosak habis ...bagilah dua undi ..cukuplah undi kesihan...

Tanpa Nama berkata...

Tengok muka dia sudahlah berkarat..tak ada seri langsung...orang kata muka tak penah s..b..y..orang katalah..kalau muka macam tu...bukan pandai buat kerja pun arah orang pandailah....kalau tak kenapa kena pecat dari PKR..samalah hbby dia pun..orang peang kat poraaaaaaaaaaaahhh..